Skip to main content

Hallo,

AL enige tijd staat af en toe het beeld stil en valt het geluid weg.

Soms komen er blokken te voorschijn en word het beeld zwart.

Hierna direct een fout code op de tv dat er geen signaal meer is.

Ook de WiFi valt uit.

Ik heb de experia box v10 gereset en zo ook de box bij de tv.

De box Arris bij de tv heb ik al eens terug gebracht naar de fabriek instellingen.

De box bij te tv is bekabeld direct vanuit de experia box.

Het aparte is dat dit vaak rond 20:00 tot 23:00 gebeurd.

Zou het kunnen zijn dat er te veel gebruikers op 1 kabel zitten die bv live streamen? 

Heel vervelend.

Ik ben speciaal weg gegaan bij Ziggo, omdat dat het grootste probleem was.

Tot nu toe geen problemen gehad tot een week 4 terug.


Word echt vervelend. Thuis zijn er geen aanpassingen geweest qua apparatuur en of installatie.

Misschien een nieuwe experia box opsturen?

 

Ik hoop snel iets te horen

Mvg Robin

En nu dat ik het bericht stuur begint het ge stotter in het beeld en geluid.

En de kabel is een originele kabel van KPN.

Dus dat ziet er niet goed uit.

Maar ik wacht nog even tussen 20:00 en 23:00.

Mvg Robin


@Denise_ 

Net navraag bij mijn buurman gedaan.

En meerdere in de straat.

Hij heeft dezelfde problemen.

De monteur is al enkele malen langs geweest om hier en daar een kabeltje cq signalen te meten.

Maar problemen zijn er nog steeds.

Dus het zo maar kunnen zijn dat het signaal uit de hoofdkast in deze straat te zwaar word belast rond deze tijd.

En dus zo niet de juiste hoeveelheid leverd wat nodig is.

Urgentie

 

Mvg Robin


Jammer om te lezen dat de oplossing van korte duur was en je nu toch weer problemen ervaart. Ik kijk graag even met je mee. Kun je je forumprofiel aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef hier even een seintje wanneer je dit gedaan hebt, dan kan ik kijken wat ik voor je kan betekenen.


 

Showtime 0 h 2 min 13 s 

 

CRC errors (Up/Down) 0/17 

In 2 minuten? Dat is veel te hoog. Overigens is het aantal FEC-errors ook nogal hoog voor 2 min uptime. En dit betreft dus het aantal fouten naar je V10 toe, dus dat heeft direct ook met de tv-stream te maken.

Ik heb (BVVDSL):

Showtime 660 h 44 min 53 s 660 h 44 min 53 s

 

CRC errors (Up/Down) 0/0 0/0

FEC errors (Up/Down) 247/5799 237/16734

 

Onnodig te zeggen dat ik geen verstoringen van het tv-signaal heb.

 


@Henk2304 

Dat zijn idd betere data.

Hier in de straat zijn vele abbonees van KPN in dezelfde rij huizen met problemen.

En allemaal tussen 8 uur en 11 uur in de avond.

Om gek van te worden. Hopelijk word er een aanpassing gemaakt door Kpn.

 

@Denise_ 

Instellingen zijn aangepast.

Hopelijk kan je wat controleren rond deze tijden.

Gezien de fouten zoals Henk2304 het beschrijft komt het van jullie kant.

 

Gr Robin


Ik kijk graag even met je mee, @RobM1970, maar dan heb ik wel gegevens van je nodig. Op dit moment is je profiel nog leeg en kan ik jou ook niet vinden in het systeem. Kun je je forumprofiel aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef hier even een seintje wanneer je dit gedaan hebt, dan kan ik kijken wat ik voor je kan betekenen.


@Denise_ 

Gegevens waren niet opgeslagen 🙃

Nu opnieuw aangepast.

Gr Robin


Hallo nog een keer.

Vorige week is er een monteur bij 1 van de buren gewest en die heeft geconstateerd dat er een stoorzender in de wijk is.

Deze week wordt er gemonitord wat er allemaal gebeurd.

Vandaag is er in ieder geval nog niets opgelost.

Stilstaand beeld al om.

Hopen dat er snel een oplossing komt.

Gelukkig dus niets aan mijn zijde.

 

Mvg Robin


Dat is goed en slecht nieuws. Het slechte nieuws is dat er een stoorzender in de wijk zit. Het goede nieuws is dat er naar gekeken wordt. Ik heb voor de zekerheid jouw verbinding ook doorgemeten en zie hier geen gekke dingen, zelfs geen verbrekingen. Dit laatste strookt natuurlijk niet met jouw ervaring. Ik hoop dan ook dat er iets uit de monitoring naar voren komt. Ik kan niet bij de gegevens van jouw buren, dus ik kan zelf de voortgang niet in de gaten houden. Maar hopelijk hoef je niet te lang te wachten op een oplossing.


Stoorzender kan van alles zijn.  Zomaar wat oudere berichten:

https://www.bndestem.nl/overig/storing-door-weerstation-met-lege-batterijen~a71b40c5/

https://www.veron.nl/nieuws/zonnepaneelinstallaties-geven-vaak-problemen-als-gaat-om-vervuiling-ether-radiostoring/

Dit soort apparatuur kan evenzeer storen:  https://homey.app/nl-nl/wiki/433-mhz/


Maar of dat een dergelijk effect heeft op beeld en geluid van TV zou wel heel rigoureus zijn?


Een tijdje geleden was er een bericht over een vergelijkbaar probleem ergens in het VK. Altijd aan het begin van de avond had zo ongeveer de hele buurt last van problemen op internet/tv. Nadat zowat de hele wijk opnieuw bekabeld was, bleek een bewoner een hele oude tv te hebben en als hij die aanzette ging vrijwel de hele wijk op tilt: nieuwe tv aangeschaft en probleem over. Ik weet natuurlijk niet of het hier ook zoiets betreft.


@Henk2304 

Daar heb ik inderdaad eens van gehoord. Of we dit soort mensen in de straat hebben die nog zo’n TV gebruiken weet ik niet. Maar wel even onthouden.

Thks


Hallo iedereen.

We zijn weer een week verder.

Gisteren was het weer mega slecht tv kijken.

En uiteindelijk gaat KPN ook nu bij ons monitoren, want ze hebben idd op bepaalde tijden flinke storing gezien.

Ze denken aan kabelbreuk van eventuele verlichting die stoort op de kabel. 😒

Ik denk eerder zoiets zoals Babylonia aangaf. Een magnetisch veld. Ouderwets amateur bakkie.

Ben benieuwd.

Gr Robin

 


Dit probleem heb ik dus ook! Er is niets veranderd in de bekabeling of zo, ik denk echt f=dat het probleem bij KPN zit in de software of zo. Vorig jaar precies hetzelfde gehad….


@Angela35

Is het probleem vorig jaar vanzelf opgelost of heeft KPN iets gewijzigd. Hier nu vanaf 2018 geen enkel probleem tot een week of 4 geleden. En steeds rond dezelfde tijd begint het. De ene keer erger dan de andere keer.

Ook 2 andere adressen in de straat dezelfde problemen.

Je bent niet de enige.

Houd moed. 

Gr Robin 


Wat fijn om te lezen dat het ook bij jou nu gemonitord wordt. Ik zie dat er dinsdag 23 maart ook een monteur langs komt tussen 12.00 en 14.00 uur. Ik ben benieuwd of de monteur iets kan vinden.


@Denise_

Of er een monteur komt is ons niet verteld. Er zou eerst een meeting worden gedaan. Of er dan daarna nog een monteur staat gereserveerd weet ik niet.

Gisterenavond was er pas een storing na 11:45.

Overdag zien we over het algemeen geen storing.

Gr Robin 


Het kan zijn dat deze monteur alleen metingen buiten in de centrale gaat doen, dat kan ik niet zien. Ik hoop in ieder geval dat de monteur iets kan vinden.


@Denise_ 

Monteur is geweest. En eindelijk ligt het niet in onze installatie. Alles is afgekoppeld en de kabel van KPN is doorgemeten. Nu blijkt dat tot de eerst volgende afnemer van KPN er geen storing op de lijn zit. Nu zitten wij met dat adres direct naast elkaar in de kabelbundel. De andere kant van de straat heeft niemand last. Maandag a.s. Word er weer gemeten vanaf het andere adres om verder te kijken. Mocht ook daar niets terug te vinden zijn dan gaat de straat open. Hoop dat het niet u snel opgelost word, Want worden nu gedwongen om via de laptop te kijken. Maar is weer zo gehannes. Gr Robin


Bedankt voor de terugkoppeling.Het is ieder geval positief dat het probleem niet bij jou thuis zit. Nu hopen dat er snel iets gevonden wordt zodat er gewerkt kan worden aan een oplossing.Â