Skip to main content

Vanaf installatie d.d. 29-04-2024 staat het beeld regelmatig(b.v. om de 30 ,minuten) stil, na ongeveer 1 minuut gaat het weer verder of als ik zapp naar een andere zender en weer teruggaat. Ik al gebeld met de reguliere helpdesk echter met hen niet verder gekomen(reset gedaan en kastje van slaapkamer met huiskamer omgewisseld). Als ik via de TV-box KPN+ Netflix kijk via de app heb ik geen problemen met verbinding of stilstaand beeld, het is uitsluitend bij de live-zenders.

Ik heb een eigen Fritzbox(7590AX) in combinatie met 3 wifirepeaters Fritz Repeater 1200(bedraad aangesloten). TV box KPN+ TV is via Wifi aangesloten, de TV box zegt dat de wifi verbinding uitstekend is. Terwijl ik dit schrijf is de downloadsnelheid  466Mbps via Speedtest.  

 

Marco

Snelheid zal dan inderdaad het probleem niet zijn, @mkroonen. Wel verwacht ik alsnog dat het probleem hem ergens in die wifiverbinding zit. Reset hielp niet, begrijp ik. Je geeft aan ook kastjes te hebben omgewisseld. Kan ik daar dan uit opmaken dat het probleem bij één kastje voorkomt, of wel bij allebei? Heb je na het omwisselen een verschil gemerkt?

 

In de basis is het gebruik van een FRITZ!Box geen probleem. Wel is het zo dat dit officieel gezien buiten de reguliere ondersteuning valt. We hebben een handig artikel dat ook aangeeft, onderaan, waar eigen apparatuur aan moet voldoen om de TV+ Box er via wifi op aan te kunnen sluiten. 

Gebruik je eigen apparatuur, bijvoorbeeld een wifirouter of access points van een andere fabrikant? Zorg er dan voor dat het apparaat in ieder geval IGMP snooping heeft. Ook moet het protocol ‘multicast to unicast’ ondersteund worden.

Voor zover ik weet hebben de 7590AX en de Repeaters dat gewoon. Dus dan zou dit moeten werken.

 

Wat je kunt proberen, om verder te testen of het probleem hem in de wifi zit, of toch ergens anders, is om een van de TV+ Boxen eens (tijdelijk) bekabeld aan te sluiten rechtstreeks op de F!B. Als het dan wel goed werkt, dan is de wifi de probleemfactor.


Reageer