Skip to main content

Vandaag hebben ze bij mij internet en tv aangesloten. Wat mij wel opvalt en zelfs tegenvalt is dat bij het veranderen van kanaal het beeld even stilstaat. Is dit normaal, bij ziggo ging het zappen vloeiend. Ik moet wel toegeven dat ik me hieraan best wel irriteer en de vrouw zelfs al heeft geopperd dat we met tv achteruit gegaan zijn, mocht dit normaal zijn dat het beeld bevriest zou dit wel eens reden kunnen zijn  of van de 14 dagen bedenktijd gebruik ge maken en dan later wel weer eens te kijken voor kpn als ze dit opgeslost hebben.

Admin: Reacties afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Is de ontvanger met een kabel aangesloten op het modem? Of heb je dit soort dingen? 

 


Is de ontvanger met een kabel aangesloten op het modem? Of heb je dit soort dingen

 

de ontvangers zijn beide aangesloten vanaf de experiabox er zit wel een door kpn geleverde  netgear gs105e switch tussen. 2e ontvanger in de slaapkamer vertoont dezelfde problemen bij het zappen. 


Hum dat is wel vreemd. Want het hoort natuurlijk niet zo. Is er een mogelijkheid om één ontvanger direct op het modem aan te sluiten on te kijken of die switch wellicht niet in orde is?


Hum dat is wel vreemd. Want het hoort natuurlijk niet zo. Is er een mogelijkheid om één ontvanger direct op het modem aan te sluiten on te kijken of die switch wellicht niet in orde is?

Met de ontvanger direct op modem ook nog steeds beeld dat ongeveer 1-2 sec bevriest bij zappen. 


Welk type ontvanger zijn het?


Het zijn beide  vip5202 de 4k ontvangers, internet is 1 gigabit


En je kijkt ook echt naar de glaszenders dus vanaf kanaal 661? Sorry voor de vragen hoor. 


Het probleem doet zich voor op zowel de glas hd zenders (. 661 en hoger ) en de normale zenders vanaf 1 en hoger. De vragen geeft niets hoor want we vinden dit echt wel een showstopper helaas.


Ja snap dat het tegenvalt. Ik kijk @wjb even aan. Hij is wel de superexpert op het forum. Wellicht dat hij het herkent.


Oke alvast bedank, zoals gezegd zitten we gelukkig nog in de 14 dagen bedenktijd. Internet zijn we zeer tevreden over maar de tv dan niet door dit probleem.


Wat mij wel opvalt en zelfs tegenvalt is dat bij het veranderen van kanaal het beeld even stilstaat.

Bedoel je dat bij het schakelen naar een zender die zender heel even stilstaat?

Hoe lang staat die zender dan stil?


Klopt de zender staat dan even stil voor ongeveer 1-2 sec. Is erg irritant als je wat aan net zappen bent voor de rest bevriest het beeld niet meer daarna.


Pak eens een stopwatch en bepaal eens hoe lang dat beeld echt stil staat.

Bij ons praten we echt over een fractie van een seconde.


Ik zit op gemiddeld 1,32 sec 🙁, dit was echt niet zo storend bij de ziggo next box.


Hi @edebee68, ik kan me voorstellen dat je vrouw en jij de start van het abonnement iets anders voorgesteld hadden; ik begrijp dat je beeld relatief lang blijft staan wanneer je zapt. Werkt alles verder goed, geen last van andere haperingen? 

Goed om te zien dat er al hulp toegesneld is hier in je topic, daardoor zijn we al iets wijzer geworden. Als ik het goed begrijp heb je twee tv-ontvangers die beide met een kabel aangesloten zijn op de switch. Je hebt een van de tv-ontvangers ook rechtstreeks op de Experia Box aangesloten gehad. 

Gebeurt het stilstaan van het beeld op één of op beide tv-ontvangers? Welke Experia Box heb je? Maakt het verschil als je de tv-ontvangers een frisse start geeft?


Beste Alexandra,

ik ben het hele weekeinde bezig geweest met de tv boxen. Direct op experiabox V12 aangesloten, alle andere apparaten uit de box gehaald, nieuwe kabels en korte kabels maar niets hielp. De seconde bevriezing bij zappen bleef bestaan. Naast het bevriezen bij zappen vonden we ook dat de interface van de tv box een stap van een aantal jaren terug in de tijd is tov de interface van ziggo hierdoor hebben we besloten om van ons 14 dagen bedenktermijn gebruik te maken en vanmorgen dus ook het hussel internet abo geannuleerd.


Beste Alexandra,

ik ben het hele weekeinde bezig geweest met de tv boxen. Direct op experiabox V12 aangesloten, alle andere apparaten uit de box gehaald, nieuwe kabels en korte kabels maar niets hielp. De seconde bevriezing bij zappen bleef bestaan. Naast het bevriezen bij zappen vonden we ook dat de interface van de tv box een stap van een aantal jaren terug in de tijd is tov de interface van ziggo hierdoor hebben we besloten om van ons 14 dagen bedenktermijn gebruik te maken en vanmorgen dus ook het hussel internet abo geannuleerd.

@edebee68 Dat vind ik jammer om te horen, maar begrijpelijk natuurlijk. Het is belangrijk dat je kiest voor wat jou het beste bevalt. Mocht je vragen hebben of als we hier iets voor je kunnen betekenen, laat het dan gerust weten.