Skip to main content

Ik heb hetzelfde probleem. Alleen stopt bij mij het beeld enkele minuten voor en na 21:00. Om 22:00 stopt het beeld ook. De wifi heeft dan geen problemen. De router is rechtstreeks aangesloten op de TV ontvanger. Met de helpdesk gebeld en bepaalde stappen doorlopen zonder effect. Dit is nu al langer dan een jaar zo. We accepteren maar, dat we even moeten wachten. Het lijkt of de ontvanger even moet bufferen en na 30 seconden of langer gaat die de eerste keer verder. Andere keren stoppen we het kijken en gaan dan terug naar het programma en gaat die weer verder.

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor vraag aangemaakt

Welke KPN tv decoder heb je?


Ik heb de V12 en de arris vip2952 


valt je internetverbinding dan ook weg?

 


Nee, internet werkt dan. Vandaag contact gehad met kpn. Ik heb nog een andere tv ontvanger van telfort liggen en ik ga vanavond na of deze ook dit probleem heeft.

 


@Dominion misschien helpt dit forum artikel ook 

 


Vandaag weer om 21:00 en 21:05 stopte het beeld op tv. WiFi werkte wel.


Hi @Dominion! Ik zie dat je naast het forum ook contact met ons hebt via de klantenservice. Ik wil je aanraden 1 van de 2 te kiezen. Wanneer zowel de telefonische klantenservice als ik aansturing doen kunnen er dingen in de soep lopen. 

Heb je nog wat gehad aan het topic dat @Mastermovie heeft doorgegeven? Zo niet, wil je dan nog laten weten of je liever hier of via de telefonische klantenservice verder wilt richting een oplossing? Ik help je in ieder geval graag! 🙂


Doe maar hier. De klantenservice zou mij dinsdag rond 13:00 terug bellen

 Dat is niet gebeurd. De andere tv ontvanger hielp niet. Ik heb de hele dag geen storing behalve in ieder geval om 21:00, 21:05 en 22:00. Daarna tot de ochtend weet ik niet. Mijn utp kabel gaat vanaf de V12 naar een netgear. Daarop zit de utp naar de ontvanger aangesloten. De andere apparaten die op utp netgear zijn aangesloten staan meestal niet tegelijk aan. Ik kan zaterdag weer testen. Ik ga dan een utp kabel rechtstreeks op de router V12 aansluiten om te kijken of dat verschil uit maakt.


@Dominion top! Ik hoor graag wat er uit het testen komt. Als ook zonder tussenkomst van de Netgear de verbinding wegvalt, vul dan je profiel in. Dan kijk ik wat er in de systemen staat en wat ik daar kan vinden. Geef wel even een seintje wanneer je dat gedaan hebt want ik krijg niet automatisch bericht daarvan. 


Heeft de Netgear IGMP snooping en is deze enabled op de Netgear?
Toevallig een omvormer in huis waar IGMP enabled is? Zet deze dan uit op de omvormer. De SMA omvormers hebben deze standaard aan.


Bedoel je een omvormer voor zonnepanelen? Want die heb ik inderdaad.


SMA omvormers zijn omvormers voor zonnepanelen idd. Het kan zijn dat als de zonnepanelen terugleveren dat dan de verbinding even wegvalt


Bedoel je een omvormer voor zonnepanelen? Want die heb ik inderdaad.

Die bedoel ik. Van de SMA omvormers weet ik dat ze als IGMP functioneren en daarmee het multicast signaal kunnen verstoren. De multicast pakketjes komen dan niet meer aan op de tv ontvanger. Ik zou zeker even kijken in de handleiding of ze een IGMP optie hebben.

edit: die dus disablen. Op de Netgear IGMP enablen. Als de switch geen IGMP heeft dan deze switch ertussenuit halen. Kijk hier ook eens in het topic van @martijn197108 

 


Ik was vergeten om naar de instelling van de netgear te kijken. Om 21:00 stilstaand beeld. Op de netgear stond de igmp op enabeld. Ik heb deze uitgezet en beekd bleef om 21:05 niet stil staan. Ga komende dagen na of dit nu goed blijft gaan. Waar dient IGMP eigenlijk voor?

In ieder geval als het werkt bedankt voor de tip Roy74.  Ook alle anderen bedankt voor de informatie en tips.

De SMA omvormer heeft overigens alleen Bluetooth toegang. Dus weer niet of dan ook de IGMP van toepassing is. Alleen heb ik daar geen toegang toe. Wachtwoord vergeten. Zou dan de installateur moeten benaderen. Wacht eerst af of het nu opgelost is.


Ik was vergeten om naar de instelling van de netgear te kijken. Om 21:00 stilstaand beeld. Op de netgear stond de igmp op enabeld. Ik heb deze uitgezet en beekd bleef om 21:05 niet stil staan. Ga komende dagen na of dit nu goed blijft gaan. Waar dient IGMP eigenlijk voor?

In ieder geval als het werkt bedankt voor de tip Roy74.  Ook alle anderen bedankt voor de informatie en tips.

De SMA omvormer heeft overigens alleen Bluetooth toegang. Dus weer niet of dan ook de IGMP van toepassing is. Alleen heb ik daar geen toegang toe. Wachtwoord vergeten. Zou dan de installateur moeten benaderen. Wacht eerst af of het nu opgelost is.

IGMP snooping zorgt ervoor dat je tv stream alleen naar de ontvangers gaan die er om vragen. In dit geval zijn dat de tv ontvangers. De modem is een IGMP proxy. Vanuit daar wordt de stream gecast over je netwerk. De switch met IGMP snooping zorgt er voor dat dit dus veel efficiënter gedaan wordt in je netwerk.

Normaal gesproken moet je juist IGMP snooping aan hebben op je Netgear switch. Juist dan zouden de tv ontvangers goed moeten werken.

Van de SMA omvormers weten we dat ze IGMP standaard aan hebben staan en dat dit voor storingen zorgt op de ontvangers, Zie het topic waar ik naar verwees.

Ik zou daarom zeker pogen om in de SMA interface te komen en IGMP daar uit te zetten. En daarna zeker IGMP weer aan zetten in je Netgear switch. Dan zou het stabiel moeten gaan werken.


Hi @Dominion! We zijn een paar dagen verder. Hoe staat het er nu voor? Gister ook rond 21:00 gewoon tv kunnen kijken?


Gisteren en eergisteren late dienst gehad. Vanavond ga ik het checken 


Lijkt nu te werken. Ga nog achter de sma omvormer aan..