Skip to main content

Waardeloze service. Ik probeer al tijden een nieuwe tv ontvanger te krijgen. Krijg telkens het antwoord je hebt al een nieuwere ontvanger. Beeld loopt continu vast en afstandsbediening werkt slecht. Ik heb alles bij kpn lopen en de meest uitgebreide pakketten….. Zo moeilijk kan het toch niet zijn om mijn tv ontvanger om te ruilen? 

@Michael10 

 

Welke KPN tv ontvanger heb je?

Hoe is deze verbonden met de Experiabox of Box12? (wat zit er allemaal tussen).


De aris heb ik. Dat kleine kastje. Als modum de v12


Waardeloze service. Ik probeer al tijden een nieuwe tv ontvanger te krijgen. Krijg telkens het antwoord je hebt al een nieuwere ontvanger. Beeld loopt continu vast en afstandsbediening werkt slecht. Ik heb alles bij kpn lopen en de meest uitgebreide pakketten….. Zo moeilijk kan het toch niet zijn om mijn tv ontvanger om te ruilen? 

Ja dit schijnt een “principe” zaak te zijn. Het is nu al jaren bij KPN bekend (of ze lezen nooit dat bijvoorbeeld de HBM 2260 veel ongemak bij de klanten geeft, je kan er niet mee alles doen wat wel op nieuwere ontvangers wel kan en problemen met de afstandbediening betreft bijna altijd die ontvanger).

 


Is de ontvanger met een kabel aangesloten op het modem?


@dommeke 

Hij heeft helemaal niet de Acracdyan HMB 2260

 

@Michael10 heeft de Arris 2952 of de Arris 5202

Beide goede KPN tv decoders.

 

@Michael10 

Wat vaak helpt, is de spanning (volksmond stroom) er voor 2 minuten af halen en opnieuw laten opstarten. 


@joop2011

Je hebt gelijk ten aanzien van die 2260, ik zag het ook. Maar ik liet het maar staan in de hoop dat KPN ooit iets in de 2260 gaan doen, dan kunnen we meer functies gebruiken. Je kan namelijk niet slechts op 1 apparaat bepaalde functies uitschakelen wat nodig is om snelheid te behouden op de 2260. 

Overigens de spanning langer dan 1 seconde er af halen is uit de tijd van de relais. Die zitten in apparatuur van deze eeuw nergens meer in. De spanning er af halen is een ordinaire bug fix. 
 




 


@joop2011 niks helpt helaas….


@Joep1965 ja de tv ontvanger zit rechtstreeks op het modem aangesloten. Cat 6 utp kabel.


@joop2011

Je hebt gelijk ten aanzien van die 2260, ik zag het ook. Maar ik liet het maar staan in de hoop dat KPN ooit iets in de 2260 gaan doen, dan kunnen we meer functies gebruiken. Je kan namelijk niet slechts op 1 apparaat bepaalde functies uitschakelen wat nodig is om snelheid te behouden op de 2260. 

Overigens de spanning langer dan 1 seconde er af halen is uit de tijd van de relais. Die zitten in apparatuur van deze eeuw nergens meer in. De spanning er af halen is een ordinaire bug fix. 
 

 

 

Dat relais zit er inderdaad niet meer in @dommeke 

Maar er zitten wel vele condensatoren in en die moet je ontladen, vandaar dat een reset wel degelijk kan helpen @dommeke 

Niet 1 seconde, maar minimaal 1 minuut moet je de spanning (volksmond stroom) eraf halen om de condensatoren goed te kunnen laten ontladen. 

 

En je hebt gelijk, met goede software kan je dit soort problemen ook en beter oplossen. 😉😊


@Michael10, wat je ook nog kan doen is overstappen op TV+. (Is maar een tip hoor). Je gaat dan wel een nieuw abonnement aan waar je een jaar aan vastzit, maar krijgt wel de nieuwste ontvanger.

Toen ik overstapte kreeg ik korting op mijn internetabonnement, het tv abonnement wordt wel €2,50 duurder, maar per saldo was ik een paar euro goedkoper uit...weet niet of dat nog zo is, maar is allicht de moeite van het proberen waard.


@Michael10

Als je echt alles hebt geprobeerd, dan kan je het beste gratis 0800-0402 bellen.

Dan moet hij echt toch omgeruild worden.

 

Of vul je profiel zo compleet mogelijk in van dit forum.

Dan kan een moderater (KPN medewerker) je helpen.

I.v.m. drukte kan dat een paar dagen duren. 

 

Tip van @Ratonesque is ook een goede overweging om te doen.😉😊

Omdat het internet abonnement bij KPN tv+ bij 100 Mbs lager is, ben je meestal totaal minder krijt, ondanks dat het tv abonnement iets duurder is. 


Beste @Michael10, welkom! Hoe staat het er nu voor? Heb je gebeld? Je kúnt overstappen, maar het is natuurlijk ook de bedoeling dat het met de huidige apparatuur werkt. Kunnen wij nog iets voor je doen? Vul dan inderdaad je profiel even aan. 


@Michael10 

Zoals je hebt gelezen hebben wij dus echt de traagste ontvanger. Maar ik weet niet of je gehoorgestoord bent net als ik en 2 miljoen andere mensen en hun gezinnen. Ik lees dit forum vaak. De voornaamste reden om te kijken of bij TV+ dat al op een voor ons gehandicapten op een redelijk niveau is.

Als dat zo is, zullen wij ook wel over gaan.