Skip to main content

Sinds de update van 19 april bevriest het beeld en geluid van de DIW7022 om de paar minuten. Heen-en-weer zappen zorgt dat het beeld weer even gaat lopen. Maar niet voor lang. Dit gebeurt op beide tv+ boxen. Ze zijn allebei bedraad aangesloten op de fritzbox, op dezelfde aansluitingen als de vorige iTV boxen. Internetsnelheid is 1gbps via glas. (Klopt het dat ik geen HD-glas, 661 etc, heb?).

Hele bekabeling al nagelopen en ook alles al opnieuw gestart.

Mits goed geconfigureerd heb je HD zenders op 1-10. Deze zijn 1:1 doorgegeven zonder aanpassing met 14Mbps bitrate. Daarmee nog beter dan HD glas.

Ik herken de problemen niet. Bij mij werkt alles stabiel. Blijft een raar fenomeen, zoveel verschillende ervaringen.


Hoi @Idolaat en welkom hier op ons forum!

Dat is natuurlijk niet wat je van een update verwacht. Ervaar je dit probleem nog steeds? Heb je de tv+ box ook al eens gereset? 


Reset heb ik ook al eens gedaan. Inmiddels zijn er ontwikkelingen. Ik heb mijn beide boxen omgewisseld, en nu heeft de andere box hetzelfde probleem. Ik heb de box nu van de ethernetkabel gehaald en via WiFi aangesloten. Nu lijkt het probleem weg. Kennelijk gaat er iets niet lekker in de verbinding via ethernet en switch (Netgear GS108). Met mijn vorige settopbox van KPN overigens nooit problemen gehad op die kabel.


Hmm, ik denk dat ik het antwoord net zelf heb gegeven. Die switch ondersteunt geen IGMP-snooping. Die ga ik maar eens vervangen.


Hmm, ik denk dat ik het antwoord net zelf heb gegeven. Die switch ondersteunt geen IGMP-snooping. Die ga ik maar eens vervangen.

Klopt, dat is wel nodig, moet je ook maar net weten natuurlijk @Idolaat!
Maar top dat je deze bevinding hier meer met ons deelt.


Hier dezelfde issues na de update. Ik heb wel unifi switches met IGMP snooping enabled.

voor nu multicast veranderd naar unicast. Dat lijkt te helpen, hoewel het voor de update prima werkte met multicast.


Ik heb de switch nu vervangen door een andere. Ben benieuwd!


Ik heb de switch nu vervangen door een andere. Ben benieuwd!

Ben heel erg benieuwd naar je bevindingen @Idolaat!


Ik heb sinds het vervangen van de switch tot nu toe geen problemen meer gehad.


Ik heb sinds het vervangen van de switch tot nu toe geen problemen meer gehad.

Dat is goed om te lezen en bedankt ook voor het laten weten @Idolaat :)

Mochten de problemen onverhoopt toch terugkeren, laat het ons dan vooral weten. En geen bericht is in dit geval goed bericht!


Uiteindelijk kwamen de problemen toch weer terug. Gisteren KPN-monteur op bezoek gehad. Apparatuur, aansluiting en netwerk waren top. Wel bleek de glasvezel niet optimaal te werken. Er bleek dat de patch in de wijkkast gaar was. Dat is gefixed. Nu 30 uur zonder klachten.


Uiteindelijk kwamen de problemen toch weer terug. Gisteren KPN-monteur op bezoek gehad. Apparatuur, aansluiting en netwerk waren top. Wel bleek de glasvezel niet optimaal te werken. Er bleek dat de patch in de wijkkast gaar was. Dat is gefixed. Nu 30 uur zonder klachten.

Bedankt dat je dit nog even laat weten @Idolaat en mooi om te horen dat de monteur heeft kunnen achterhalen wat de oorzaak was van jouw problemen!

Mocht je onverhoopt toch weer problemen ervaren, laat het ons dan vooral ook weer weten. 


Inmiddels weer eens met de helpdesk gebeld. Finale van het songfestival was zaterdag alleen te bekijken door vanaf de ipad naar de tv+-box te streamen. Live-TV bleef weer hangen.


Inmiddels weer eens met de helpdesk gebeld. Finale van het songfestival was zaterdag alleen te bekijken door vanaf de ipad naar de tv+-box te streamen. Live-TV bleef weer hangen.

Heel erg zuur dat je juist met het songfestival problemen had @Idolaat .

Hoe is het sindsdien gegaan?


Als het goed is krijg ik vandaag een andere Fritzbox. Dat is de enige variabele die nog niet aangepast is.

 


Als het goed is krijg ik vandaag een andere Fritzbox. Dat is de enige variabele die nog niet aangepast is.

 

Top, dan zie ik je bevindingen graag tegemoet @Idolaat!Â