Skip to main content

Ik heb een Fritzbox 7590 en een NetgearGS105E omdat ik maar 1 ethernetkabel heb. 

De fritzbox is door de KPN ingesteld daar mijn V10 het had begeven.

De ethernetkabel gaat naar mijn werkkamer en is daar middels een lasdopje verbonden met de ethernetkabel naar de TV in de huiskamer. Alles gelijkvloers dus. Deze verbinding werkt prima. 

Maar ik wil een bekabelde lijn voor mijn PC, vandaar de switch, die het IGMP ondersteunt.

Maar welke instelling ik ook gebruik, mijn beeld van de TV hapert steeds.

Iemand aanwezig die precies kan aangeven hoe de Fritzbox of de switch ingesteld moet worden?

Wij worden er radeloos van.

Hallo @Jo v Gr kun je eens een screenshot plaatsen van dat ‘lasdopje’?

 


Dag JanD,

Het lasdopje zelf is niet interessant. Dat haal ik juist weg om de switch er tussen te plaatsen, zodat ik meerdere ethernetpoorten heb om hiermee opnieuw de tv aan te sluiten én een bekabelde PC. Ik had er eerst een unmanaged switch tussen, maar die vervangen voor de netgear. Ik krijg wel een beeld op mijn tv, maar het beeld hapert.

Moet in de instelling van de switch zitten, maar de engelse gebruiksaanwijzing is te ingewikkeld voor mij. 
Ook de KPN geeft geen duidelijke gebruiksaanwijzing.

Hoe kan ik dus het TV-beeld weer zonder haperingen ontvangen??


Hallo @Jo v Gr sluit de tv-ontvanger eens rechtreeks op de modem aan en kijk dan eens hoe het gaat. Als het dan goed gaat zit de fout dus ergens in het traject tussen modem en tv-ontvanger.

Geef de switch eens een fabrieks-reset via het resetgaatje.

In principe hoef je in de switch niets aan te passen, werkt gewoon standaard goed.

 

 


Dag JanD,

Rechtstreeks van de fritzbox via die door dat blokje verbonden  kabel heb ik prima tv.

Maar ik wil dus die switch gebruiken om mijn TV en een PC bekabeld te hebben over 1 ethernetkabel. 
Ik heb de switch al een paar keer op default gezet om gemaakte wijzigingen ongedaan te maken. Wist niet dat er een reset op zat. Wellicht maakt dit verschil.

Ga ik snel uitproberen. Dank in ieder geval voor het meedenken.

 

 


Dag JanD,

Rechtstreeks van de fritzbox via die door dat blokje verbonden  kabel heb ik prima tv.

Maar ik wil dus die switch gebruiken om mijn TV en een PC bekabeld te hebben over 1 ethernetkabel. 
Ik heb de switch al een paar keer op default gezet om gemaakte wijzigingen ongedaan te maken. Wist niet dat er een reset op zat. Wellicht maakt dit verschil.

Ga ik snel uitproberen. Dank in ieder geval voor het meedenken.

 

 

Graag gedaan @Jo v Gr 


Ik heb een reset gedaan van de switch, volgens KPN inpluggen en klaar is kees, maar niet bij mij.

De reset geeft als resultaat dat ik nu zwart beeld heb op mijn TV. Bij zenderwisseling zie ik wel op welke zender ik kom maar deze balk verdwijnt en het beeld blijft op zwart.

Ik heb als router/modem de Fritzbox 7590.

Als ik de switch er tussen uit haal heb ik prima beeld, maar ik wil die switch op mijn PC bekabeld te hebben en niet via een draadloze verbinding.

De oplossing????

Het IP- adres van de switch zie ik overigens niet terug op mijn Fritzbox.


Ik zou bijna aan de switch gaan twijfelen, heb zelf ook 4 netgear switches en een FB, geen probleem.

De IP adressen van de switch, die zie je inderdaad niet in de FB. Dat klopt.

Als je het ip adres weet, en intikt moet je wel op de switch kunnen inloggen. evt de netgear software gebruiken om erin te komen.

Verder zit in de netgear userinterface, een aantal diagnose tools zoals onder system/monitoring de kabel test (zeker even draaien!) en port status.

Je kunt de switch ook zelf resetten vanaf de beheerspagina.


Het vervelende is dat er eerst een switch heeft tussen gezeten zonder igmp- ondersteuning. Ik wil het echter via de KPN- regels doen en er de juiste switch tussen zetten. Nu krijg ik dus alleen maar dit niet op te lossen probleem. KPN- monteur heeft voor mij wel de Fritzbox geplaatst nadat bleek dat de V10- router defect was. Apparatuur niet bij KPN aangeschaft,ddduuzzz.

Wellicht toch gaan bellen en de kosten betalen voor een servicemonteur.

Dank een ieder voor de geboden oplossingen.


Reageer