Skip to main content

Hoi allemaal,

 

Misschien is hier al een topic van maar ik ervaar problemen met het afspelen van content via apps als Netflix, Amazon ect. op beeldresolutie: 4k2k-50hz.

Het beeld hapert. Model speler:

kpn sagemcom diw7022

 

Dit is de beste kwaliteit schermresolutie. Hoger of lager is het beeld van mindere kwaliteit echter zonder de haperingen.

Iemand een oplossing?

 

Gr. C.I.O.N.

Weet iemand hier ook iets over haperend beeld bij kijken van content via de  sagemcom diw7022 KPN TV+?

Is alleen in de apps niet de multicast live streams. Gebeurt bij 4k2k 50 hz

 

Beeld is schokkerig.

 

Dank, Bas

 

Admin: naar je eigen topic verplaatst

 


@C.I.O.N. De vraag is kan je TV wel 4k kwaliteit aan.
Het veranderen naar 1080p59hz bied dan de oplossing?


@Pauwerful 

Spec van m'n tv zijn:

Samsung MN : UE65JU7000

Deze kan ultraHD/4K aan.

Lineaire zenders worden uitstekend weergegeven. Het gaat fout bij content via de Apps.

 

Wat denken jullie, vragen om een nieuw kastje TV+?


@C.I.O.N. : Hoi en welkom.

Hoe heb jij die tuner aangesloten? Draadloos of met een kabel?  


Beste Erwin, 

 

Bekabeld. Da's uiteraard het beste.

 

Gr. Bas


@C.I.O.N. :  Maar wat als je de resolutie op automatisch zet? Kun je trouwens je profiel aanvullen? Dan kan ik beter meekijken. 


Probeer het eens met een goede nieuwe HDMI kabel.

Ik zelf heb deze.

 

P.S.

Veel wordt nog steeds in 2K (HD) uitgezonden.

Zo wie zo op tv is alles nog HD (op 1 of 2 zenders na, maar daar heb je dan wel het 4K abonnement voor nodig). 


Bij Disney+, Prime en Netflix is er best veel 4k content hoor. 


Bij Disney+, Prime en Netflix is er best veel 4k content hoor. 

 

Mee eens, maar bij Netflix moet je € 4,-- per maand extra betalen en dat heb ik er niet voor over.

Disney+ en HBO max heb ik en daar zit zonder extra kosten inderdaad veel 4K materiaal in.

 

Ik heb de beeldkwaliteit bij beeldinstellingen op automatisch staan.

Voor tv heb ik hem op Multicast en “beste beeldkwaliteit” staan. 

 

Misschien dat een goede HDMI kabel helpt.

P.S. niet in de HDMI eARC stoppen, die is speciaal voor o.a. een soundbar. 


@C.I.O.N. ik denk dat ik weet wat je probleem is.

Zijn het kleine stotteringen in het beeld?

 Dat lijkt op het bekende probleem dat de refresh rate niet automatisch wordt aangepast op Android 11.

waarschijnlijk heb je alleen last met Amerikaanse series (die zenden uit op 24h) en niet met Europese series welke op 50herz uitzenden. Probeer bijvoorbeeld de Deense serie Rita maar eens. Gegarandeerd dat het soepel verloopt.

 

 Als je een goede smart tv hebt kun je het beste de apps op je tv gebruiken. Je tv is veel beter in het verwerken van verschillende refresh rates. 
of anders een Apple TV kopen of hopen dat kpn update naar Android 12


@pietheingrun, dank voor je uitgebreide reactie.

Dit ga ik eens even uit testen en laat het je weten.

 

 

 


@C.I.O.N.  kijk maar eens naar opening scène van de serie ozark (Netflix)seizoen 1 aflevering 3 .. dan zie je de hapering pas goed.

 Als je je kastje daarna op 60hz zet (of 24 als dat kan?)  Netflix geheel afsluit en de scène nog een keer speelt loopt het wel soepel. Ozark speelt af op 24hz of 23,976

24 is goed te delen door 60 (=2,5)

en 24 is niet goed te delen door 50

apple tv en Android 12 hebben dit opgelost door automatische refresh rate. Android 11 (waar het kastje op draait) heeft dit niet.