Vervangen is inderdaad de oplossing maar dan wel door een kabel.
kerstverlichting
Dat is wel een bekende bron van storing. Zeker met led lampjes. Die zorgen voor 'gerommel' op het lichtnet, wat natuurlijk sowieso nooit bedoeld is voor data transport.
En als het wel werkt met de kerst verlichting uit, weet je het zeker.
PeterG schreef:
kerstverlichting
Dat is wel een bekende bron van storing. Zeker met led lampjes. Die zorgen voor 'gerommel' op het lichtnet, wat natuurlijk sowieso nooit bedoeld is voor data transport.
Mja dit weet ik pas na de kerst, want de lichtjes zijn wel uit snachts maar de stekkers zitten nog wel in het contact. Als alleen de lichtjes uitdoen de oplossing zou moeten zijn dan zijn het niet de ledjes. Want als alles UIT staat staat het beeld nog steeds af en toe stil.
Joep1965 schreef:
Vervangen is inderdaad de oplossing maar dan wel door een kabel.
Dit is geen optie helaas :( anders had ik dit allang gedaan
Dan trek je de stekkers er toch even uit 😏.
Het is vaak de adapter. En meestal gaat het uit ná de adapter. Die blijft onder spanning.
Kerstverlichting is doorgaans Chinees. Heeft niet de Europese eisen voor ontstoring en dergelijke.
PeterG schreef:
Dan trek je de stekkers er toch even uit 😏.
hehehe :D das een optie, zijn er wel een paar maar om alles uit te sluiten ga ik dit eens proberen.
PeterG schreef:
kerstverlichting
Wij hebben hier destijds zelfs een artikel over geschreven!
Kom je er een beetje uit @BerArtVD ?
Thomas van KPN schreef:
PeterG schreef:
kerstverlichting
Wij hebben hier destijds zelfs een artikel over geschreven!
Kom je er een beetje uit @BerArtVD ?
Mja, nog niet helemaal, heb de stekkers er allemaal uit gedaan maar dit hielp niet, nog steed hetzelfde euvel. Ik heb onlangs een nieuwe modem gekregen, ik had de 7590 nu de 7590AX. Ik denk hier nu pas aan. De installatie heb ik een dag na het aanzetten van de kerstverlichting gedaan. De nieuwe modem werkt een stuk beter voor mijn interne systemen dus ik heb daar niet aan gedacht heb. Ik heb vanochtend alle settings in de 7590AX nagekeken maar kan daar ook niets vinden. Gister weer via WIFI TV gekeken, en dit werkt gewoon zonder enige stroringen.
Heb je de haperende ontvanger getest op de plek van de andere die niet hapert?
Hapert ie dan ook, is het de ontvanger.
Hapert ie dan niet, is het de verbinding via het stroomnet met de DVS.
Het signaal voor die ontvangers komt goed binnen anders was het bij beide problematisch.
PeterG schreef:
Heb je de haperende ontvanger getest op de plek van de andere die niet hapert?
Hapert ie dan ook, is het de ontvanger.
Hapert ie dan niet, is het de verbinding via het stroomnet met de DVS.
Het signaal voor die ontvangers komt goed binnen anders was het bij beide problematisch.
Ja ik heb zowel de Devolo 1200 als de VIP5205 omgeruild, zonder resultaat
Ja.
Maar is het dan dezelfde 5202 die hapert of op dezelfde plek. En dan dus de andere.
En de 2 huidige devolo's omwisselen is zinloos want dan blijft het dezelfde verbinding.
Al eens de Devolo's opnieuw gekoppeld?
PeterG schreef:
Ja.
Maar is het dan dezelfde 5202 die hapert of op dezelfde plek. En dan dus de andere.
En de 2 huidige devolo's omwisselen is zinloos want dan blijft het dezelfde verbinding.
Al eens de Devolo's opnieuw gekoppeld?
Ja, ik heb de koppeling ook opnieuw gedaan, 2x zelfs ;)
Dus op diezelfde plek blijft het haperen. Ongeacht welke van de 2 5202's er staat. Maar wel steeds via de devolo's.
Dan is er of iets in je lichtnet geslopen (apparaat) wat verstorend werkt. Of de devolo's zijn defect. Verschillende fases werkt het ook niet helemaal lekker mee. Hier heb ik de Devolo 650 op één fase en werkt nu al 2 jaar zonder storing.
Maar het lichtnet is sowieso niet bedoeld voor data, dus het blijft een nood oplossing.
Ik gebruik daar ook de app met de Chromecast Google-TV. Ondanks maar 50 % signaalsterkte gaat dat ook goed.
De ontvanger gebruik ik in de slaapkamer alleen als ik opnames van BBC First wil kijken.
Ik ga verder zoeken, ik kan daar echt geen kabel naartoe leggen, en die Devolo's en VIP5205 lijken ook goed, de TV is het ook niet, dus ik denk dat je gelijk hebt, wellicht iets op het net. Ik zou nieuwe Devolo's kunnen proberen. Ik zoek eerst nog even verder!
Je bedoelt een kabel er naartoe is lastig. Met boren mogelijk enzo. Onmogelijk komt in mijn woordenboek niet voor. Met Ziggo had het tot voor kort ook coax moeten zijn. Dus een kabel.
Je kunt overwegen, mits contractvrij, om je abonnement te vernieuwen. In de nieuwe propositie zit de TV+ ontvanger. Dat is een Android-TV streamingbox die ook zelf via wifi kan.
PeterG schreef:
Je bedoelt een kabel er naartoe is lastig. Met boren mogelijk enzo. Onmogelijk komt in mijn woordenboek niet voor. Met Ziggo had het tot voor kort ook coax moeten zijn. Dus een kabel.
Je kunt overwegen, mits contractvrij, om je abonnement te vernieuwen. In de nieuwe propositie zit de TV+ ontvanger. Dat is een Android-TV streamingbox die ook zelf via wifi kan.
Okay, ik heb nog nooit mijn abo verlengt ;) Ik heb al jaren EEN MKB (XS4ALL)
Zou een Android-TV streamingbox het probleem kunnen oplossen? Welke WIFI draait er op die BOX?
//EDIT: ik zie het al dit is niet echt een optie want beneden werkt wel alles goed en dan moet ik daar ook overstappen zo te zien
Je bedoeld deze:
Ik hoor net dat deze niet beschikbaar is voor EEN KPN XS4ALL
Ja, die. Maar als de app in de slaapkamer bevalt gebruik je nu die tezamen met de 5202's. Toch? Dat is dan de minst ingrijpende aanpassing.
Bij de overgang naar TV+ vervallen de 5202's inderdaad.
Prettige feestdagen 🌲.