Skip to main content

Goedendag.
In de afgelopen maanden van dit jaar hebben wij ons abonnement ( wij hadden al jarenlang internet/wifi en vaste telefoon) bij U uitgebreid met ontvangst voor 2 televisie toestellen. Één voor in de woonkamer en één voor op onze slaapkamer op de 1e etage.
Wij ontvingen daarvoor een installatie pakket bestaande uit een modem , twee "kastjes" welke de TV toestellen aanstuurde en twee van die zwarte schijf vormige "wifi-versterkers".

De TV ontvangst in de woonkamer functioneert probleemloos in tegenstelling tot de tv ontvangst op onze slaapkamer.
Zeer regelmatig ( zeg maar,iedere dag) valt het beeld stil ; knippert het eerst groene lichtje van de wifi-versterker van blauw naar rood en dan weer naar groen.
Vervolgens komt het bekeken programma schokkerig op gang.
Soms herhaalt deze situatie zich...
Wij vinden dit hoogst irritant en willen U vragen wat er aan dit probleem gedaan zou kunnen worden.

Verplaatsen van het modem ( nu in de meterkast gemonteerd) is niet mogelijk , zo niet onmogelijk vanwege mijn leeftijd (83)
Graag uw advies.
 Met vriendelijke groeten.
Fam. C.N.H. van Dijck.
Mijdrecht.

Hallo @Kunci , ik ben ook op leeftijd. maar probeer je te helpen.

Welk merk en type modem heb je?

Welk merk en type tv-decoders heb je?

Zijn de wifiversterkers bekabeld aangesloten aan het modem of draadloos.

Hoe zijn de beide tv-decoders aangesloten, bekabeld of draadloos, indien bekabeld, rechtstreeks aan het modem of aan de versterkers?

 


Goedemorgen Jan D.

Ik zal proberen om op uw vragen te reageren.

1: het modem is de KPN box 12.  Merk is volgens mij

"Sagencom".

2: De decoders ( die platte zwarte kastjes ) zijn van het merk ARRIS. type VIP 2952 V2.  Daar staat ook nog HDMI op. Dit kastje is met de tv verbonden .

3: De WiFi versterkers ( die ronde schijven waar het signaal lichtje normaal op groen staat, maar bij de storing blauw en rood knippert,  zijn ook van KPN  en er staat Super WiFi 2.0 op. Ze zijn via een platte kabel met de decoders verbonden.

4: Bij het verschijnen van de "storings-tekst" op de tv staat de "fout-code" STB-NMC-400".

Hoop dat U wat met deze gegevens kan doen.

Met vriendelijke groet.

Kundig.

 


Hoi @Kunci, als ik je goed begrijp is de bewuste tv-ontvanger aangesloten via het SuperWifi punt? Dat kan er mee te maken hebben. is het ook mogelijk om deze tv-ontvanger met een directe kabel te verbinden, zonder iets er tussen, met de Box 12?

Mocht het makkelijker zijn om het telefonisch uit te leggen kan dat ook, dat is ook sneller. We zijn bereikbaar op 0800-0402.


Hallo Jasper.

Om de tv direct met de box 12 te verbinden ( neem aan dat je het modem bedoelt) dan moet ik eerst zo’n 30 mtr. kabel kopen. Is er op het modem dan een specifieke ingang waarop ik dáár kan inpluggen ?

Alvast dank voor de reactie.


30 meter is een flinke afstand. Is dat hemelsbreed of als de kabel is weggewerkt? 30m is voor Wifi ook erg ver, dat kan ook meespelen met het stilstaande beeld  wat je ervaart.