Skip to main content

Heb al van alles geprobeerd wat geadviseerd wordt maar probleem blijft

Dag @Janopp klinkt niet best. Welk type ontvanger heb je en is die met een kabel aangesloten op het modem?


Heb de arris vip 5202 met kabel aangesloten 


Probleem nog steeds aanwezig

 


Hoi @Janopp, welkom hier. 

Dat is geen melding van onze tv-ontvangers, maar van de tv zelf. De tv staat niet op het juiste invoerkanaal. Dit kan je met de source knop op de afstandsbediening van de tv aanpassen.

Gebeurt dit nou steeds met de tonvanger, dan wil ik je aanraden om eens een andere HDMI kabel en/of poort van de tv te proberen. Hopelijk gaat het dan beter.


Bedankt Bart z, inderdaad van hdmi poort gewisseld nu geen problemen meer

Groet janopp


Top!

Fijne zondag gewenst.


Bedankt Bart z, inderdaad van hdmi poort gewisseld nu geen problemen meer

Groet janopp

 

Wat je het beste kan doen, in de tv kan je instellen op welk HDMI kanaal de tv moet opstarten.

Dus met de AB van de tv in instellingen van de tv.

Beste is HDMI 1

Dan heb je dit probleem ook niet meer. 😉


Regelmatig wegvallen van het beeld en dan weer het vervolgen van het beeld, kwam bij mij ook vaak voor. Dankzij deze melding van wisselen van HDMI-poort (van HDMI 2 naar HDMI 1)verbeterde het enigszins, maar de definitieve oplossing voor mij was het feit dat de KPN TV+ Box zowel bedraad (vie ethernet-kabel) als via WiFi was aangesloten. Ik heb toen de WiFi verbinding uitgeschakeld en het probleem deed zich niet meer voor.


@Milowitsch 

HDMI 2 is bijna (uitgezonderd enkele van het Chinese merk Philips) de eARC en die is voor o.a. een Soundbar.

Beste is de HDMI 1 gebruiken (uitgezonderd enkele van het Chinese merk Philips en nog een paar).😉😊


Heb al van alles geprobeerd wat geadviseerd wordt maar probleem blijft

Ik heb precies hetzelfde probleem, elke keer als de televisie aangezet wordt en dan na een minuur of 10 valt het signaal weg, duurt ong. 1 minuut. Dan na ongeveer 5 min de 2e keer en dan de rest van de periode dat de tv aanstaat niet meer.  Ook vanalles geprobeerd. Tv Wifi uit, alleen op netwerk. Hdmi gewisseld. 
Het ligt niet aan de tv. Want als de tv box uitstaat en je kijkt op de tv via een app gebeurd het niet. 


 

 


Bedankt Bart z, inderdaad van hdmi poort gewisseld nu geen problemen meer

Groet janopp

Heb je dit ook geprobeerd @BiaDu?