Skip to main content

Heb problemen met de Aris ontvanger. Van tijd tot tijd valt het beeld weg en paar seconden later komt het weer terug. Gebeurt al een maand met enige regelmaat( dagelijks). Zeer irritant. Ik lees in topics dat het is opgelost, niet dus. Wat te doen. Alles gedaan of het bij mij aan het internet lag maar is niet zo.

Is de tv ontvanger met een kabel aangesloten op het modem?


Verbonden met utp kabel. Zoals het vanaf het begin is geweest

 


@Ron_br welke type en merk tv heb je? En heb je het eventueel op een andere HDMI poort geprobeerd van jou tv, en wat doet het dan, hetzelfde wat je al hebt omschreven? 


Hallo @Ron_br, 

Heb je nog wat gekeken naar de tips van @Dennis Schreve?

@Ron_br welke type en merk tv heb je? En heb je het eventueel op een andere HDMI poort geprobeerd van jou tv, en wat doet het dan, hetzelfde wat je al hebt omschreven? 

 


Dennis, 

Ik lees je berichtje en was er niet aan toegekomen. Ik heb een LG tv. Ik heb in uitgaande HDMI poort en gebruik ik al jaren. Ook een HDMI splitter is aanwezig en Karen in gebruik. Vandaag heb ik geen beeld uitval gehad. Anders reset ik de Aris en gaat het goed maar is uiteraard niet de bedoeling dat ik steeds dat ding uit en na 20 seconden weer aanzet ( geen reset)

Wat wel raar is dat ik met een opgenomen programma ook bovenstaande deed en toen was het ook weer goed. Vreemd. Sinds KPN een firmware update gedaan heeft is het klote

 


Beste @Ron_br,

Zou je de HDMI splitter er eens tussenuit willen halen en de tv ontvanger rechtstreeks willen aansluiten op je LG tv? En dan is kijken of het beeld dan wegvalt, valt het beeld dan niet weg, dan ligt het aan die HDMI splitter. Waarom heb je een HDMI splitter, want hoeveel HDMI aansluitingen heb je op je LG tv?


Dag Dennis,

Er zijn 2 HDMI poorten. Ik heb meerdere apparatuur die met HDMI verbonden zijn, vandaar de splitter.

Ik zal de Aris rechtstreeks aansluiten op de tv


Dag Dennis,

Er zijn 2 HDMI poorten. Ik heb meerdere apparatuur die met HDMI verbonden zijn, vandaar de splitter.

Ik zal de Aris rechtstreeks aansluiten op de tv

Oké @Ron_br, ik ben benieuwd hoe de situatie dan is. 😉


Dag Dennis,

Heb de HDMI op de andere poort gezet. Ook op een ander HDMI Poort van de switch. Tot nog toe geen probleem.. Hopelijk blijft het zo want het is knap irritant.


@Ron_br begrijp ik het nou goed dat je de tv ontvanger rechtstreeks hebt aangesloten op de tv zonder die HDMI switch ertussen?


Ik heb de switch ertussen gelaten maar de HDMI kabel naar een andere HDMI poort in de tv gestoken. Dat is het enige.


Hoi @Ron_br, 

Fijn om te horen dat het opgelost lijkt, houd je ons op de hoogte? :blush:

Beste @Ron_br,

Zou je de HDMI splitter er eens tussenuit willen halen en de tv ontvanger rechtstreeks willen aansluiten op je LG tv? En dan is kijken of het beeld dan wegvalt, valt het beeld dan niet weg, dan ligt het aan die HDMI splitter. Waarom heb je een HDMI splitter, want hoeveel HDMI aansluitingen heb je op je LG tv?

Dag Dennis,

Heb de HDMI op de andere poort gezet. Ook op een ander HDMI Poort van de switch. Tot nog toe geen probleem.. Hopelijk blijft het zo want het is knap irritant.

 


Dag Hanna,

Tot nu toe werkt het nog steeds goed. Ik meld het mocht ik weer problemen ondervinden.


Fijn om te horen @Ron_brÂ