Skip to main content

Harde reset van mijn Box12 heeft mijn probleem niet verholpen, helaas.

Afspelen van 4K-Filmpjes via Youtube (met Box12 uitgezet) geeft vooralsnog geen problemen, maar moet nog wel wat langer uitproberen.

Welkom terug @JP.Muller! Sinds wanneer speelt dit probleem en welke tv-ontvanger gebruik je i.c.m. de Box 12? Wat bedoel je met ‘Box 12 uitgezet’? 


Oh sorry dom, ik bedoel, ik heb de decoder van KPN (de Arcadyan - model HMB 2260) uitgezet, zodat je dan via de Wifi-functie naar Youtube-filmpjes kijkt. Dat ging in principe okay, geen storingen gezien van wegvallend beeld. Dus zou het wellicht niet aan de TV moeten liggen.

M.b.v. KPN heb ik voor de modem/router box 12 een harde reset uitgevoerd. Nu tot op heden nog geen haperingen meer waargenomen; beeld valt nu niet meer weg, maar is misschien nog te kort dag om daar al een conclusie aan te verbinden.

Ander probleem was, dat ik, i.v.m. een nieuwe TV (LG OLED 55 GR1LA), mijn internetsnelheid (KPN) verhoogd heb van 100 Mbps naar 500 Mbps, maar daar is in de praktijk niets van terug te vinden. Mijn wifi-snelheid op mijn PC was al redelijk laag 36Mbps, maar is slechts licht verbeterd naar 48 ~ 52 Mbps. Daar komt nu vanmiddag nu een monteur voor langs.


Bedankt voor de uitleg! Helemaal duidelijk zo. 
Ik neem aan dat je bekabelde snelheid ook niet optimaal (richting 500mbps) is/was? In ieder geval fijn dat er een monteur langskomt. Wellicht is de lage(re) snelheid ook de boosdoener van de haperingen. Je gaat het ons vast nog vertellen:wink:. 
Laat het maar weten als de monteur is langs geweest en of we nog met je mee kunnen denken. Dit mag ook na een paar dagen als je het even hebt gemonitord. 

 

Even voor mijn beeldvorming,, Met welk type HDMI-kabel is de ontvanger verbonden aan de tv? HDMI 1.4 of 2.0 of anders 


Monteur langs geweest. Veel moeite gedaan; zat toch een probleempje in mijn Box 12. Deze is vervangen door een ander exemplaar. Monteur heeft ook een KPN-SuperWifi-punt geplaatst in de huiskamer vlakbij de TV en decoder. Alles loopt nu als een zonnetje. Downloadsnelheden gaan nu naar 340 Mbps gemeten vlakbij het versterkpunt (smartphone, tablet en laptop). Mijn desktop blijft in snelheid wel achter (82 Mbps), maar staat ook wat verder van het superwifi-punt (7 m).

De TV nog geen problemen meer. Maar ik zeg het voorzichtig, ik ben pas 2 probleemloze avonden onderweg. Maar mocht het alsnog verkeerd, gaan dan meld ik me weer.

Bedankt voor de hulp zover ...

Gr. Jos


Dat de desktop een lagere snelheid heeft is te verklaren.  Vrijwel zeker gebruikt die de 2.4ghz band. Ook gezien de afstand. Die band kan geen hoge snelheid aan. Rond de 80 is echt wel de max. Vlakbij het modem zal je de 5ghz band gebruiken. Die kan wel hoge snelheden aan maar daarvan is het bereik kort en gaat moeilijk door muren.


Bedankt voor de toelichting …. Jos


Goed om te horen! Bedankt dat je het hier laat weten. Hopelijk blijft alles naar behoren functioneren. :relaxed: