Skip to main content

Ik heb exact de zelfde problemen maar alleen op mijn Samsung UHD led tv en niet op mijn Panasonic plasma tv ik heb geprobeerd hdr uit te zetten maar dat hielp niet.

 

Het lijkt erop dat de box het beeld reset of een calibratie uitvoert. Met terugkijken heb ik het ook. Het beeld valt dan soms even een 2 seconden weg hopelijk is er een oplossing

 

Alles is via utp aangesloten rechtreeks op de modem een v10a en ik heb de 4k ontvangers

Hoi @Rico256 en welkom op ons forum.

Opvallend dat het beeld op enkel een van jouw tv's soms even wegvalt. We denken hier graag met je mee. Goed om te weten dat beide jouw tv-ontvangers bekabeld op de Experia Box V10A aangesloten zijn. 

Waar heb je de HDR functie uitgeschakeld, in het menu van de tv-ontvanger of in de instellingen van je TV? Maakt het verschil als je de tv-ontvanger een frisse start geeft? Dat helpt in veel gevallen goed. Zo niet, dan ben ik ook benieuwd naar wat er gebeurt als je de tv-ontvangers met elkaar verwisselt.


Hoi @Rico256 en welkom op ons forum.

Opvallend dat het beeld op enkel een van jouw tv's soms even wegvalt. We denken hier graag met je mee. Goed om te weten dat beide jouw tv-ontvangers bekabeld op de Experia Box V10A aangesloten zijn. 

Waar heb je de HDR functie uitgeschakeld, in het menu van de tv-ontvanger of in de instellingen van je TV? Maakt het verschil als je de tv-ontvanger een frisse start geeft? Dat helpt in veel gevallen goed. Zo niet, dan ben ik ook benieuwd naar wat er gebeurt als je de tv-ontvangers met elkaar verwisselt.

Beide ontvangers geprobeerd op de samsung.

 

Zelfde probleem

 

HDR uitgezet in het menu van de ontvanger

Ook de resolutie naar 1080P gezet

 

Helpt allemaal niet ook met terugkijken heb ik dit probleem.


@Rico256 Goed dat je dit alles geprobeerd hebt. Opvallend dat omwisselen van de tv-ontvangers en aanpassen van de beeldinstellingen in de ontvanger geen verschil maken. Dat geeft aan dat de ontvangers dus goed werken.

Veel televisies hebben tegenwoordig ook beeldverbeteraars. Die gooien soms roet in het eten, wat tot dit soort gekke verstoringen kan leiden. Het kan daarom helpen om eens kritisch te kijken naar de beeldinstellingen van de tv zelf. Samsung, als fabrikant van je tv, kan je daar eventueel bij helpen, je vindt hier de contactgegevens van Samsung.


Ik heb ook een vermoeden dat het daar aan ligt ik hou jullie op de hoogte