Skip to main content

Ik heb hetzelfde probleem, overgestapt van Ziggo naar KPN glasvezel paar maanden terug met de router (geleverd door KPN) en kabelverbinding naar de tv ontvanger (TV Philips ambilight 2 jaar oud) HDTV is nu wel echt HD (van ziggo was dat ondanks dat ze beweerden van wel zeer zeker geen HD) maar…

het signaal valt 2-3 seconden weg (zwart beeld), voornamelijk de eerste 20 min ofzo als ik de tv aanzet, later houdt het op. Dit gebeurt bijna elke keer

Elke keer als het even weg valt en terugkomt komt even de melding ‘HDR signal’ in beeld… 

ik heb soms hetzelfde probleem met mn internet op mn laptop (verbinding met intranet  het werk, die is soms ineens verbroken) 

Had deze problemen niet verwacht met het ‘snelle glasvezel’ 

 

*Admin: eigen topic aangemaakt naar aanleiding van de reactie in dit topic. 
 

 

Ik heb hetzelfde probleem, overgestapt van Ziggo naar KPN glasvezel paar maanden terug met de router (geleverd door KPN) en kabelverbinding naar de tv ontvanger (TV Philips ambilight 2 jaar oud) HDTV is nu wel echt HD (van ziggo was dat ondanks dat ze beweerden van wel zeer zeker geen HD) maar…

het signaal valt 2-3 seconden weg (zwart beeld), voornamelijk de eerste 20 min ofzo als ik de tv aanzet, later houdt het op. Dit gebeurt bijna elke keer

Elke keer als het even weg valt en terugkomt komt even de melding ‘HDR signal’ in beeld… 

Ik heb soms hetzelfde probleem met mijn internet op mijn laptop (verbinding met intranet  het werk, die is soms ineens verbroken) 

Had deze problemen niet verwacht met het ‘snelle glasvezel’ 

 

*Admin: eigen topic aangemaakt naar aanleiding van de reactie in dit topic. 
 

 

 

Ik denk dat je de Arris VIP 5202 hebt (helaas zet je er niet bij welke KPN tv decoder je hebt).

Zo ja, zet dan HDR op de 5202 uit.

Door een update kan dit momenteel problemen geven. 

 

Welke KPN tv decoder heb je?

Welke Experiabox heb je?

Wat is de afstand van de Experiabox tot de laptop?

Hoe is de KPN tv decoder aangesloten op de Experiabox? 

Zie hier voor een test van WIFI signaal, klik bij “koop Wifi versterkers (of zo)” op nee (of op ga verder). 

Wat is je echte downloadsnelheid (bekabeld meten graag).  Zie hier. 

 

Mijn Wifi (Experiabox V10) en Glasvezel (GOF 200/200) is gelukkig heel erg stabiel.


Welkom bij ons op het forum @Robert76. Joop heeft je zo te zien al op weg geholpen met een paar vragen en tips. Heb je zijn bericht al kunnen bekijken en de genoemde dingen kunnen proberen?


Hoi @Robert76 
Ik heb zo'n vermoeden dat je een switch er tussen hebt zitten die geen IGMP snooping ondersteund.
Vervang deze door een type met IGMP snooping b.v. door Deze switch let op de E achter het type nr.
En bij mij staat de HDR op de 5202 gewoon op automatisch en dat geeft een beter beeld dan op uit.


Helaas heb ik ook last van dit probleem. In het begin sporadisch maar nu steeds vaker.

sinds vanavond zelfs het probleem dat die steeds vaker knippert en vervolgens de verbinding tussen het kastje en tv volledig eruit gooit en ik de ontvanger volledig stroom loos moet maken om weer tv te kunnen kijken.

In de instellingen HDR uit of auto zetten heeft niet geholpen.