Skip to main content

 Tijdens het tv kijken valt geregeld ineens het tv signaal uit. Het beeld gaat dan ineens op “zwart” en na 30 seconden gaat het beeld weer aan of het duurt 5 minuten tot helemaal niet meer aan. 
ik heb de middag tv gekeken en ineens geeft ie dit probleem. Herstarten gaat ook heel moeilijk voordat het tv kastje dat doet. De tv ontvanger is goed aangesloten, is gecontroleerd. Het gaat met een kabel de experts box in.  Wat kan dit zijn en hoe kan ik dit oplossen. 
groet

karina 

Hallo @karina2509 ,

Heb je de tv-decoder al eens een ‘frisse start’, zie menu, gegeven?

Heb je een koper- of glasverbinding?

Heb de de glaskast al eens minimaal 2 minuten van de stroom gehad en daarna herstart?

Heb je de modem/router al eens een fabrieks-reset gegeven?

Heb je de netwerkkabel die van de tv-decoder naar het modem loopt al eens via een andere LAN-poort geprobeerd?

Heb je al eens een andere LAN-kabel geprobeerd?

 

 


Hoi Jan,

Ik heb sinds een maand of 6 al een nieuwe experia box. De kabel loopt via de meterkast door de naar de aansluiting bij de tv. Resetten doe ik regelmatig ivm WiFi probleem. 
de rest van je vragen vind ik ingewikkeld en snap ik niet. 
gebeld maar daar was geen storing.  Vandaag doet het kastje het weer goed. Denk dat het wellicht iets in de verbinding van kpn was. Ik hou het in de gaten.

bedankt! 


Wiebel eens aan de hdmi kabel. Als het beeld op zwart gaat, verliest hij dus contact tussen tv ontvanger en tv.

Probeer anders een andere ingang in je tv, of doe er een hele nieuwe tussen.

 

 


Hoi Jan,

Ik heb sinds een maand of 6 al een nieuwe experia box. De kabel loopt via de meterkast door de naar de aansluiting bij de tv. Resetten doe ik regelmatig ivm WiFi probleem. 
de rest van je vragen vind ik ingewikkeld en snap ik niet. 
gebeld maar daar was geen storing.  Vandaag doet het kastje het weer goed. Denk dat het wellicht iets in de verbinding van kpn was. Ik hou het in de gaten.

bedankt! 

Hi Karina, welkom op ons forum!

Goed om te horen dat 't weer goed werkt. Mocht het toch weer gebeuren, probeer dan de tip van Dennis hierboven. De kans is aanwezig dat het 'm in de HDMI kabel zit, juist omdat je beeld zomaar wegvalt. Als je vragen hebt, laat het gerust weten.