Skip to main content

Heb sinds 1 week dat ik overdag wel beeld heb, maar 's avonds maar 1 zender. Geprobeerd het op te lossen met de voorgestelde oplossingen van KPN. Lukt echter niet! De foutcode is F 309 en 20P. Wie weet raad, bij voorbaat dank.

 

P.S. frappant is dat het ging opspelen toen ik na onterechte inhoudingen van ZIGGO, deze had opgezegd!?? (Misschien heeft het er niks mee te maken...).

Beste @Fair 

Wat vervelend dat je verstoringen hebt met de TV ontvanger.

Software update lukt niet

Foutcode 308, 309, 310, 311, 312 of 313: update van software op tv-ontvanger lukt niet

Zit je klaar voor je favoriete serie of film, krijg je de bovenstaande melding in beeld. We snappen je frustratie en gaan het samen oplossen. Volg de onderstaande stappen om het probleem op te lossen.

Stap 1: Start je tv-ontvanger opnieuw op

Sluit je tv-ontvanger rechtstreeks met een ethernetkabel aan op je Experia Box (modem). De verbinding tussen je modem en tv-ontvanger is onvoldoende waardoor de software niet gedownload kan worden. 

  1. Zorg dat je tv-ontvanger rechtstreeks is aangesloten op je Experia Box met een ethernetkabel. 
  2. Stop even met downloaden, updates draaien of andere internet slurpers.
  3. Zet de tv-ontvanger in stand-by met de uit-knop op de witte afstandsbediening. 
  4. Schakel de tv-ontvanger uit door de stekker uit het stopcontact te halen.
  5. Wacht 30 seconden en stop de stekker weer in het stopcontact. De tv-ontvanger start nu op. Dit kan enkele minuten duren.
  6. Zet de tv-ontvanger aan met de aan-knop op de witte afstandsbediening. Nu kun je weer tv kijken.

Is de storing niet verholpen, ga dan verder met stap 2.

Stap 2: Start je Experia Box (modem) opnieuw op

  1. Zet de tv-ontvanger in stand-by met de uit-knop op de witte afstandsbediening. 
    Let op: na stap 2 doet je wifi het even niet meer.
  2. Schakel je modem uit door de stekker uit het stopcontact te halen.
  3. Wacht 10 seconden en stop de stekker van je modem weer in het stopcontact.
  4. Wacht tot de lampjes mPower], wWireless], eInternet] en tServices] of sBroadband] weer branden op je modem. Dit kan 10 minuten duren.
  5. Zet de tv-ontvanger aan met de aan-knop op de witte afstandsbediening.

Ik hoop dat er hier iets van helpt, laat het ons even weten of dit geholpen heeft.


Goedemorgen Dennis,

Stap 1 heeft me dit keer hopelijk geholpen…..!? Vanavond weet ik het zeker, dan laat hij het steeds afweten!

Positief gedacht; hij doet het nu, verder wacht ik af en laat anders wel van me horen, oké.

Groet Fair.


Hoi @Fair, welkom. 

Ik lees dat het probleem inmiddels is opgelost. Helemaal top. Mocht er toch nog weer iets zijn, laat het dan vooral weten. Fijne dag.


Goedemorgen Dennis,

Stap 1 heeft me dit keer hopelijk geholpen…..!? Vanavond weet ik het zeker, dan laat hij het steeds afweten!

Positief gedacht; hij doet het nu, verder wacht ik af en laat anders wel van me horen, oké.

Groet Fair.

Beste @Fair,

We zijn 4 dagen verder, werkt alles nog naar behoren? Was even nieuwsgierig! 😉


Goedemorgen Dennis,

Dank, de tv doet het al een paar dagen naar behoren, mocht het weer terugkomen (wat ik niet verwacht!) laat ik het weten, oké.

 

Groet, Fair


Helemaal top! :)