Skip to main content

Wij hebben in april een nieuwe Samsung tv 55 inch gekocht en na één maand begon het beeld steeds één of twee seconden weg te vallen. Soms met een scherp geluid. Ook Netflix stopt soms met de vermelding " de titel kan niet afgespeeld worden" we hebben al een nieuwe Mediabox modem hdmikabel en internetkabel aangesloten. Niks helpt soms blijft het een tijdje weg en dan begint het weer, we kijken netflix via de afstandsbediening. Iemand die het zelfde had gaf aan dat met glasvezel de problemen opgelost waren. Maar bij ons is nog geen glasvezel! De stekker uit de Mediabox halen helpt ookniet. Jammer het verpest wel je kijkplezier! Heeft er iemand een oplossing buiten glasvezel? Vr Gr Astrid Castricum 

Hallo @Beeld valt steeds weg 

 

Met de oude TV had je dat probleem niet, was dat ook een HD (of beter) TV?

Je hebt verder geen problemen met de internet verbinding, welke snelheid heeft die verbinding?

Wat bedoel je met “we kijken netflix via de afstandsbediening”, die van de TV zelf of van de KPN TV ontvanger?

Kijk je alleen via de KPN TV ontvanger of heb je ook een DVD speler o.i.d. en gebeurd het bij die ook?

Heb je de TV zelf ook aangesloten via een UTP kabel en als je dan via de Apps die daarop staan iets kijkt heb je dan hetzelfde probleem?

Als je internet goed werkt en bij een andere via HDMI aangesloten apparaat of via de Apps op de TV hetzelfde gebeurd kan het probleem alleen in de TV zitten.


De vorige tv was een Philips Smart tv van 2011, we hebben op de tweede HDMI ingang een dvd speler daar zijn geen problemen mee. Volgens de KPN klantenservice moet de internetsnelheid geen probleem zijn. Als ik bij andere topics kijk zijn er meer klachten over wegvallen beeld en daar hebben ze het over de software van de Arris Mediabox. De eerste maand hadden we geen probleem. Daarna kwam het probleem en ook Netflix die we openen via de afstandsbediening van KPN kreeg ineens dat de titel niet kan worden afgespeeld. Volgens mij zit dat toch in de internetverbinding van de Mediabox. Samsung wil de tv wel ophalen maar als blijkt dat het niet aan de tv ligt krijgen we van Samsung een rekening. Daar worden we niet blij van natuurlijk! Gr Astrid Castricum 


Hallo @Beeld valt steeds weg ,

De vraag is of je jouw TV bedraad hebt aangesloten op internet of dat internet via WiFi gaat. 
 

Gaat het via WiFi? Dan zou ik je willen adviseren om een UTP kabel te gebruiken tussen jouw modem en jouw TV. 


Bedankt voor het advies, wij zijn leken het is mij niet helemaal duidelijk wat u bedoelt. We hebben een media box, en tussen de Mediabox en de modem zit een nieuwe utp Cat6 kabel, de HDMI kabel gaat van de tv naar de Mediabox. Beide kabels zijn vernieuwd! Gr Astrid Castricum, gistermiddag trouwens 2 keer kort beeld weg, gisteravond helemaal niet weggevallen! 


Hoi @Beeld valt steeds weg, welkom op ons forum! 
Hoe is het de afgelopen paar dagen geweest met het wegvallende beeld?

Content die niet beschikbaar is of foutmeldingen van de TV ontvanger kan iets in de verbinding zijn maar geen of wegvallend beeld zit hem vaak ergens tussen de ontvanger en TV.
Als het beeld weg blijft vallen, kun je dan eens proberen de DVD speler een tijdje ontkoppeld te laten?
Op deze pagina hebben we een stappenplan voor als je geen beeld hebt: Hoe los ik geen, sneeuw of zwart beeld op?

Als je foutmeldingen krijgt ben ik erg benieuwd welke meldingen je precies krijgt!
Op deze pagina kun je per foutcode vinden hoe je deze op kunt lossen! Oplossen foutcode KPN TV


Beste Thomas, bedankt voor je bericht. We hebben de dvd-speler losgekoppeld en het lijkt of de storing weg is, ik ga niet te vroeg juichen want we hebben eerder een poosje geen storing gehad. Ik zou heel blij zijn als dit het euvel zou blijken te zijn. Ook netflix is nog niet weggevallen! Dus het klinkt hoopvol! Ik wacht nog even af. We krijgen bij het wegvallen van het tv beeld nooit een foutmelding. Bij Netflix ook geen foutmelding alleen de melding dat de titel niet verder kan worden afgespeeld! 


Ah helemaal top! We zijn al weer even een paar dagen verder dus ik ga er stiekem vanuit dat het opgelost is.

Mocht het toch terugkomen of mocht je nog andere vragen hebben dan weet je ons te vinden!


Nou, de laatste dagen is de storing weer een beetje terug, ik moet  zeggen minder dan voorheen en we hebben de hdmikabel wel uit de dvd-speler gehaald en dat leverde een periode zonder storing op , de tv hangt aan de muur en is voor ons lastig op en af te halen dus de andere kant van de hdmi kabel zit nog in de tv. We gaan proberen om deze er uit te halen zonder de tv van de muur te halen! Verder wisselt mijn man de poort op de modem als de storing zich voordoet dat helpt soms ook een poosje! Het is wel verbeterd en dat kijkt een stuk fijner. Het schijnt met glasvezel helemaal perfect te zijn, maar helaas hebben wij dat nog niet onze wijk. Dus wordt vervolgd. Maar wel fijn dat je contact houdt Thomas!


Vervolg op mijn probleem. Alhoewel we de dvd afgekoppeld hebben van de tv is het probleem niet verholpen. Er is een periode dat het goed gaat en dan ineens gaat het beeld wegvallen. Dan halen we de stroom van het tv kastje en dag soms is het probleem weer langere tijd weg en soms komt dat probleem meteen weer terug dan doen we de HDMI stekker in een andere poort van de modem. Kortom er is mee te leven maar het is wel steeds vervelend.ik ben van mening dat het tv kastje de oorzaak is. Omdat ook Netflix er mee ophoudt en aangeeft dat de verbinding er niet is! Jammer!