Skip to main content

Ik heb een Arris 2952 V2, die van tijd tot tijd begint te flikkeren. Zie onderstaande korte video. Als ik de HDMI-kabel uit de Arris haal en hem er weer in stop, werkt het weer een tijd naar behoren. De kabel is de originele bijgeleverde kabel. Er is niks dat de kabel of kastje beweegt en toch begint het flikkeren na een paar dagen weer vanzelf. Wat kan dit veroorzaken en hoe voorkom ik dit?

(NB het rechthoekige lichtere vlak in het midden van m’n tv is een fout in mijn tv, ligt niet aan KPN of de Arris)

Ik zou beginnen met een andere HDMI kabel te proberen.

Op welke resolutie staat je KPN ontvanger ingesteld en wat is de maximale resolutie van je televisie? 


Zet de beeldverbeteraars van je tv zo laag mogelijk of helemaal uit.

Dat is waarschijnlijk de boosdoener.

 

P.S.

Welke tv heb je? 


Bank voor jullie advies. Het is een LG55C7V (Ultra HD) tv

De resolutie van de Arris stond op “Automatisch”. Toen ik dit net ging aanpassen naar bv 720p of 1080@50Hz, verdween het flikkeren meteen. Ik vermoed dat de communicatie over de resolutie tussen tv en kastje niet goed gaat, en dat zou dan inderdaad wel aan een wonky kabel kunnen liggen, neem ik dan aan. Anyway, hij staat nu op de max resolutie en het lijkt stabiel te draaien. Thanks! Mocht het probleem zich toch opnieuw voordoen zal ik eerst een andere kabel proberen.


Zet de Arris 2952 op 1080i50, zo worden de beelden door ze tv zenders in HD verzonden.

En ook dit is Full HD.😉