Skip to main content

Ik heb met de nieuwe Experiabox 12 af en toe een stilstaand beeld op mijn Philips 75PUS7803/12 TV. Het TV toestel is met een kabel UTP 6(A) rechtstreeks aangesloten op de glasvezelbox. Ik kijk TV via NLZiet en ik maak gebruik van Netflix, Amazon en HBO. Het probleem met het stilstaand beeld komt onregelmatig voor. Wat kan hiervan de oorzaak zijn ? De Experiabox 12 is nieuw op 28/11 november geleverd door KPN. Kan iemand mij assisteren ?

De kabel zit in de box 12 hoop ik😉. Heb je een switch in gebruik?


Persoonlijk kijk ik altijd via de app's van de Smart tv.

Heb je wel de AB van de tv nodig.

Heb je ze ook in 4K.😉

 

Welke KPN tv decoder heeft u? 

Vervang die CAT6a kabel eens door een CAT5E kabel?

Bij de KPN tv decoder wil dat wel eens helpen (heb ik elders ergens gelezen😉).

En zoals @Joep1965 ook al zegt, wel in de Experiabox (Box12). 

Dus met een vaste UTP kabel van de Experiabox (box12) naar de KPN tv decoder. 😉

 


Hi Joep en Joop,

 

De kabel zit gewoon in de Experia 12 -:) En ik heb geen switch in gebruik. @Joop, ik heb geen tv decoder. En de kabel is inmiddels vervangen voor een Cat5E. Met helaas hetzelfde resultaat. Af en toe stilstaand (of haperend) beeld. Ter vergelijking gebruik ik een 32 inch Philips TV in de keuken op een wifi -signaal en die doet het helemaal top. 


Hi Joep en Joop,

 

De kabel zit gewoon in de Experia 12 -:) En ik heb geen switch in gebruik. @Joop, ik heb geen tv decoder. En de kabel is inmiddels vervangen voor een Cat5E. Met helaas hetzelfde resultaat. Af en toe stilstaand (of haperend) beeld. Ter vergelijking gebruik ik een 32 inch Philips TV in de keuken op een wifi -signaal en die doet het helemaal top. 

 

Ik begrijp dat je dus via de Smart tv de app's bekijkt.

Philips werkt met Android of Google dacht ik.

Helaas heb ik daar geen ervaringen mee, maar ik denk wel dat het probleem in de tv zit.


Hallo @Villadecker heb je al eens een andere poort op het modem geprobeerd?

Zit de LAN-stekker stevig in de tv, het moet klik zeggen als je een lan-kabel aansluit.

 


Hi Jan,

Ik heb net een andere poort geprobeerd maar met hetzelfde resultaat waarin het TV programma kort blijft haperen. Helaas! De LAN-stekker zit er stevig in.

 


 


Hallo @Villadecker heeft de TV de laatste software, al eens een fabrieks-reset bij de tv uitgevoerd? De beeldinstellingen zoveel mogelijk op AUTO laten staan.

Succes.

 


Hi Jan, ik heb van Philips vorige week software ontvangen die ik met USB aansluiting op de TV heb geïmporteerd en de TV daarna ge-update. Een fabriek-reset heb ik daarvoor (voor contact met Philips) al een keer gedaan en dat deed de software van Philips ook en heeft alles gewist. De beeldinstellingen heb ik onveranderd gelaten.


Heb je al eens een nieuwe UTP Lan Cat5E of Cat6 kabel geprobeerd?

Knikken in kabels kan ook voor dit soort problemen zorgen.

Of misschien eens op WIFI proberen? 


Hetzelfde probleem hier maar dan met het tv kastje


Hetzelfde probleem hier maar dan met het tv kastje

 

Welke KPN tv decoder heeft u?

Hoe is deze verbonden met de Experiabox (KPN router modem)?

Is de HDMI kabel goed en geen knikken in de UTP (CAT5E) kabel?


Ik heb de Arris 2952, cat 6 kabels en originele hdmi kabel die erbij zit.

Ik ben er inmiddels wel een beetje klaar mee en heb de overstap naar Ziggo aangevraagd.


Het kan ook wel eens zijn om de glasvezel kasje even een Reset te geven om hem van het stroom net af te halen. dat wil ook wel eens helpen ongeveer 3 minuten. 


Dank je Cornelis48,

 

Dat was zo’n beetje het eerste dat ik heb geprobeerd. Helaas zonder goed resultaat.