Skip to main content

Ik heb sinds 6-01-2021 glasvezel van KPN ,voorheen ADSL van KPN,  en ervaar nu continue problemen met de nieuwe tv ontvanger. Tv knippert steeds naar zwart beeld. Alle tips and tricks al uitgeprobeerd maar helaas geen verbetering. Vervolgens oude tv ontvanger weer aangesloten en de problemen zijn weg. Rarara defecte tv ontvanger ????

@Majoja Welkom op het forum. 

Wat irritant dat je ontvanger zo vaak uitvalt. Welke nieuwe ontvanger heb je in dit geval gekregen? 

Is op de nieuwe ontvanger ook al de nieuwe software geïnstalleerd? Wellicht dat dit het probleem al oplost! 


Het gaat om het type VIP5202 en de software is up to date. Ik heb nu de oude tv ontvanger weer aangesloten en die doet het helemaal goed.


@Majoja Heel bijzonder dat de oude ontvanger wel goed werkt maar de nieuwe ontvanger niet. 

Mag ik vragen hoe vaak het beeld wegvalt op de nieuwe ontvanger? En als het wegvalt, dan valt het dus even kort terug en komt daarna weer terug? 


Elke 1 a 2 sec,  Het lijkt wel of het ding te warm wordt en een component op de printplaat rare dingen gaat doen. De ab loopt ook vast als ik blader in het tv menu. 

ik heb vandaag het retour label ontvangen voor de retour zending van de oude tv ontvangers. Heb net contact gehad met een medewerkster van KPN en haar het probleem voorgelegd en gemeld dat ik de oude apparatuur nog niet terugstuur. Zij adviseerde mij, omdat het een bekend probleem is, te wachten op een nieuwe software update. Die van januari 2021 staat er al op maar lost niet het probleem op. Dus voorlopig blijft de oude tv ontvanger op zijn plek staan.

 


@Majoja Het probleem waar mijn collega over spreekt zou juist niet (of nauwelijks) voor mogen komen op de nieuwe ontvangers. Vooral de oudere ontvangers leken hier last van de hebben, Maar op het moment dat je liever de oude ontvangers wil blijven gebruiken kan dit natuurlijk. 

Mocht je de situatie graag zou willen houden dan zou ik willen adviseren de nieuwe ontvanger(s) terug te sturen.