Skip to main content

Hebben een Philips 55PUS6561/12 tv. Nadat tv gerepareerd was Ivm blacklights? Was tv beeld vooral bij studioopmamens te zien met oranje hoofden etc. Bij Netflix en 4k is dit niet. 

Opnieuw een monteur langs geweest en heeft alles nagelopen. Kleur ed. Nu zegt hij dat het komt door KPN. 

Is er tussentijds een softwareupdate geweest de afgelopen 4 weken? Tv ontvanger opnieuw ingesteld. HDMI kabel vervangen etc. 

We balen ontzettend en krijgen het niet goed. Kan KPN hier wat aan doen? Zijn er meer mensen die dit probleem hebben? 

Hoi @brullendeleeuwen2 . Staan er ook beeldverbeteraars aan op jouw tv? Wat gebeurt er als je die allemaal uit zet?

Wat voor type itv-ontvanger heb je trouwens?


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust. 


Hoi Erwin,

Sorry voor late reactie.

Arris vip5202 is mijn ontvanger

Baal enorm van dit probleem.

Zoals ik al eerder aangaf zei monteur dat het aan kpn ligt.

Weet niet meer wat te doen. Nieuwe hdmi kabel, andere hdmi arc poort. Niets helpt. 


Op jouw tuner zit een optie om HDR aan en uit te zetten. Wat gebeurt er als je dat probeert?


Als ik HDR uit zet wordt het nog erger! 


Volgens mijn gegevens heb je twee van die tuners. Wat gebeurt er als je ze omruilt?


Al reeds geprobeerd. Geeft zelfde beeld


Tja, dan lijkt het er op dat die tuner en jouw tv elkaar niet goed begrijpen. Die andere tuner is aangesloten op een andere tv? Ik ga er van uit dat het beeld daar wel goed is?

We hebben helaas maar één 4k tuner dus dan heeft omruil weinig zin.  Kijk je ook naar die 4k zenders? Anders kunnen we nog proberen om je een andere type tuner te sturen (niet 4k) . 


Ja ook naar 4K zenders. En andere tv geen probleem inderdaad.