Skip to main content
Vraag

Beelden komen 30 secondes vertraagd binnen ten opzichte van de buren

  • June 23, 2026
  • 10 reacties
  • 74 keer bekeken

Waarom wordt het signaal vertraagd weergegeven op tv. Zit je het WK te kijken en dan hoor je meerdere buren minimaal 30 seconden juichen, voordat een doelpunt zichtbaar wordt op TV. Zeer frustrerend. KPN support stelt dat ze dit probleem nooit eerder hebben gehoord. kan het moeilijk geloven. Wel een reden om weer terug te gaan naar Ziggo.

10 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 23, 2026

30 seconden is wel veel. 

Kpn ligt via TV+ ontvanger zelfs ietsje voor op de Ziggo Next Mini. En zo'n 2 à 3 seconden achter op DVB-C. 

Interactieve tv ligt dan weer 1 seconde voor op TV+.

Had je niet even gepauzeerd of terug gespoeld om een actie nogmaals te zien? En vergeten dat je achter lag en niet terug naar live bent gegaan. 

Via welke ontvanger kijk je?


Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 23, 2026

Hallo ​@Ivo10 ,

Kan het zijn dat jouw buren TV kijken via de satelliet of Digitenne? Die lopen beiden ruim voor op het signaal van de KPN TV+-app. 
 

Is mijn eigen bevinding en daar is niets aan te doen. 


Alfons
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • June 23, 2026

@Ivo10  

Ik zit bij Ziggo. Bij mij waren de doelpunten 10 à 15 seconden later te horen dan bij een buurman die KPN heeft.


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 23, 2026

Mijn buurman zit ook bij ziggo. In het verleden zat ik daar ook, en toen had ik die problemen niet.


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 23, 2026

Het vreemde is, dat als ik via de website van kpn inlog, die vertraging ook weg is. Dus niet via de app, gewoon via de website en die lijkt real time.


TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • June 23, 2026

Het kan zijn dat Ziggo de WK signalen onbewerkt verstuurt. Vodafone Germany (behoort tot zelfde groep) gebruikt de zogenaamde booster (2 jaren geleden al, en nu weer)

https://newsroom.vodafone.de/jubel-booster-bringt-live-bilder-so-schnell-wie-noch-nie

Jubel-Booster maakt kabeltelevisie nog sneller

Met de 'Jubel-Booster' optimaliseert Vodafone de tv-uitzendingen via het kabelnetwerk specifiek voor live sport en maakt het gebruik van een speciaal hiervoor opgezet, niet-standaard technisch systeem voor de tv-uitzendingen. Dit systeem verwerkt het ongecomprimeerde uitzendsignaal van DAS ERSTE en ZDF direct. Hierdoor vallen vertragingen bij de signaalverwerking weg, wat tijd bespaart. Dit wordt mogelijk gemaakt door het gebruik van de nieuwste encoders en de modernste hardware.

Hier ziet men, dat Internet TV van Telekom 26s langzamer dan Kabel TV van Vodafone is.

 


PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 23, 2026

Het vreemde is, dat als ik via de website van kpn inlog, die vertraging ook weg is. Dus niet via de app, gewoon via de website en die lijkt real time.

Ik krijg het signaal 12 seconden later op de laptop dan via TV+ ontvanger in multicast. Onmogelijk dat de laptop dus '’real time'’ is,  ​@Ivo10 .

Het is via de kpn ontvangers (multicast) wel 3 seconden eerder dan bij Ziggo Next Mini. DVB-C bij Ziggo is slechts 2 seconden eerder dan kpn. Er is dus voor Ziggo kijkers onderling ook verschil. DVB-C en zo'n 5 seconden later via Next Mini. 

Welke ontvanger heb je, Ivo? Kastje dus.

Interactieve TV
Arris VIP5202
Arris VIP2952
Arcadyan HMB2260

TV+ 
Sagemcom DIW7022 (standaard box)
Sagemcom VSB3918 (Soundbox)

Het éérste is TV+ via multicast, daarna 5 seconden later de ether (zonder abonnement). Dan de online mogelijkheden: smart-tv app, mobiele app en laptop.
 


Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • June 23, 2026

Vermoedelijk woon ik in een buurt waar men inmiddels geen voetbal meer kijkt, heb dit WK tot nu toe nog geen enkele buur horen juichen.


TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • June 23, 2026

Vermoedelijk woon ik in een buurt waar men inmiddels geen voetbal meer kijkt, heb dit WK tot nu toe nog geen enkele buur horen juichen.

Misschien hebben jouw buren hetzelfde dwangmiddel opgelegd gekregen als ik. Als ik 's nachts het WK wil kijken, kan dat alleen met een koptelefoon en een mondkapje (ik heb nog een grote voorraad uit de Covid-tijd). 😷


PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 23, 2026

Hier ook weinig liefhebbers. In het haakse blok wonen voornamelijk Turken, Syriërs, gezin uit Ethiopië e.d.

In mijn trappenhuis ben ik de enige. Verder hoor ik geen voetbal uit de open ramen. Ik ben ook de enige met iets van WK versiering voor het raam.