Skip to main content

Ik ben benieuwd welke beeldinstellingen jullie adviseren op de sony xh9299 zowel op de interactieve ontvanger als op de tv.

Hallo @Boot27 , op je tv-toestel zoveel mogelijk op AUTO laten staan en de tv-decoder bij beeldinstellingen kiezen voor AUTOMATISCH of 1080i - HD en 4:3 origineel.

 


Hallo @JanD bedankt voor je reactie. Welke instelling bedoel je op het toestel? Ik kan kiezen uit standaard, bioscoop etcetera 


Voor TV kijken? Standaard.

Films kijken: Bioscoop (als je dat bruinige beeld tenminste mooi vind, ik het ‘alles’ op Standaard beeldinstellingen)

Verder is het natuurlijk lastig. Het is heel persoonlijk hoe je het beeld ervaart.


@PeterG ja is idd smaak. Probeer zo goed mogelijk voetbal te kijken via interactieve tv. Ook kpn ingesteld op automatisch of 1080i?


goedemiddag ikzelf kan het beamen wij ook een Sony bravia.als standaard en decoder op 1080i 😀👍


goedemiddag ikzelf kan het beamen wij ook een Sony bravia.als standaard en decoder op 1080i 😀👍

Bij mij idem dito.

 


Ook kpn ingesteld op automatisch of 1080i?

Ik heb 'm op 1080P 50. Vind ik mooier dan 1080i waar de meesten hem op hebben.


verschil tussen 1080p en 1080i. Die ene letter, maakt wel degelijk een groot verschil. We beginnen met de 1080p televisies. Deze televisies hebben de hoogst mogelijke beeld resolutie die met Full HD mogelijk is. De p is de afkorting van ‘progressive scan’ en betekent in gewoon Nederlands ‘volledige beeldtechniek’. Deze techniek houdt in dat er bij de beeldwissel van deze plasma en LED schermen alle 1080 verticale lijnen volledig benut worden. Kortom: deze techniek maakt het meest optimaal gebruik van alle pixels. 1080p wordt naast Full HD daarom ook wel True High Definition genoemd!

 

Bij 1080i ligt dat net iets anders. De i staat voor ‘interlaced’ wat zoveel betekent als ‘halve beeldtechniek’. Bij 1080i worden de 1080 verticale beeldlijnen per beeldwissel om en om benut. Met andere woorden: bij een beeldwissel wordt de helft van de pixels gebruikt en bij de volgende beeldwissel de andere helft. Deze techniek is van iets mindere kwaliteit dan de 1080p techniek, maar gebruikt ook de helft aan bandbreedte. Dit betekent dat je de helft minder aan data verbruikt (mocht je via het internet kijken) en de verbinding twee keer zo snel is!

 

Dus 1080p heeft de voorkeur boven 1080i


Welkom op het forum @Boot27 Zie dat je door de KPN community al bent voorzien van meerdere antwoorden. Het is zoals je zelf ook aangeeft vaak een kwestie van smaak welke instellingen voor jou het prettigst zijn. Ik zou zeggen speel er eens mee en ondervind welke instelling jouw voorkeur heeft.