Skip to main content

Even een technische vraag , hopelijk weet iemand het antwoord hierop.

 

ik heb de arris 4K tv ontvanger van kpn.

mijn tv is een 4K 100hz. Nu kan ik de ontvanger niet op 100hz inschakelen. Het hoogst haalbare is UHD 50hz.

 

Zal ik hem hier op zetten of gewoon op automatisch? Maar ik neem aan dat UHD 50hz het hoogst haalbare is wat de ontvanger kan uitzenden. 

100Hz bestaat niet in uitzendingen, een 100Hz TV bedenkt er zelf een lijn tussen, en is dus 50Hz de goede instelling.


Dankjewel , ik heb het toch op automatisch gezet kreeg onderin beeld opeens een streep.

met automatisch was dat weg. Volgens mij hebben meerdere mensen hier op het forum lastvan 


Automatisch is prima 


Inderdaad, automatisch is beter omdat er dan niet teveel gerommeld word aan de inkomende stream, kan je TV zelf beter als dit nodig is om te up-scalen.

En UHD heb je maar op 3 zenders, nu even 4 met de test NL 1 erbij, dus op andere zenders gaat die in de streams rommelen.


Heb alleen op automatisch nu alsnog een streep onderin het beeld. Heel irritant 


@Jeroen1992 vreemd dat je streep terug is.

Heb je een andere HDMI kabel, of andere HDMI aansluiting om te proberen? 

Heb je in het menu instellingen bij HDMI deze ook in de juiste stand gezet? Optimaal word deze wel vaak genoemd, echter elk merk tv benoemt het vaak weer anders.

Komt je TV als je de EK op kanaal 690 kijkt in de HDR-HLG modus? 

Succes


@Tv-fans 

 

bedoel je instellingen via de kpn afstandsbediening of van de tv zelf ?

nee ik heb gewoon de HDMI kabel van kpn die erbij zat bij dat 4K kastje

 

Komt je TV als je de EK op kanaal 690 kijkt in de HDR-HLG modus? kan ik dit zien op de tv instellingen van de tv zelf ?


@Jeroen1992 

Instellingen van je tv menu. Deze op optimaal bij de HDMI.

Normaliter krijg je een pop up met een melding "HDR en of HLG" in beeld als je tv dit signaal herkent. Ervan uitgaande dat je een UHD tv gebruikt welke geschikt is voor HDR weergave.

Maar hiervoor heb je de goede instelling van je tv in het HDMI menu  voor nodig.

Kijk voor de zekerheid ook even in je Arris menu bij beeldinstellingen of je hier ook de HDR ingesteld hebt staan.  

Wat voor tv kijk je, met wat meer detail info kun je vaak gerichter advies krijgen.


Ik heb nog nooit een pop up gezien in beeld. 
 

de arris staat in ieder geval goed qua instellingen HDR staat aan en de beeldschermresolutie staat op automatisch. 
 

ik zal zo de instellingen van mijn Samsung tv bekijken.

 

de Tv die ik heb is Samsung UE65MU8000

 

alvast hartelijk dank voor het helpen. 
waardeer ik zeer, was inderdaad vergeten het type tv te vermelden.

 

nu net was het tijdens Engeland -Duitsland een half uur geen streep maar ploep opeens was hij daar weer. Ik keek op 690 maar op Nederland 1 had ik hetzelfde , als jij er eenmaal is heb ik het op alle zenders. 
mee tv zelf is in ieder geval niet kapot Videoland en Netflix geen problemen echt alleen met het tv kijken via de arris. 


Voor je Samsung  dient de HDMI instelling voor de gebruikte HDMI op UHD Color AAN te staan.

Voor Netflix met HDR dien je het uitgebreide abbo van € 13,99 te hebben, mocht je hier HDR gebruiken. 

Heb je de Arris bekabeld aangesloten? 

Heb je al een compleet nieuwe installatie van de Arris geprobeerd, vanuit de fabriek instellingen?  

En als je bijvoorbeeld Insight UHD probeert,  wel/geen streep door je beeld? 


Ik heb op alle HDMI ingangen de UHD color aan staan. En Netflix heb ik dat 4K abonnement inderdaad maar dat kijk ik via de app van Netflix

 

de arris is bekabeld aangesloten.

Waar kan ik insight UHD vinden ?

 


Oh zou het door de internet kabel kunnen komen ? Heb de cat6 gewoon aangesloten die bij de kpn in de doos zat


Je schrijft dat je nog nooit een HDR melding gezien had, ook niet ondanks je UHD abo bij Netflix? Of werkt daar je UHD melding wel? 

Insight UHD vind je op 692, helaas al maanden zonder HLG-HDR,  want KPN weet dit nog steeds niet te herstellen.

Kabel lijkt me geen probleem.


Nee heb dat nog nooit gehad , ik zie wel degelijk verschil in scherpte als ik nu het EK kijk op UHD of gewoon Nederland 1. 
heb nu HDR mode op de arris op auto gezet , nu werd het beeld anders als dat ik hem op aan zet. Nu is het weg ik laat hem even zo staan kijken wat hij doet. 
maar nu had ik de streep onderaan in het beeld ook gewoon op normale zenders en niet alleen op kanaal 690 of andere uhd zenders.

 

wel valt me op dat het kastje de arris erg heet word maar dit zal er bij horen haha