Skip to main content

Sinds gisteren over gegaan naar glas KPN. Hiervoor gebruikte ik COAX en een Vu+ SOLO 4K.
Wat mij opvalt is dat de beeld kwaliteit van de KPN TVbox behoorlijk wat minder is dan bij de Solo 4K

Kan je dit verhogen door een 4K extra abonnement af te sluiten

Of, als ik hogere verwachtingen heb, toch overstappen naar een andere Media Box?????

 

Sinds gisteren over gegaan naar glas KPN. Hiervoor gebruikte ik COAX en een Vu+ SOLO 4K.
Wat mij opvalt is dat de beeld kwaliteit van de KPN TVbox behoorlijk wat minder is dan bij de Solo 4K

Kan je dit verhogen door een 4K extra abonnement af te sluiten

Of, als ik hogere verwachtingen heb, toch overstappen naar een andere Media Box?????

 

 

Er zijn zo goed als geen 4K zenders.

Dus dat is nog net echt zinvol.

Bijna alle zenders zijn in HD en zenden ook alleen in HD uit  (dat is bij SOLO en alle providers zo).

 

Hoe heb je de KPN tv decoder (ik gok op de DIW7022) aangesloten op de Experiabox of Box12) wat zit er allemaal tussen).

 

Misschien staat het al goed, maar bij instellingen kan je het volgende instellen:

Multicast en “beste beeldkwaliet” aanzetten (dan heb je de beste beeldkwaliteit.

Voorlopig HDR op SDR zetten (dan is het HD beeld veel mooier en als HDR automatisch komt, dan daar op zetten).

Zie ook hier. 

 


Hallo @Dekker09 ,

Op dit moment hebben alleen de eerste tien zenders een hoge beeldkwaliteit. De verwachting is dat de overige zenders ooit ook opgewaardeerd worden. 
 

Het 4K-pakket betreft maar twee zenders alsmede ESPN in een soort opgewaardeerd HD++. 
 

En ja, de zenders elf en hoger zijn nu dus nog verre van perfect. Aan de andere kant kun je het beeld wel verbeteren door bv alle beeldverbeteraars uit te zetten op je TV. 


Ik heb een Samsung TV 4K en ik gebruikte een Media box (VU+ Solo 4K)
Als ik op de Solo naar een HD zender of naar een SDR zender ging dan bemerkte ik een groot kwaliteitsverschil.
En bijna alle Nederlandse zenders waren in HD

Zelfs als ik op de TV naar Netflix ga bemerk ik een groot verschil in 4K of HD
Ik gebruik op de TV geen beeldverbeteraars

Op de KPN TV box lijkt wel of alles SDR wordt uitgezonden
 


 

Op de KPN TV box lijkt wel of alles SDR wordt uitgezonden
 

 

HDR en SDR is iets anders dan HD en SD.

Zie ook hier.

 

Als je de DIW7022 op SDR zet, dan zijn de HD zenders nog steeds Full HD.

 

Ga naar instellingen en helemaal naar beneden.

En zet hem daar op:  Multicast en zet “beste beeldkwaliteit” aan.

 

Ga terug en ga naar “apparaat instellingen”

Kies voor weergave en geluid.

Kies schermresolutie en zet daar kan je kiezen tussen HDR en SDR en kies voor SDR.

Als de optie HDR automatisch beschikbaar is, zet je hem op “HDR automatisch” 

 

Vooral met 4K zenders (via o.a. Disney+) heb je dan een extra mooi beeld.

Zie mijn link HDR SDR. 


De beeldkwaliteit bij KPN vind ik nog onder de maat.

Eurosport 1 en ESPN zijn beschikbaar in 26 mbps.

Waarom KPN deze zenders niet in de hoogste kwaliteit doorgeeft is mij een raadsel.

Is het nieuwe kastje daarvoor niet geschikt?

https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-en-kpn-lopen-achter-skv-beste-beeld-espn-met-26mbps-stream/