Skip to main content

Dag allemaal! 
 

Graag jullie hulp/mening bij het volgende:

Gisteren heb ik op een andere kamer een tweede tv ontvanger aangesloten. Direct nam de beeld kwaliteit af op beide tv ontvangers. Echter niet op alle kanalen. NPO, RTL, etc zijn in orde. Oa ziggo en fox zijn erg slecht. 
 

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

 

Hartelijk dank voor jullie antwoord!!

 

Groetjes Jasper

Hoe heeft u de ontvangers aangesloten en welke snelheid heeft uw verbinding?


Dag Joep,

 

via de internet kabel vanaf de modem. Internet snelheid is zeer traag waar wij zitten a 5-10 mb/s. Enig idee waarom dit verschil zou kunnen maken tussen soorten zenders? 
 

dank!


1 ontvanger in hd gebruikt al 8 dus dan is het te verklaren. Wat zegt deze site over de te behalen snelheid op uw adres? https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl graag een screenshot zonder je postcode plaatsen. 


Inderdaad, hierbij 

 

 


Tsja 2 ontvangers in sd zou net moeten gaan maar het is krap hoor. Het is geen beste snelheid. Helaas is er ook geen sneller internet buitengebied leverbaar. Levert Ziggo niet op uw adres?


Ja ziggo zou een betere optie moeten zijn. Heb je enig idee waarom het bepaalde zenders betreft en niet alle? En waarom bij het uitschakelen van de tweede ontvanger het beeld (van de ene ontvanger) alsnog niet terug gaat naar de kwaliteit die we hadden voordat ik de tweede ontvangt aansloot? 
 

dank 


Heb je er een switch tussen zitten ergens?


Nee volgens mij niet.. kabel komt direct uit modem naar ontvanger. Bij de tweede ontvanger zit er alleen een internet kabel splitter tussen. Maar alle kabel ontvangers staan uit. 


Internetkabelsplitter dat lijkt op een switch toch? Een doosje met meerdere poorten?


Ja die ja! Maar dat geldt alleen voor de kabel naar boven verdieping (tweede ontvanger). Beneden waar het beeld altijd goed was, en nu op bepaalde zenders wazig, komt die direct uit de modem 


Het toverwoord in deze is igmp snooping.  De switch MOET igmp snooping ondersteunen anders werkt het tv signaal niet en krijg je dit soort dingen. Google maar eens op die term. Deze switch doet dat wel en dan zal je geen problemen meer hebben. Maar gezien je snelheid zou ik overstappen naar Ziggo. 


Hartelijk dank voor je uitleg. Fijne avond!


Hier de uitleg over imgp snooping https://forum.kpn.com/kpncyclopedie-105/igmp-snooping-wat-is-het-en-waarom-is-het-belangrijk-456968 graag gedaan.


Klasse, @Joep1965! Bedankt voor je snelle correcte reactie in dit topic!