Skip to main content

Helaas is de beeldkwaliteit erg slecht op onze tv 65PUS8535. 

Ik heb in meerdere topics gelezen dat dit door een instelling kan liggen die jullie kunnen controleren. Zouden jullie dit kunnen doen?

Ik heb zelf al diverse instellingen geprobeerd. Waaronder 1080i en alle andere waarden.

Bijgevoegd 2 foto's van de slechte kwaliteit 

 

Hallo @Qgenius . Allereerst welkom het forum van kpn?

2 foto's zeggen meer dan 1000 woorden…. het lijkt wel een schilderij van Van Gogh.

Krijg je wel HD signaal? Dat zie je het makkelijkst door af te stemmen op een Duitse zender. Die hebben nog hd bij hun beeld-logo.

Staat bij '’beste beeldkwaliteit voor deze ontvanger'’ (instellingen; beeldscherm) wel ‘HD Standaard’?

Welke ontvanger heb je? Ben je aangesloten op DSL of glasvezel (FttH)?


Hallo @Qgenius . Allereerst welkom het forum van kpn?

2 foto's zeggen meer dan 1000 woorden…. het lijkt wel een schilderij van Van Gogh.

Krijg je wel HD signaal? Dat zie je het makkelijkst door af te stemmen op een Duitse zender. Die hebben nog hd bij hun beeld-logo.

Staat bij '’beste beeldkwaliteit voor deze ontvanger'’ (instellingen; beeldscherm) wel ‘HD Standaard’?

Welke ontvanger heb je? Ben je aangesloten op DSL of glasvezel (FttH)?

 

 

Hoi Peter,

 

Bij de Duitse zender staat het HD logo.

Instellingen staan op HD Standaard 

Ontvanger: ARIS VIP 2952 V2

Glasvezel

 

Als ik via de app naar bijvoorbeeld Netflix kijk is de kwaliteit wel uitstekend. 


Hoi @Qgenius . De itv-tuner (jouw model) zend een ‘normaal’ HD signaal naar de tv. Ik vermoed dat het met de instellingen van je tv te maken heeft.

Daar zitten vaak beeldverbeteraars op. Heb je al geprobeerd om die  allemaal uit te schakelen?

Hoe is de tuner trouwens aangesloten?


Hoi @Qgenius . De itv-tuner (jouw model) zend een ‘normaal’ HD signaal naar de tv. Ik vermoed dat het met de instellingen van je tv te maken heeft.

Daar zitten vaak beeldverbeteraars op. Heb je al geprobeerd om die  allemaal uit te schakelen?

Hoe is de tuner trouwens aangesloten?

 

Hoi Erwin,

 

Gisteren een uur aan de telefoon gezeten met de helpdesk waarin we alles stap voor stap hebben gecontroleerd. Na een uur tot de conclusie gekomen dat er een monteur langs gestuurd zou worden.  Die is net geweest (geweldig trouwens binnen 24 uur!!) en heeft de tv-ontvanger vervangen door een nieuwe (VIP5202). Beeldkwaliteit is vele malen beter.

Alleen ESPN blijft achter in kwaliteit maar dat nemen we maar even voor lief.


Alleen ESPN blijft achter in kwaliteit maar dat nemen we maar even voor lief.

Dat komt wel vaak voorbij, maar ik ervaar dat juist als een zendergroep met een heel mooie kwaliteit. Beter dan de RTL zenders i.i.g. Dan heb ik het wel over RLT 4 HD (op 4) en niet RTL 4 HDglas (op 664).

Zelf heb ik geen glasvezel maar zie die kanalen vaak bij mijn moeder. En feitelijk heb ik die kwaliteit wel via de Digitenne. Kan het dus wel vergelijken.

Op de Philips van mijn moeder is voetbal ook niet prettig, tikkie schokkerig. Als je een Samsung gewend bent. Zij is het gewend en valt het niet op.

Je hebt glasvezel dus neem ik aan dat je de eerste 10 natuurlijk wel kijkt via 661 t/m 670 :relaxed: . Bij dat signaal zit er geen bewerking tussen het verlaten van de studio en de vertoning op je tv.
Bij de overige HD kanalen past KPN (en ook anderen, zelfs Ziggo) compressie toe.

 

Bij de Duitse zender staat het HD logo.

Instellingen staan op HD Standaard

Dan moet er toch iets (anders) zijn geweest waardoor het beeld zo slecht was. Mogelijk toch iets niet okee met de hdmi-chip in die Arris 2952 V2.