Skip to main content

Tijdens het kijken van de wedstrijd Nederland - Frankrijk via de smart tv app van KPN op een Samsung tv veranderd om de paar seconden de beeldkwaliteit. Het ene moment verspringt hij naar alleen maar pixels, dan weer naar superscherp beeld. Ik heb hier een internetsnelheid van 70 mbps. Wat gaat er mis?

Heb ik ook last van. Ook bij andere zenders overigens. En al langer dan vandaag. Ik volg even mee voor een oplossing.....


Is bekend. Vooral tijdens belangrijke voetbalwedstrijden.

Voor het voetbal kun je eventueel uitwijken naar kanaal 191. Dat is ook NPO 1.

Ook even 10, 20 of 30 seconden pauzeren kan schelen.


Zo te horen heb het te maken van het bufferen.
Denk dat de buffertijd iets langer ingesteld moet worden, maar waar?
 


Hallo allemaal. 

In een ander topic over slecht beeld op de iTV app heeft ons tv team uitgelegd waardoor dit zou kunnen komen. 

In veel gevallen lijkt het te komen door de kwaliteit/stabiliteit van de internetverbinding op het apparaat waarop de app gebruikt wordt. 

Het beste is altijd om dit apparaat bekabeld aan te sluiten op internet. 

 

Ook kan het voorkomen bij drukte op het platform zoals @PeterG al aangeeft. Bij echt grote wedstrijden en evenementen wil de kwaliteit nog wel eens wisselen. 

We doen ons best om dit zo min mogelijk voor te laten komen. 


Ik herken het beeld (letterlijk helaas). De tv app op de LG OLED C3 (2023) werkt vaak vlekkeloos, alleen als ik voetbal wil kijken wordt het beeld veel minder. Wedstrijden van Oranje of zoals nu PSV - Lens lijken wel SD kwaliteit. 
 

Onvergelijkbaar met streams als Netflix of HBO Max waarbij ik in de hoogste kwaliteit zonder haperingen kan kijken. Ook een live programma als F1 TV Pro werkt zonder enige hapering. Bij F1 tv wel de aantekening dat het dan om AirPlay gaat naar de tv. Netflix en andere streamingdiensten zijn wel apps op de tv. Net als KPN


Een ON DEMAND stream, Netflix HBO..., mag en kan je technische niet vergelijken met een LIVE stream. 

Op dit moment 21:29 uur is de live stream van rtl 7 goed hier. 

Maar ik kijk kpn normaliter via diens kastje. En streaming diensten via de apps in mijn tv.

Ik heb ook niks aan de app met m'n favoriete zender. Opnames van BBC FIRST kunnen niet via de app gekeken worden.


Daarom noem ik ook F1 TV Pro. Dat is wel live. 
 

Als ik via de iPad of iPhone kijk op de app heb ik wel scherp beeld. Via de tv app is het vaak matig bij het voetbal


Ik gebruik de KPN app al vele jaren op meerdere Samsung tv's via een bekabelde internet verbinding. Dit is jarenlang goed gegaan maar nu de laatste maanden zeer wisselvallig. Het is goed en plots niet meer. Internet snelheid ruim voldoende. Indien ik via het kastje ga kijken heb ik uitstekend beeld. 

 

Ik zou graag willen horen wat hierop te doen is/gedaan kan worden vanaf KPN.


Ik heb hetzelfde met Samsung the frame tv.

idd vooral tijdens voetbalwedstrijden. Irritant.

de Speedtest op mijn telefoon laat tegelijkertijd 100 MBps zien….


Het heeft zeker de aandacht @Ttassen1 .

Ik kijk nav dit topic nu vanaf 21:30 via de app op rtl 7. Tot nu toe blijft ie stabiel goed 🤞

TV nota bene via wifi. 


De wedstrijd van PSV is niet te volgen zo slecht is de beeldkwaliteit. Zo erg heb ik het nog niet meegemaakt, vaker drops in bitrate dan niet en zelfs de refreshrate zakt in.

F1 TV geeft nooit problemen, goed dat je die noemde @Speculaes 

 


Hier ook problemen met de beeldkwaliteit van de KPN app op een LG tv. App heeft jarenlang goed gefunctioneerd met LG tv aangesloten op WiFi. Sinds enkele weken echter af en toe problemen met slechte beeldkwaliteit, maar vanavond bijna continu slechte kwaliteit op alle tv zenders. Tv voor de zekerheid nu bekabeld aangesloten, maar dit maakt geen verschil. Streaming diensten als HBO, Netflix geven prima beeld. De KPN app werkt wel goed op de iPad. Sterker nog, streamen van de KPN app draaiend op de iPad naar de tv geeft prima beeld. Vermoedelijk dus een probleem in/met de KPN app voor de LG tv (en Samsung tv gezien de andere reacties), of de KPN servers die de tv app bedienen.


Vanavond eens geprobeerd hoe het casten van de KPN TV app (op Pixel 6a) naar de Shield bevalt. Tot nu toe een stuk beter dan de TV app op de Shield zelf.Â