Skip to main content

Beeldkwaliteit staat niet meer bij het menu instellingen. Waar dan wel?

Kijk op mijn Ipad. 

Hoi @Wendy33, welkom! Goede vraag, ik zie hier inderdaad ook dat dit er niet meer bij staat. Op mijn Androidtoestel nog wel. Ik ga het even navragen, ik kom er op terug.  


Vanavond 2,5 uur voetbal gekeken. 
5 GB opgestookt. Gaat wel hard zo. 


Ook niet meer op mijn IPhone. 


Ik heb hier een antwoord op, Wendy! Dit is in de huidige versie van de app bewust weggehaald. Dit omdat we bij de vorige versie meldingen kregen van klanten die zwart beeld hadden met alleen geluid. En we kijken nu of dit daarvoor helpt. Het is dus even afwachten hoe dat verder gaat of deze setting nog terug gaat komen. 


Ok, dus 5 GB voor 2.5 uur via 4G  

wordt/is dus de norm? 


Ok, dus 5 GB voor 2.5 uur via 4G  

wordt/is dus de norm? 

 

Wel een beetje kostbaar.


Wanneer komt de aanpassing van de app dat de beeldkwaliteit bij 4G gebruik weer aan te passen is (hoog-middel-laag)? Het is doorgevoerd om een (mij niet overkomen) probleempje op te lossen.

Met het de huidige situatie zit je idd binnen de 2,5 uur boven de 5GB per dag die als “norm” gevoerd wordt voor een “onbeperkt” internetabonnement. Tijdelijk alternatief zou zijn als KPN de norm voor onbeperkt oprekt naar bv 10GB per dag. Voorkeur gaat uit naar het terugbrengen van de keuzemogelijkheid voor een hoog-middel-laag instelling.


Tijdelijk alternatief zou zijn als KPN de norm voor onbeperkt oprekt naar bv 10GB per dag. Voorkeur gaat uit naar het terugbrengen van de keuzemogelijkheid voor een hoog-middel-laag instelling.
 

Goed idee, maar hoe denkt KPN hierover?


De optie voor beeldkwaliteit zal niet op korte termijn terugkeren. We willen dit wel graag, maar Apple stelt restricties aan wat een app wel en niet mag doen. Dit maakt het voor onze ontwikkelaars een stuk lastiger om bepaalde dingen te doen. Het is op dit moment dus nog niet bekend wanneer de functie dan terugkomt, en of het überhaupt gaat lukken.


Erik, dank je voor het antwoord m.b.t. de app. Helaas voor de mobiele gebruiker toch een teleurstelling dat deze nu geforceerd wordt om onnodig veel mobiele data te gebruiken.

Gaat KPN nog iets doen aan de “norm” van onbeperkt datagebruik (5 GB per dag?). Dit zou het minste zijn wat KPN kan doen om haar klanten tegemoet te komen. Echt onbeperkt kan een probleem zijn, maar laat KPN dan in elk geval zorgen dat de mobiele gebruiker minimaal 6 uur zonder probleem gebruik zou moeten kunnen maken van de iTV-app. Het is immers een éénzijdig besluit van KPN geweest om een afgenomen product aan te passen. Met keuzemogelijkheid tussen hoog-middel-laag zelf, heeft volgens mij niemand een probleem gehad.


Dit zijn twee verschillende producten die verder niets met elkaar te maken hebben. Een aanpassing in de iTV app zorgt er daarom niet voor dat we een aanpassing gaan doen in een mobiel abonnement. 


Erik,

ik denk dat je nu ruim te kort door de

bocht gaat.

KPN heeft ervoor gekozen om een instelling te wijzigen, die voor gebruikers extreme gevolgen heeft. Waar je eerst kon kiezen in kwaliteit mbt downloaden/streamen, moet dat nu verplicht in de hoogste kwaliteit, met dus gevolgen voor je dataverbruik.

 

dat je vervolgens door dezelfde KPN wordt gestraft voor je datagebruik, wat dus jullie keuze was, is niet fair.

jullie kunnen intern wel vaststellen wel dataverbruik door KPN itv veroorzaakt wordt en  dat (deels) uitsluiten van het datalimiet van 5gb  per dag.

ik had net een dame van de helpdesk aan de lijn, die adviseerde via wifi te kijken….. ik zeg dat is leuk bedacht maar als ik in de vrachtwagen zit, dan heb ik geen wifi onderweg. Dus ik ga hierover ook een klacht indienen dat deze keuze door jullie opgelost moet worden voor de gebruikers. Want die zijn de dupe van jullie keuze.


Met het beschuldigende vingertje wijzen naar een ander! Schaam je! En al helemaal omdat er helemaal niets van klopt. Ja, je moet een app tevoren laten goedkeuren door Apple, die er op die manier voor zorgt dat er geen humbug in hun AppStore of erger wordt geplaatst, maar Apple bemoeit zich absoluut niet met het verlagen van de resolutie. Schandalig!!


Is idd volksverlakkerij van kpn, een product aanbieden die totaal niet aan zijn verwachtingen voldoet. Moet helaas op zoek naar andere provider.


Volslagen onzin. Apple bemoeit zich totaal niet met streamingkwaliteir en als mensen zwart beeld kregen, hadden ze waarschijnlijk batterijbesparing aanstaan. Heb nooit problemen gehad. Wil de oude versie terug. De nieuwe versies zijn WAARDELOOS!!


Is het niet een keer tijd om hier wat aan te doen?


Beeldkwaliteit staat niet meer bij het menu instellingen. Waar dan wel?

Kijk op mijn Ipad. 

KPN zou er goed aan doen deze optie weer te herstellen. Nu klant onvriendelijk.

Workaround voor nu:

Kijken via de browser tv.kpn.com

Bij starten van een zender kun je dan rechtsonderin via instellingen-tandwieltje kiezen voor beeldkwaliteit hoog, automatisch of laag.