Skip to main content

Goedenavond?

ik ben momenteel niet te spreken over de beeldkwaliteit. Bij snel bewegende beelden ontstaan er bij scherpe kleuren zelfs pixels. Met name bij ESPN is dit storend. Als ik het beeld stream via mijn iPhone via de ESPN app naar mijn tv heb ik beter beeld dan via het tv kastje. 
 

Waar kan dit aan liggen ?

Welkom bij ons op het forum @Ws1990. Tijdens sportevenementen is dat niet prettig inderdaad, dat kan ik me goed voorstellen! Waar het aan kan liggen is een goede vraag, hoe is de tv-ontvanger aangesloten op de Experia Box, is dat met een directe kabel of via een draadloze verbindingsset? En op het moment dat het beeld zo stoort, merk je dan ook iets aan de internetverbinding, of blijft die wel goed werken?


Goedemiddag,

Bij mij is alles bekabeld aangesloten.

Ik heb ook wel eens het idee dat dit aan het internet ligt. Het valt alleen echt op bij close up beelden die erg snel gaan.

Vroeger had ik digitenne. Als de verbinding dan even niet goed was ontstond een zelfde soort pixelvorming maar nu wel in veel mindere mate. Het blijft echter wel storend 


Staat de HDMI uitgang wel op 1080i of 1080P50?

Staat ‘de beste kwaliteit op deze ontvanger’ op HD Standaard?

Verder kan het per merk tv ook verschillen. Op de Philips (TP Vision) van mijn moeder komt ESPN me ook een pietsie schokkerig over t.o.v. mijn Samsung. Zij heeft er geen erg in.


@PeterG  De uitgang staat op HDMI, de resolutie op 1080 50hz en inderdaad ook op HD standaard.


Dan kan ik helaas niet verklaren wat je ervaart. Hier gisteren nog ESPN 2 en ESPN (1) gekeken en dat was prima.


Wat je zou kunnen doen is de HDMI-resolutie instellen op 1080i: dat is zoals het de meeste zenders verlaat. De ontvanger hoeft dan niet te upscalen (naar 1080p50) en laat dat aan de tv zelf over (die daar doorgaans beter in is).