Skip to main content

Ik heb last van verschillende problemen met betrekking tot het beeld op de DIW7022.
Deze problemen zijn:

  • Opnames en terugkijken lopen vast/ haperen
    De ene keer loopt alleen het beeld vast, de andere keer beeld & geluid.
    Meestal duren deze haperingen een aantal seconden, maar soms stopt de opname volledig met afspelen en start vanaf het begin (erg irritant als je niet mag doorspoelen).
    Dit probleem doet zicht af en toe voor.
  • Programma's terugkijken is met een lage framerate
    Een programma van de vorige dag(en) terugkijken speelt af met een framerate van ongeveer 22 FPS (44 interlaced frames) (eigen inschatting), merkbaar, maar nog te doen.
    Een live programma vanaf het begin starten gaat met een framerate van misschien 18 FPS (36i), maar mogelijk nog minder, dit is dus onprettig (zacht gezegd) om naar te kijken.
    Dit probleem is continu aanwezig.

Dit lijken dus problemen te zijn met de unicast streams van de TV+ app, aangezien ik deze problemen niet ervaar bij andere apps (80mbit+ streams/ apps daargelaten) en ook niet bij de multicast streams.

Verder lijken deze problemen met iedere update erger te worden, ik zou alleen niet kunnen zeggen of het aan de firmware of de app updates ligt.

 

Zijn er meer mensen die deze problemen ervaren en/of een oplossing voor hebben?

 

En nog even voor wat meer insight te geven op de situatie:

  • Ik heb een Experiabox V10 met 200/200 glasvezel
  • De DIW7022 is bekabeld aangesloten (kabels en tussenliggende gigabit switches (Unifi) zijn goed)
  • DIW7022 staat ingesteld op multicast, beste kwaliteit, 4K2K 59,96Hz, SDR
  • TV is een LG 50NANO886PB met 4K 120Hz HDR paneel

Klopt het dat jouw TV+ Box met een netwerkkabel rechtstreeks op de V10 aangesloten is?

Zo ja, kan je de TV+ Box dan een via een switch, Experia WiFi of bekabeld aangesloten "super"WiFi aansluiten?

Ervaar je dan minder problemen?


@wjb Er zitten twee Unifi switches tussen, een USW-Lite-8-POE en een USW-Flex-mini, deze laatste zijn alleen de DIW7022 en de TV zelf op aangesloten.


Wij ondervinden met terugkijken dezelfde problemen met de DIW7022 met 1Gb glasvezel. Bekabeld aangesloten op Experiabox V12. Via andere apps hier ook geen probleem.

Voorheen via dezelfde kabel en TV met 100Mb glasvezel bij T-Mobile geen enkel probleem.


Hier ook terugkijken haperend of stilstaand beeld niet om aan te zien. De DIW7022 rechtstreek bekabeld aangesloten op box12. 


Jullie kunnen het beste een eigen topic aanmaken.   Anders gaan de analyses allemaal door elkaar lopen en iedere issue is individueel, 


@RobertSlomp .  Er is een issue met de v10 en bekabeld aansluiten.  Of dit bij jou ook speelt weet ik niet.
Welke firmware zit er nu op het TV+ kastje?


@Erwin_ De TV+ draait momenteel op firmware versie 0.17.4.


Het wordt een beetje onoverzichtelijk moet ik toegeven maar als ik dit allemaal zo lees zit jij op de juiste firmware. 

Wat gebeurt er als je naar unicast gaat?


Het probleem met de hakkelende weergave speelt hier ook, bij opnames en afspelen vanaf begin. Het lijkt me op het oog een probleem met frame drop. TV+ staat op maximaal beeldkwaliteit. 1gb internet. Laatste fw. Directe bedraadde verbinding met router. 
Een diagnose functie met framerates en frame drop count zou helpen. 


Sinds korte tijd (laatste update???) ervaar ik problemen bij het afspelen van opnames van de duitse tv, met name 's avonds. Overdag en ' s nacht lijkt het probleem niet of minder voor te komen. Bij het afspelen van opnames blijft regelmatig het beeld en geluid voor langere of kortere tijd stilstaan en loopt dan weer verder.

Bij Nederlandse zenders ervaar ik dit niet. Overschakelen van multicast naar unicast (zonder herstart helpt niet.

Hwversie diw7022

Android 11

Firmware 0.19.4

Tv+ app 1.103.1

Ethernet verbonden via switch


Overschakelen van multicast naar unicast (zonder herstart helpt niet.

Het is logisch dat overschakelen van multicast naar unicast geen enkel verschil maakt immers bij het uitgesteld kijken (na pauzeren, bij terugkijken en bij opnames) wordt sowieso al unicast gebruikt.


@Paladinos 

Welke switch zit er tussen?


TP-Link TL-SG108 8-Poorts Gigabit Switch


Overigens zat deze er ook al tussen toen alles nog goed functionerende.


TP-Link TL-SG108 8-Poorts Gigabit Switch

 

Deze heeft: IGMP Snooping

Dus die kan het probleem niet zijn.

 

Reset de DIW7022 eens.

Misschien helpt dat.