Skip to main content

Goedemiddag,

Hoe kan ik mijn beeldschermresolutie in het KPN kastje het beste instellen? Hij Staat nu op 720p.

Hij kan op automatisch,  1080p@50Hz, 1080p@25Hz, 1080i.

Eerlijk gezegd heb ik niet echt een idee wat het beste is. Ik heb een nieuwe Philips Full HD 4K tv.

en een Arris VIP 2952 V2.

En bij mijn geluidinstelling staat hij standaard op Stereo. Of is Dolby beter en heeft dit nog effect op een eventuele geluidsvertraging. Ik heb nu namelijk het idee dat het geluid via mijn JBL 5.1 surround bar achter loopt tov het beeld. Aangesloten dmv HDMI ARC.

Hoi @yeszeb 

Je kunt de ontvanger het beste instellen op 1080P@50Hz. Het beste alternatief daarna wordt automatisch. Jammergenoeg staat de resolutie standaard op 720p, maar veel kanten hebben een TV die 1080P ook aan kan en jouw TV kan dat dus ook aan. 

 

Wat betreft geluid: Kies vooral wat jezelf het mooiste vind. Je moet je namelijk vooral niet ergeren aan het geluid. Er zijn in de loop der jaren al heel wat topics geweest over het niet synchroon lopen van het geluid.  Misschien heb je in jouw surroundbar de mogelijkheid om wat in te stellen met betrekking tot de vertraging? Het scheelt soms ook per TV-zender.

En verder heb ik hier op het forum ook wel eens gelezen dat een resolutie van 1080i de oplossing gaf met betrekking tot het synchroon lopen van het geluid. Raar, maar kennelijk waar. Die resolutie 1080i gaat dan wel weer een minder mooie beeldkwaliteit. 

En zo blijft het puzzelen. 


Hoi @Noordzee ,

Bedankt voor je reactie. Heb resolutie nu op 1080i staan en lijkt nu beter. 

Toen ik mijn tv op bypass had staan leek het ook beter maar had ik bij Netflix weer geen geluid. Het blijft inderdaad zoeken... :)