Skip to main content

Hoi,

 

Ik heb een LG Nano 4k 65 inch en heb het 4k abonnement met de 4k ontvanger vip5202.

ik heb geen verstand van tv instellingen enz.

Wat is de beste instelling voor de beeldschermresolutie bij instellingen van de ontvanger?

ik heb al even rondgekeken op het forum, maar kom er niet helemaal uit.

Hallo @Matt2 zelf heb bij ik de decoder de beeldinstellingen op automatisch staan en mijn 4K-tv maakt er vanzelf 1080p van.

Bij de 5202-decoder weet ik niet of deze de stand automatisch] kent, gewoon even proberen.

En als er via jouw 4K-decoder 4K-uitzendingen zijn maakt de TV er vanzelf de goede resolutie van.

Succes.


Hallo @Matt2 zelf heb bij ik de decoder de beeldinstellingen op automatisch staan en mijn 4K-tv maakt er vanzelf 1080p van.

Bij de 5202-decoder weet ik niet of deze de stand dautomatisch] kent, gewoon even proberen.

En als er via jouw 4K-decoder 4K-uitzendingen zijn maakt de TV er vanzelf de goede resolutie van.

Succes.

@JanD @Matt2  Ik heb in het verleden verschillende instellingen geprobeerd waarbij ik eigenlijk niet heel veel verschil zag… 
En op het forum kwam ik verschillende adviezen tegen. Dat hielp mij dus ook niet.

In een van de topics hierover schreef een moderator op gegeven moment:

Om de beste kijkervaring te krijgen, worden bij beeldscherminstellingen, keuze Automatisch, de volgende instellingen maximaal actief:

5202, 8001: UHD@50Hz (indien tv dit ondersteunt, anders lagere resolutie)

2260, 2952: 1080p@50Hz (indien tv dit ondersteunt, anders lagere resolutie)

 

Sinds dit bericht heb ik beide ontvangers altijd op Automatisch staan en dat bevalt hier prima.


Goedemiddag Matt2.ik heb de Arris 4k 5202 heb de beeldschermresolutie op UHD@50Hz staan kan ook naar 60 Hz.en HDR mode op Auto .wij hebben glasvezel en een 4k abonnement 😀👍


Dank voor de snelle reacties
 

Dan zet ik de beeldschermresolutie op automatisch. Ik zie inderdaad geen verschil tussen automatisch en uhd@50 of uhd@60 en automatisch. 
 

laatste vraag. HDR op auto of aan? 


---

laatste vraag. HDR op auto of aan? 

Omdat “HDR Aan” hier geen mooi beeld gaf, heb ik 'm op Uit gezet.


HDR Auto daar heb ik hem ook op staan heb  u ook 4k abonnement dan is er een zender die in die resolutie HDR uit zend er mooi.😀👍


Ikzelf hoopt dat u het leuk vindt. Maar iedereen heeft zijn eigen smaak. 😀👍


Ik ga het op auto proberen. Dank jullie wel