Skip to main content

Hallo, al een week heb ik last van de volgende meldingen;

Tijdens radio luisteren de melding “Lokaal geheugen defect”.

Wil opgenomen programma's terug kijken de melding “Afspelen mislukt (STB-zap-03 / -40462 - Videoserver niet gevonden).

Een vervangende tv ontvanger gekregen, maar sindsdien blijven deze meldingen nog steeds, ook na overleg met klantenservice (meerdere pogingen om software te updaten, spanningsloos maken etc.) niets helpt, ook het modem uit of spanningsloos maken niet, nu blijkt ook dat in de nieuwe tv ontvanger, bij instellingen/beeldscherm, (HDMI/Automatisch/Origineel al ingevuld) ik de kwaliteit niet kan veranderen van SD naar HD, na bewaren/sluit wordt het niet onthouden en blijf ik alles bekijken in SD kwaliteit, heb Automatisch ook op elke andere keuze veranderd, en SCART en/of andere HDMI kabel geprobeerd, niets helpt, heeft iemand de oplossing voor mij of loopt ook tegen dit probleem aan?

Hoi @keesheineken, welkom. 

Dat klinkt erg lastig, en is natuurlijk helemaal niet de bedoeling. Wat raar dat een nieuwe tv ontvanger dit probleem niet heeft opgelost. Hoe is de TV ontvanger momenteel aangesloten? Is dat met een rechtstreekse kabel of met een DVS (netwerk adapters). Heb je meer TV-ontvangers in gebruik?


Hoi Hanna, is aangesloten via rechtstreekse utp? kabel vanaf modem en daarna via hdmi naar tv. De enigste TV ontvanger is 't. 


Hanna, ik zou gisteren of vandaag hierover worden gebeld... Ben jij nu de schriftelijke contactpersoon die eigenlijk zou bellen?

Als dat niet zo is, vind ik het ronduit schandalig dat ze me zo laten aanmodderen. 


Ik las in een forum van iemand die precies hetzelfde probleem als ik had, de oplossing bestond uit het veranderen van instellingen bij de KPN server, deze zag niet dat zijn tv ontvanger ook HD kon ontvangen.

Ik denk dat ik hetzelfde ervaar, vandaar dat ik nog steeds wacht op een belletje van iemand waar ik dat aan uit kan leggen


Hoi @keesheineken

Nee ik ben helaas niet de medewerker die jou hier over terug zou bellen. Ik ben momenteel enkel werkzaam als forum moderator.

Ik begrijp dat je ook contact hebt met mijn collega's van de telefonische desk? Het is wel handig om via één kanaal hulp te zoeken, dit omdat er anders dingen door elkaar heen gaan lopen. Ik (en onze community) kan je verder helpen hier op het forum als daar je voorkeur naar uit gaat.  Of je kan het beste nogmaals contact zoeken met mijn collega's van de telefonische desk via 0800-0402. De keuze is geheel aan jou :blush: Mocht je hulp via het forum willen, zou je dan voor mij jouw profiel willen aanvullen met jouw postcode en huisnummer? Dan kan ik ook bij jouw gegevens. Zou je het topic met hetzelfde probleem willen linken? Dan kan ik ook daar even een kijkje in nemen.