Skip to main content

Hallo

Als ik in de beeldscherm instellingen voor 4k@60hz kies, slaat de decoder dit niet op.

Vanaf 1080p en lager wel.

Ik heb een Samsung UE64KU6400 tv

Mvg

Paul

 

@pmeijers Hoi Paul, je bent bezig geweest met de instellingen van de tv-ontvanger lees ik, maar ze blijven niet bewaard, dat is gek. 

Ik begrijp dat het wel lukt als je andere instellingen kiest. Hoe ver kom je met de instellingen die je wilt kiezen, lukt het wel om deze te selecteren en ze op te slaan? Waar loop je precies op vast? En maakt het verschil als je de tv-ontvanger eerst een volledige reset (stap 2) geeft, en daarna probeert de instellingen aan te passen?


Hi @Alexa_ 

Ik kom tot 1080p, hoger slaat ie niet op.

Ik heb echt een recente 4k tv (Samsung ue65ku6400)

Reset heb ik ook al geprobeerd, geen verschil. 

 

Paul


@pmeijers Dat is goed om te weten. Kan je me specifieker uitleggen wat er gebeurt? Kan je de instellingen wel kiezen en opslaan, maar zijn ze daarna niet onthouden? Of lukt het helemaal niet om ze op te slaan? Dat geeft me een beter beeld van hoe de situatie in elkaar steekt.

Je hebt twee dezelfde tv-ontvangers thuis, zie ik. Kan je ze omruilen van plek? Zo gauw je dan de andere ontvanger bij deze Samsung tv hebt staan, ben ik benieuwd of het aanpassen van de beeldinstellingen wel lukt. Kan je dit voor me uitproberen, en laat je weten wat daar uit komt?


@pmeijers Dat is goed om te weten. Kan je me specifieker uitleggen wat er gebeurt? Kan je de instellingen wel kiezen en opslaan, maar zijn ze daarna niet onthouden? Of lukt het helemaal niet om ze op te slaan? Dat geeft me een beter beeld van hoe de situatie in elkaar steekt.

Je hebt twee dezelfde tv-ontvangers thuis, zie ik. Kan je ze omruilen van plek? Zo gauw je dan de andere ontvanger bij deze Samsung tv hebt staan, ben ik benieuwd of het aanpassen van de beeldinstellingen wel lukt. Kan je dit voor me uitproberen, en laat je weten wat daar uit komt?

Ik kan de instellingen wel kiezen maar opslaan niet. Omruilen van de decoders maakt geen verschil. 

Het lijkt of ie mijn tv (Samsung ue65ku6400) niet herkent. 

Overigens staat ie nu op automatisch wat volgens mij wel 4k beeld geeft.


@pmeijers Het kan even zoeken en uitproberen zijn met de instellingen voor het beeld, omdat 't ook afhankelijk is van de mogelijkheden van de tv. Als de tv niet herkend zou worden, dan zou je een foutmelding te zien krijgen. Dat gebeurt niet, dus dat is een goed teken. 

De uitzendnorm op 4K zenders is UHD@50hz. Ik ben benieuwd of het wel lukt om die instellingen op te slaan. Anders is het prima om voor ‘automatisch’ te kiezen, omdat dan automatisch de beste instellingen gekozen worden. Gebruik je de meegeleverde HDMI kabel?

Ik denk dat het ook interessant voor je is om dit topic over instellen van de resolutie eens door te lezen :slight_smile:


Nee 4k@50hz lukt ook niet.

Gezien het artikel lijkt t mij t beste de instelling op automatisch te laten staan


Update: @Alexa_ 

Via HDMI direct op de tv aangesloten kan ik wel 4k@60hz opslaan.

Het probleem zit m dus ergens tussen mijn tv en receiver. Ik heb een Marantz SR5009 die wel 4K ondersteunt. Ik heb gelezen dat t ook aan HDPC 2.2 kan liggen. Of mijn HDMI kabel 

 


Update: @Alexa_ 

Via HDMI direct op de tv aangesloten kan ik wel 4k@60hz opslaan.

Het probleem zit m dus ergens tussen mijn tv en receiver. Ik heb een Marantz SR5009 die wel 4K ondersteunt. Ik heb gelezen dat t ook aan HDPC 2.2 kan liggen. Of mijn HDMI kabel 

 

Kpn hdmi kabel gebruikt, geen 4k :(

Het probleem zit dus in de receiver. Helaas


@pmeijers Het is wel fijn dat je er nu achter bent waar het 'm in zit, dan weten we in ieder geval waar het van komt. Rechtstreeks op de televisie werkt het dus wel. Ik hoop dat je er uit komt met de instellingen op automatisch, en mocht je nog vragen hebben of je bevindingen willen delen, laat het dan gerust hier weten.


Klopt. Via een versterker werkt niet met een 4k tv ontvanger. Wel met een BlurayDisc-speler overigens.

Wil je ook hogere geluidsnormen dan (optisch) Dolby Digital via je versterker dan moet je het als volgt doen:

HDMI kabel v.a. de ontvanger direct in je TV.
En v.a. de TV via HDMI ARC op de daarvoor bedoelde aansluiting op je versterker aansluiten.


Klopt. Via een versterker werkt niet met een 4k tv ontvanger. Wel met een BlurayDisc-speler overigens.

Wil je ook hogere geluidsnormen dan (optisch) Dolby Digital via je versterker dan moet je het als volgt doen:

HDMI kabel v.a. de ontvanger direct in je TV.
En v.a. de TV via HDMI ARC op de daarvoor bedoelde aansluiting op je versterker aansluiten.

Beste KPN,

 

Ik zit met een vergelijkbaar probleem. Mijn TV ontvanger moet ik ook via mijn Pioneer AV receiver aan mijn Optoma 4K beamer koppelen waardoor het instellen van de UHD resolutie op de TV ontvanger niet mogelijk is. Ik ga er even vanuit dat dit slechts een software/firmware matige “beveiliging” is. Kan dit omzeilt worden? Technische specificaties van zowel mijn AV receiver als beamer ondersteunen het signaal wel. 


Kan dit omzeilt worden?

Sluit de tv ontvanger met hdmi direct aan op de 4k beamer. Je moet trouwens 4k @ 50 Hz hebben voor Europa.

Door de hdcp 2.2 beveiliging kan het niet via een versterker.

En hopelijk ondersteunt de beamer, zoals wel zou moeten, de hdmi-arc verbinding naar je versterker. Anders zal dát optisch moeten met als max. Dolby Digital 5.1.


De beamer ondersteund wel ARC. Maar daarmee kan ik mijn andere apparatuur (Apple TV, spelcomputer) die wel via de AV receiver werkt niet meer “eenvoudig” op mijn beamer aansluiten. Of ik zou twee dure 10 meter HDMI 2.0 kabels moeten trekken. 


De beamer heeft overigens maar 1 HDMI 2.0 aansluiting helaas.