Skip to main content

Blijkbaar heb ik met de witte afstandsbediening deĀ beeldschermverhouding gewijzigd naar 4:3. Hoe zet ik deze terug naar 16:9?

Hi @Pieter 73, welkom op ons forum en dank je wel voor jouw bericht. Je kunt de beeldscherminstellingen van de tv-ontvanger aanpassen door in het menu naar ā€˜Instellingenā€™ te gaan en vervolgens te kiezen voor ā€˜Beeldschermā€™. Hier kun je dan de beeldscherminstellingen naar wens aanpassen. Laat je weten of dit het probleem heeft verholpen? Ik hoor het graag van je!


Beste @Pieter 73,

Is het nog gelukt om die beeldinstellingen aan te passen wat @RonĀ heeft beschreven? Laat het even weten of het gelukt is of niet, dan kunnen we je eventueel verder helpen.Ā 


Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!


Sorry voor de late reactie, ik was met vakantie en kon het niet testen. Helaas is het probleem nog niet verholpen. Onder de instelling/beelscherm kreeg ik geen mogelijkheid om de verhouding aan te passen. Ik kreeg alleen de optie om de weergave te veranderen zodra er een 4:3 uitzending wordt weergegeven. Maar ik kreeg geen optie om de instelling naar 16:9 te veranderen. Het beeld wordt nu bij elk programma in 4:3 weergegeven. Dus nog steeds geen idee hoe het te veranderen. Ik heb het ook op de TV zelf geprobeerd, maar ook daar is het niet gelukt. Blijkbaar heb ik de instelling via de afstandsbediening veranderd, maar ik kan 'm niet meer terugzetten.Ā 


Hallo @Pieter 73Ā probeer binnen het menu van de tv-decoder eens bij beeldinstellingen, waar bijvoorbeeld 720P staat of 1080i, Ā die instelling eens op AUTOMATISCHĀ  te zetten en dan op opslaan/bewaren klikken.

Staat onderaan de zenderkwaliteit wĆØl op HD i.p.v. SD?

Ā 


Heb je onlangs de HDMI instelling 576p ingesteld gehad?

Welk merk en type TV is het? Want het is echt toch grote kans dat het de beeldverhoudinginstelling op je TV is.


Hi @Pieter 73, dank je wel voor de terugkoppeling. Wat vervelend dat het probleem nog niet is opgelost. Ik zie dat @JanDĀ en @PeterGĀ ook nog tips hebben gegeven om het probleem op te lossen. Laat je weten of het hiermee gelukt is om de instellingen weer goed te zetten? We horen het graag van je!


Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!


Reageer