Skip to main content
Beantwoord

Begin gemist mogelijk op VRT en Canvas? Ik woon op de grens met Belgie

• May 23, 2025
  • 9 reacties
  • 177 keer bekeken

André Van Duyse
Deelnemer

ik woon net op de grens met België en kijk daardoor veel programma’s op VRT en Canvas. kan ik begin gemist kijken op deze zenders? eventueel met de optie begin gemist ingeschakeld.

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@André Van Duyse 

Welkom op de community van KPN.

Helaas, is “Begin Gemist” bij de televisie zenders van de VRT niet beschikbaar gesteld door KPN.
Dit geldt voor de TV zenders: VRT 1, VRT Canvas en Ketnet.

Wat hiervan de reden is, kan ik je helaas niet vertellen, maar hopelijk kan een moderator dat wel.
Bij o.a. Ziggo en Odido is “Begin Gemist” voor de drie VRT zenders wel gewoon beschikbaar, dus het is duidelijk een keuze vanuit KPN zelf.

Dus wacht nog even op een antwoord van een moderator.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

9 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@André Van Duyse 

Welkom op de community van KPN.

Helaas, is “Begin Gemist” bij de televisie zenders van de VRT niet beschikbaar gesteld door KPN.
Dit geldt voor de TV zenders: VRT 1, VRT Canvas en Ketnet.

Wat hiervan de reden is, kan ik je helaas niet vertellen, maar hopelijk kan een moderator dat wel.
Bij o.a. Ziggo en Odido is “Begin Gemist” voor de drie VRT zenders wel gewoon beschikbaar, dus het is duidelijk een keuze vanuit KPN zelf.

Dus wacht nog even op een antwoord van een moderator.

André Van Duyse
Deelnemer

Hoi Michel. Bedankt voor de info.

Inderdaad raar dat kpn dit niet kan voorzien. Ik wacht af op het antwoord van een moderator.

Als zij dit niet kunnen aanbieden zal ik zeker niet voor hen kiezen als nieuwe provider.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • May 24, 2025

@André Van Duyse Als je net over de grens woont, kan je beter een prepaid simkaart voor België halen en de VRT App met de telefoonnummer registreren.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • May 24, 2025

Je kan ook het opname pakket bij KPN nemen.

Opnemen kan wel.

Je kan het ook hier toevoegen, dan neem ik het op in de lijst.

André Van Duyse
Deelnemer

@TDN , dat klopt wel, maar je hebt tegenwoordig veel apps om zenders te kijken, maar dan heb je eigenlijk geen abonnement meer nodig om TV te kijken. Als je dan niet alle mogelijkheden hebt is dat z’n geld niet waard.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 24, 2025

Als het wel kan bij NLziet, Odido en Ziggo zou je zeggen dat het bij kpn ook mogelijk moet worden. Helaas op dit moment nog niet.

Ik zie dat je al al gemeld hebt in het verzoeken topic 🙂.

Heb je opnemen? Kijk dan even wat er die avond (of tot een week vooruit) op je zender is en selecteer het voor opname.

Zelf heb ik NLziet erbij. In eerste instantie om alle Regionale zenders. Maar nu ook handig met veel andere dingen. Zo hoef ik veel niet meer op te nemen. Veel series zijn ja-a-aren beschikbaar via NLziet bijvoorbeeld. En tot één week terugkijken op de Vlaamse zenders. Vlaamse zenders alleen terugkijken bij NLziet, geen on demand.

ik woon net op de grens met België en kijk daardoor veel programma’s op VRT en Canvas

De logica hiervan mis ik een beetje als je geen Belg bent. Nieuws en programma's over België kan ik nog wel in komen. Maar die Vlaamse series bijvoorbeeld….

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@André Van Duyse, KPN biedt geen "Begin gemist" aan voor de VRT en Canvas. Deze rechten hebben wij niet. Ik verwacht in de nabije toekomst ook geen verandering hierin. Gelukkig zijn er wel enkele community leden die goede suggesties bieden ter alternatief. 

André Van Duyse
Deelnemer

Beste Jeroen,

Jammer, toch een klant minder dan. Ik ga kiezen voor een provider die dit wel kan aanbieden.

Bedankt voor de info.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 26, 2025

Je kunt nu al NLziet nemen. Of erbij nemen zoals ik. Daar is geen internetprovider aan gekoppeld.

Verder kun je ook nu al, met kpn internet, Canaldigitaal (app only) nemen. Ook daar kan je VRT terugkijken. En ook opnemen.

Bij NLziet en Canaldigitaal hoef je dus niet over te stappen. Dat is sneller 'geregeld’ daardoor. KPN TV kun je apart opzeggen (mits je al Hussel of TV+ hebt)

Verder bieden Ziggo, Odido het wel. Maar daarvoor moet je ook met internet over. Ziggo geen glasvezel (Edam-Volendam uitgezonderd).

Heb je opnemen? Dan neem je gewoon de programma's op die je wilt zien. 

✅vrt terugkijken, ❌ zonder vrt terugkijken

Freedom internet ✅ (tv dienst van Canaldigitaal, maar wel uitgebreider dan de app only)

Online.nl ✅(gelijk aan Freedom)

Budgetthuis ❌, wel opnemen van vrt mits opnemenpakket

KPN TV ❌, wel opnemen van vrt mits opnemenpakket

NLziet ✅

Canaldigitaal (app only) ✅, ook opnemen

Zenderlijst Canaldigitaal app only .

NLziet zenderlijst. (opnemen is daar niet beschikbaar, 1 week terugkijken vrt, NL zenders veel on demand hele series)