Skip to main content

Het ontbreken van TV5 Monde zou voor mij de belangrijkste reden zijn om van provider te veranderen. Ziggo heeft dit wel in het standaard pakket zitten. Waarom niet bij KPN?

Hallo @loek1964 ,

Deze vraag wordt vaker gesteld. Ga er maar niet vanuit dat dit op korte termijn gebeurt.  

Ik heb ooit wel is ergens gelezen dat deze zender een hoge doorgiftevergoeding vraagt van de providers. Weet alleen de bron niet meer.... En de interesse in dit soort zenders is best laag. 

De moderators hebben ook aangegeven dat er jaarlijks zenderwijzigingen zijn, maar dat er geen nieuws is over deze zender.

Maar mensen die persé TV5 willen zien, kunnen een klein schoteltje plaatsen. TV 5 en nog een reeks andere Franstalige zenders zijn gratis te ontvangen via de satelliet.


Laat ff weten als TV5 monde te ontvangen is, (beetje extra betalen geen probleem) en ik stap over


Ik kijk TV5 via de laptop of tablet op https://live.tv5monde.com/fbs.html? en stream deze indien nodig dan naar tv. 

Je hebt dan wel een VPN service nodig die je naar een franse server kan laten wijzen. Ik gebruik daar goosevpn voor, dat kost 1,80 per maand, maar dat dient  meer doelen dan alleen tv5.


Klinkt niet handig, blijf nog maar bij ziggo voor tv, 


Ik kijk heel Franse zenders inderdaad wel met een omweg. Zo ook de Vlaamse commerciële zenders. Iets met lijstjes van Hans en smarttv. 


Ook ik zou heel graag TV5 monde in het zenderpakket willen. Kan het niet toegevoegd worden als betaalzender?

Annemiek 


Laat ff weten als TV5 monde te ontvangen is, (beetje extra betalen geen probleem) en ik stap over

 

Ik heb geen interesse in deze zender en wil er ook niet voor betalen.😣

 

Maar net zoals een o.a. een Duits pakket, kan KPN misschien ook een Frans pakket toevogen.

De vraag is alleen of er wel voldoende belangstelling voor is.


Ook ik zou heel graag TV5 monde in het zenderpakket willen. Kan het niet toegevoegd worden als betaalzender?

Annemiek 

KPN en TV5 komen er niet uit over de doorgifte vergoeding. Ze willen een veel hoger bedrag dan KPN, n.a.v. de kijkdichtheid toen de zender er nog wel was, wil betalen. Dan zouden al onze abonnement toch wat duurder moeten worden. Voor een zender waar veel mensen (helaas) niet naar kijken. 

Als KPN ‘m nu, voor die prijs, zou gaan doorgeven in het pluspakket (dat is de enige manier als betaalzender), dan wordt het pluspakket weer flink duurder. 

Ga er maar van uit dat zolang TV5 de poot stijf houdt m.b.t. de doorgiftevergoeding KPN deze zender niet gaat doorgeven. Gelukkig zijn er meer providers.