Skip to main content

Goedemiddag,

Beide ontvangers van ons zijn defect. Beide vertoonden eigenlijk dezelfde complicaties. Steeds vaker spontaan herstarten, en uiteindelijk komen ze niet verder dan 70/75 % bij opstarten.

Meerdere malen volledig stroomloos gemaakt, maar geen verschil.
Dit gebeurde uiteraard niet tegelijkertijd. Het gebeurde eerst met onze primaire ontvanger, die we hebben vervangen door de tweede die we eigenlijk niet gebruiken. Nu zijn ze dus beide niet meer bruikbaar.

@Boelie80 is de TV ontvanger direct met een kabel aangesloten op je modem of zit er een switch tussen of heb je een extender via het stopcontact waaraan je TV ontvanger op aangesloten is.


 

@Boelie80 is de TV ontvanger direct met een kabel aangesloten op je modem of zit er een switch tussen of heb je een extender via het stopcontact waaraan je TV ontvanger op aangesloten is.

Er zit inderdaad (al jaren) een HDMI switch tussen.


Heb je dit soort dingen in huis?

 


@Boelie80 ik bedoelde een netwerk switch. Een HDMI switch zou geen probleem moeten zijn. Wanneer je TV ontvanger herstart blijven dan op je modem alle lampjes groen branden? Welk type/merk TV ontvangers heb je en wat voor een modem heb je (type). 


@Boelie80 ik bedoelde een netwerk switch. Een HDMI switch zou geen probleem moeten zijn. Wanneer je TV ontvanger herstart blijven dan op je modem alle lampjes groen branden? Welk type/merk TV ontvangers heb je en wat voor een modem heb je (type). 

whaha ok, ja duidelijk. Netwerkswitch heb ik er ook inderdaad tussen zitten.

Ik heb nog het oudere model ontvanger, kan nu even niet kijken naar het model. Maar nog niet de 4K variant in ieder geval. Heb wel het nieuwste modem, maar weet wederom uit mijn hoofd het modelnummer niet.

Andere devices op dezelfde switch hebben in ieder geval gewoon netwerkverbinding, dus de switch functioneert.


Ik heb de VIP1853 als ontvanger


Heb je dit soort dingen in huis?

 

haha nee zeker niet


Het type dat jij hebt, de 1853 kun je heel makkelijk zelf online omruilen @Boelie80 Dit doe je via de speciale omruilpagina: https://www.kpn.com/service/televisie/servicetool-apparatuur-wissel.htm#/0006.1


Foutje mijnerzijds…

Heb dus de Arcadyan HMB2260


Het type dat jij hebt, de 1853 kun je heel makkelijk zelf online omruilen @Boelie80 Dit doe je via de speciale omruilpagina: https://www.kpn.com/service/televisie/servicetool-apparatuur-wissel.htm#/0006.1

Foutje mijnerzijds…

Heb dus de Arcadyan HMB2260


Netwerkswitch heb ik er ook inderdaad tussen zitten.

Wat is het merk en type daarvan?


Netwerkswitch heb ik er ook inderdaad tussen zitten.

Wat is het merk en type daarvan?

Een TP-link. Maar zit er al jaren tussen, en geen aanpassingen in config of opzet.


Netwerkswitch heb ik er ook inderdaad tussen zitten.

Wat is het merk en type daarvan?

Een TP-link. Maar zit er al jaren tussen, en geen aanpassingen in config of opzet.

En wat is het type? Hij moet namelijk IGMP-Snooping ondersteunen. Niet alle types van TP-Link ondersteunen IGMP-Snooping. Zonder IGMP-Snooping kan het soms nog verrassend lang goed gaan. Maar opeens is het foute boel.


Is het mogelijk om eens zonder de TP-link te testen @Boelie80Â