Skip to main content

Ik heb 2 tv ontvangers die het niet doen.kpn vertikt het om nieuwe te geven ,maar moet wel betalen voor de 2 die stuk zijn,ik overweeg om maar  naar ziggo te gaan

 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt

Dag @rudie_1947kpnmail.nl wat is er mis met de ontvangers, natuurlijk krijg je nieuwe als ze kapot zijn.


Hoi @rudie_1947kpnmail.nl . Wat voor type TV ontvangers heb je? En wat is precies het probleem (of die problemen), waar je tegenaan loopt? Wat doen ze niet, niet goed? Heb je het al met een 'frisse start' geprobeerd?


Ik heb frisse start ge daar, helpt niet,als ik wat heb opgenomen kan ik 10 minuten kijken dan moet ik weer herstarten kan ik weer 10 minuten kijken, en dat op alle 2 


Tv ontvangers arris vip5202

Ik heb alles gedaan maar niks

werkt,het gekke is het verwijderd ook geen programma's, ik vind het een slechte service van kpn


@rudie_1947kpnmail.nl .

Bij 2 ontvangers denk ik dan: Hoe zijn ze aangesloten. Via DVS? Zit er een switch tussen? Wat anders?


Goedemiddag, ik heb een google nest op het zelfde stopcontact zou dat de oorzaak kunnen zijn ,mijn dochter heeft er ook een die heeft nergens last van


Dus ze zijn aangesloten via een DVS (draadloze verbindingsset), dus via zo een gevalletje?

 

 

Dit geeft wel vaker problemen, door andere apparatuur op het lichtnet. Hoeft niet eens in hetzelfde stopcontact te zitten.

Kun je eens proberen een van die ontvangers rechtstreeks met een netwerk kabel op het modem aan te sluiten (zonder de DVS ertussen), eens kijken of dat dan nog steeds dezelfde problemen geeft?

 


Zo zijn ze niet aan gesloten, zijn op de modem aan gesloten 


Die nest al eens buiten gebruik gesteld ( lang genoeg). 

Of op ander stopcontact. 


Dat ga ik proberen 


Probleem zoeken is uitsluiten. 

En als het al een dieper probleem is, dan eerder je itv account  ( @TijtheMan ). Niet de ontvangers.


@rudie_1947kpnmail.nl,

Met wat ik lees is het wel een bijzonder probleem. Het klinkt echter niet als een probleem met de ontvanger, daar ze beide hetzelfde issue vertonen. Hoewel niet onmogelijk is het wel zeer onwaarschijnlijk dat het issue daarin zit. De titel geeft aan dat de ontvangers oud zijn, maar verderop lees ik dat je de 5202 hebt staan. Dat zijn de nieuwste ontvangers, maar dat zal een kwestie van beleving zijn.

Waar ik even benieuwd naar ben is wat er gebeurd na de 10 minuten kijken van de opnames. Komt er een foutcode/foutmelding in beeld? Of loopt de boel gewoon vast en reageert de afstandsbediening dan nog wel/niet? Loopt de ontvanger ook vast na 10 minuten wanneer er een programma teruggekeken wordt (groene knop op een programma welke al geweest is)?


Ik heb google nest op een andere stopcontact gezet probleem op ge lost,bedankt voor alle reacties 


Hoi @rudie_1947kpnmail.nl, super fijn te lezen dat het is opgelost! Ik ben blij dat de tips hierboven hebben geholpen en dat je nu weer zonder problemen tv kan kijken. 

 


Goedemiddag, ik heb een andere vraag.hoe zeg ik hbo max bij kpn op


Goede vraag! Na de eerste maand kan je dit via MijnKPN weer uitzetten. 


Er staat niet dat ik hbo max kan opzeggen 


Heb je het al langer dan een maand? Anders is de optie inderdaad niet beschikbaar.