Skip to main content

Mijn Philips android tv is bekabeld aan het internet, echter geeft de tv af en toe aan dat hij geen internet heeft. Mijn computer is op dezelfde switch aangesloten en daar werkt het internet prima. Wanneer ik bijvoorbeeld youtube of een andere app die internet nodig heeft open start deze niet op omdat "er geen internet is”. Voormalig zat hij op wifi, maar nu 100% op kabel.

Weet iemand wat het kan zijn?

Hoi @HansWO en welkom op het forum! Gek dat het met de kabel problemen geeft. :confused: Heb je ook al een andere internetkabel tussen de switch en de TV getest? Mocht dit niet helpen, welk type TV heb je dan precies? Dan kijk ik wat ik kan achterhalen. 


Ja heb een andere kabel geprobeerd. Type tv is Philips 43PUS7202/12. Denk zelf dat het iets met het netwerk is bij ons thuis


Top. Heeft de TV de laatste software? Dit controleer je door naar [Instellingen] > [Alle instellingen] > [Software updaten] > [Huidige software informatie] te gaan. Daarnaast ben ik ook benieuwd of de TV nu ingesteld staat op de bekabelde verbinding. Dit controleer je als volgt: 

  • Druk op de Instellingen  knop op de afstandsbediening van de TV en selecteer: Alle instellingen > Draadloos en netwerken
  • Of, voor 2019 tv's, druk op de knop Menu op de afstandsbediening en selecteer Veelgebruikte instellingen > Alle instellingen > Draadloos en netwerken
  • Selecteer: Bekabeld of Wi-Fi  >  Verbinden met netwerk
  • Selecteer het type verbinding > Met kabel en volg de rest van de stappen.

Krijg je hiermee wel internet op de TV?


Ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.


Beste Sanne, sorry voor de late reactie, de TV heeft de laatste software updates en is verbonden met kabel.


Beste Sanne, sorry voor de late reactie, de TV heeft de laatste software updates en is verbonden met kabel.

Hi @HansWO. Dan moeten we verder gaan uitsluiten.

Heb je een andere poort op die switch getest?
Knippert er wel een lampje op die switch waar de kabel erin zit?
Heb je de de tv bekabeld getest zonder switch? Dus direct op het modem?

Aangezien andere apparaten wel zonder onderbrekingen werken, denk ik dat het ergens in de switch of tv zit.


Beste Paul, 

Na dat een medewerker van kpn aanpassingen in mijn modem had uitgevoerd verscheen dit probleem eigenlijk.

Na een tijdje had ik een nieuwe modem aangevraagd omdat de wifi ook niet heel goed was op de beneden verdieping, na de nieuwe modem dit probleem eigenlijk niet meer ervaren


Beste Paul, 

Na dat een medewerker van kpn aanpassingen in mijn modem had uitgevoerd verscheen dit probleem eigenlijk.

Na een tijdje had ik een nieuwe modem aangevraagd omdat de wifi ook niet heel goed was op de beneden verdieping, na de nieuwe modem dit probleem eigenlijk niet meer ervaren

Apart. Ik heb er geen verklaring voor in ieder geval. Wel fijn dat je het probleem nu niet meer ervaart!


Met wifi geprobeerd of dat wel werkt? Alle stekkers van alles, incl tv, modem en switch, al eens tegelijk uit gehaald om alles tegelijk opnieuw op te starten? Als jd de tv stekker eruit haalt ook even op de powerknop drukken en 5 min laten staan. Lg en philips bijna zelfde en hebben een stroombuffer lijkt het.

Wat daarna nog evt kan zjjn is dat de router in je modem het mac adres van je tv blokkeert. Heb nog niet lang de modem dus moet zelf nog even kijken waar ik dat kan vinden. Ik weet niet of de kpn medewerkers in de modem kunnen kijken of er een mac adres geblokkeerd is?

Wat evt ook kan is dat monteur alleen ipv6 aan heeft gezet wat je pc wel ondersteund en je tv misschien niet. Staat dhcp server wel aan op het modem? Je pc onthoud ip adressen wel, maar tv misschien niet? Of een andere instelling die je tv niet ondersteunt en je pc wel, maar kan er even geen bedenken.

Evt een volledige reset van de modem doen?


Reageer