Skip to main content

Ik heb hetzelfde probleem, rechtstreeks in meterkast loopt hij door, dan doet ontvanger het een paar dagen op de slaapkamer (op super wifi2 lan poort) en daarna hangt hij zo ineens weer op 70-75.

 

Admin: Afgesplitst en eigen topic aangemaakt

 

@Dwlindeboom begrijp ik het goed dat je een ontvanger hebt die met een kabel aangesloten is op het modem en één die aangesloten is op een super wifi?


@Joep1965 klopt, maar ook die op de super WiFi aangesloten is, werkt een aantal dagen en daarna moet ik hem rechtstreeks op modem aansluiten om weer “door te starten”

ik heb een issue met de kabels en KPN monteur krijgt het niet in orde, vandaar de super WiFi als draadloze verbinding punten.


@Dwlindeboom 

 

Welke KPN tv ontvanger heb je?

Welke experiabox (KPN router modem) heb je?

Wat is jouw echte download snelheid?

 

Het beste werkt de KPN tv decoder als deze is aangesloten via een UTP (CAT5E) kabel zonder dat hier iets tussen zit.

Met gootjes kan je de kabel meestal heel erg mooi wegwerken.😉

 

En wat voor een soort WIFI repeater gebruik je?


op super wifi2 lan poort

Dat is niet bekabeld.

rechtstreeks in meterkast loopt hij door

Écht bekabeld werkt ie dus. KPN noemt de mogelijkheid via Super Wifi niet eens op de website; wordt dus ook niet gegarandeerd.

@joop2011 schrijft:

Het beste werkt de KPN tv decoder als deze is aangesloten via een UTP (CAT5E) kabel zonder dat hier iets tussen zit.

Met gootjes kan je de kabel meestal heel erg mooi wegwerken.😉

Niets meer aan toe te voegen… Goedkoopste oplossing (kabel kost niet veel) is ook nog eens de beste.

Er zijn ook holle plinten te krijgen. Bedoeld voor bekabeling.

Eén keer werk, jaren onbezorgt plezier.

 


@PeterG @joop2011  zoals ik aangaf, krijgt de KPN monteur de kabel niet werkend, er zit iets niet juist onder de grond of storing in kabelbreuk. 
download en upload heb ik 200mbps (via WiFi boven ook op super WiFi punten, staan er 3 in huis)


Beste @Dwlindeboom, welkom! Wat jammer om te lezen dat het op het SuperWifi punt niet werkt! Je geeft aan dat de monteur de kabel niet werkend krijgt. Wat wordt daarmee bedoeld? Je geeft aan dat de eerste tv-ontvanger wel bekabeld is aangesloten, dus blijkbaar gaat dat wel goed? Wat voor televisie gebruik jij boven? Is het een idee om bijvoorbeelde de Smarttv app of, via chromecast, de itv app te gebruiken? Dit werkt niet helemaal hetzelfde, maar afhankelijk van hoe vaak je boven tv kijkt, is dat misschien wel een goede vervanging?