Skip to main content

Beleef het EK voetbal 2021 in 4K samen met KPN

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

774 reacties

Inderdaad gisteravond was plots de klok in beeld op kanaal 690 ik ben benieuwd of de klok er vandaag ook nog is. Ik zag trouwens geen verschil in de beeld kwaliteit dat is perfect geen haperingen in beeld of geluid alleen de beelden van ver weg zijn nog steeds flets, ik heb ook het idee dat de camera's overbelicht zijn bij zonlicht de avond wedstrijdbeelden zijn bij mij duidelijk scherper.

• Deelnemer
  • 9 reacties
  • 13 juni 2021

De zweetdruppels van Lukaku waren prachtig om te zien :joy:

King006
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1267 reacties
  • 13 juni 2021

Laten we hopen dat het waar is, op https://www.totaaltv.nl/nieuws/npo-verbetert-tijdelijk-4kkanaal-ek-voetbal/ lees ik net over verbeteringen.

Laupies
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 13 juni 2021

Heb het soort van voor elkaar gekregen om hdr werkend te maken op mijn KD49XE8077 icm vip 5202.

HDR op auto gezet in instellingen van de decoder. Vervolgens HDR10 geforceerd in de instelling van mijn tv. Tijdens (en alleen) wedstrijden ziet het er dan goed uit. Geen grijze/donkere onzin meer. 

Nadeel is wel dat door hdr op auto te zetten in de decoder de rest van de zenders allemaal lelijk worden... Dus na de wedstrijd weer even hdr op aan zetten in de decoder.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 13 juni 2021
Laupies schreef:

Nadeel is wel dat door hdr op auto te zetten in de decoder de rest van de zenders allemaal lelijk worden...

Ik denk niet dat dat komt door het op "auto" zetten van de HDR instelling op de TV ontvanger maar door het op HDR10 zetten van HDR instelling op de Sony.

En als het zo is dat je telkens de HDR instelling zou moeten wijzigen dan is er natuurlijk echt iets behoorlijk mis, dat is natuurlijk geen werkbare situatie.

• Topper
  • 12 reacties
  • 13 juni 2021
King006 schreef:

Laten we hopen dat het waar is, op https://www.totaaltv.nl/nieuws/npo-verbetert-tijdelijk-4kkanaal-ek-voetbal/ lees ik net over verbeteringen.

Ah dan was ik dus toch niet gek dat ik dat dacht te zien. (Wel alleen 690 bij mij en gek genoeg niet bij 109) Maar de kleuren spatten er helaas nog niet helemaal vanaf (zonder overdreven tv trucjes). Ze hebben nog 2 wedstrijden om te verbeteren.

King006
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1267 reacties
  • 13 juni 2021

@MauMaus,

Kanaal 109 kan nog wel eens door KPN komen omdat hun dat omzetten. Dus de NPO heeft dan kanaal 690 aangepast, dan moet KPN dat doen voor 109. Scorebord erbij is ook fijn.

Toch ga ik vanavond kijken via kanaal 1 en niet in UHD. Dit omdat het UHD kanaal achterloopt op kanaal 1. Buurtgenoten zonder UHD juichen dan al en zie jij later het doelpunt.

• Topper
  • 12 reacties
  • 13 juni 2021
King006 schreef:

@MauMaus,

Toch ga ik vanavond kijken via kanaal 1 en niet in UHD. Dit omdat het UHD kanaal achterloopt op kanaal 1. Buurtgenoten zonder UHD juichen dan al en zie jij later het doelpunt.

Grappig... Bij mij is het op met kanaal 1 (HD) zo goed als gelijk. Kanaal 661 (glas) loopt bij mij juist een seconden achter en is UHD 'sneller'.

Kijken buren niet via andere provider? 

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 41 reacties
  • 13 juni 2021
King006 schreef:

@MauMaus,

Kanaal 109 kan nog wel eens door KPN komen omdat hun dat omzetten. Dus de NPO heeft dan kanaal 690 aangepast, dan moet KPN dat doen voor 109. Scorebord erbij is ook fijn.

Bij mij loopt het gewoon gelijk op hoor..

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 14212 reacties
  • 13 juni 2021

Wat een klachten hier allemaal om het beeld.
Op mijn Philips OLED is het 4K beeld hartstikke goed op kanaal 690
De HDR stand staat bij mij gewoon op aan.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 13 juni 2021
huistijger schreef:

Maar helaas is dat bij zeer zeer velen niet het geval. Niet alleen bij KPN maar ook bij Ziggo regent het klachten over de beeldkwaliteit.

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 14212 reacties
  • 13 juni 2021

Bij Ziggo is zelfs de enige 4k zender LoveNature erg slecht

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • 6483 reacties
  • 13 juni 2021

Moet zeggen dat het beeld veel beter is nu op 690. Moet de tv wel in dynamisch zetten. Plus het scorebalkje is er nu bij.

Als je kijkt naar de kleuren van het NOS score balkje en je vergelijkt dat als de score of een naam of iets anders onder in beeld wordt getoond, of de herhalingsbumber, dan zie je dat die kleuren totaal niet overeenkomen. Ik heb nu 7 tv's van 3000+ tot 500 euro getest. Allemaal dezelfde problemen. In de basis gaat het mis met de lichtintensiteit en kleuren. Sommige tv's hebben alleen veel extra lichtintensiteit aan boord waardoor er flink wat gecompenseerd kan worden. Maar kloppen doet het niet. 

• Deelnemer
  • 8 reacties
  • 13 juni 2021

Zeker nu stukken beter en ook een scorebord.

Duurt even maar dan heb je ook wat.

Het wit van de shirts komt overeen met het wit van het scorebord en nos logo..

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 13 juni 2021

Met een LG OLED in eerste instantie op Spel modus was het echt te donker/grijs. Nu heb ik de Standaard HDR modus aangezet en is het al een stuk beter. De beeldscherpte is wel echt goed als je zapt tussen NPO1 en 619.

Ik zie dat meer mensen gebruiken van een (LG) OLED. Ik zou graag zien dat het NOS logo (en het scorebord) doorzichtig zijn. Net als het NPO logo.  Wellicht kan KPN deze feedback delen met de NPO? Waarschijnlijk zal het scherm niet zo snel inbranden maar als je elke dag kijkt, alle wedstrijden met een OLED… Ga ik zelf niet doen hoor maar liever voorkomen. 

• 0 reacties
  • 13 juni 2021

Hoi @huistijger en andere,

huistijger schreef:

Wat een klachten hier allemaal om het beeld.
De HDR stand staat bij mij gewoon op aan.

Goede tv hè @huistijger  z'n Philips Oled.
Och ja, wat heet kwaliteit. Zou niets anders willen dan een Philips. :wink:

Op de slaapkamer heb ik een Philips 8000 Ultraslanke Smart LED-TV 40PFL8008K/12 draaien (niet kapot te krijgen)
En in de huiskamer een Philips 65OLED935/12 werkzaam.

O ja, het beeld kan niet beter. :grinning:

Ray_mond
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • 155 reacties
  • 13 juni 2021

NPO 1 op 109 loopt 3 seconden achter op NPO 1 op 1. Beeld is bij mij goed maar moest wel HDR op auto zetten in de Arris 5202. 

Over het geluid ben ik nog niet 100% zeker.

Edit: Volgens mij loopt het geluid nu weer ietsjes voor op het beeld. Ik merkte het bij de uittrap van de Engelse keeper. 

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 13 juni 2021

Sinds kort probeer ik via 690 UHD te kijken naar de EK. Weer snel terug naar kanaal 1 omdat het UHD beeld niet om aan te zien is alsof er een grauwsluier over hangt…

. VEEL TE DONKER!!!

Admin: verplaatst naar verzameltopic voor EK2020 in 4K

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 14212 reacties
  • 13 juni 2021

Als ze nu het dak er nog even afslopen dan zijn we die schaduw ook kwijt. :yum:

Idd doorzichtig NOS logo en scorebord links boven in beeld zou fijn zijn en veel mooier en bovendien ter voorkoming van inbranden. Een doorzichtig logo zou bij alle zenders moeten 

Arthur Kamp
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 13 juni 2021

Neem dan even contact op met de NOS klantenservice en geef als suggestie op dat ze transparante logo's moeten invoeren voor het scorebord en NOS logo. Dat heb ik zojuist ook gedaan. 

peter-keetfm
Wijsgeer

Wij zijn er klaar voor vanavond 👍🍺

Foto weerkaatst wat met de zon

Beeld uhd is wat mij betreft prima

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 13 juni 2021
Arthur Kamp schreef:

Neem dan even contact op met de NOS klantenservice en geef als suggestie op dat ze transparante logo's moeten invoeren voor het scorebord en NOS logo. Dat heb ik zojuist ook gedaan. 

Zojuist gedaan. Hoe meer mensen, des te beter! Dus iedereen met een OLED; neem contact op met de NOS.

• 0 reacties
  • 13 juni 2021

Hoi Allemaal,

Wat heet inbranden.

Kan een OLED scherm inbranden?

Dit verschijnsel heet inbranden. Volgens LG hebben OLED tv's hier geen last van, mits je niet vele uren tot dagen hetzelfde statische beeld op het scherm toont. In alle OLED tv's zit een mechanisme dat inbranden tegengaat. Het scherm wordt zo nu en dan gereset door een soort digitale zeem.

BRON:
Nog wat meer INFO