Skip to main content

Beleef het EK voetbal 2021 in 4K samen met KPN

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

774 reacties

• Topper
  • 15 reacties
  • 13 juni 2021

Kanaal 690 uhd is nu weer goed op mijn televisie

Idd het inbrand probleem bij OLED is bij nieuwe Tv's zo goed als opgelost maar beter voorkomen dan genezen zeggen ze altijd en een doorzichtig logo is minder storend in beeld .

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+8
  • 2812 reacties
  • 13 juni 2021

hebben ze wat gedaan de wazige grijze waas is weg….

Ook bij de buurman met ziggo zit nu oostenrijk macedonie te kijken en viel me op dat het opeens helder beeld is.

Viel me ook op dat het 690 Kanaal nu opeens ook 35 mbit trekt en gister maar 15 mbit.

En nee heb geen meerdere ontvangers aan staan met kijken alleen beneden.

• Topper
  • 12 reacties
  • 13 juni 2021

Gister tijdens België lijkt er iets aangepast te zijn. Al kan je aan de grafische elementen zien dat het nog steeds niet eruit springt qua kleuren vergeleken met de logo's die in Nederland er later aan toegevoegd worden.

Persoonlijk denk ik ook dat dat het daar ergens mis gaat en het HDR-signaal van de bron verkloot in het proces.

Trouwens... Ook heb ik nog niet het gevoel dat ik naar native 50fps zit te kijken, maar daar heb ik nog niemand over gehoord eigenlijk. 

peter-keetfm
Wijsgeer

Ik heb hdr uit gezet maakt het beeld te donker

Wat betreft uhd trekt wel wat bandbreedte

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • 58 reacties
  • 13 juni 2021

Het beeld op 690 blijft wazig. Net alsof men vergeet het licht aan te doen.

HDR aan, uit of auto maakt geen verschil. Het beeld blijft vaal. De witte shirts van Macedonie zijn niet wit

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+8
  • 2812 reacties
  • 13 juni 2021
renebennie schreef:

Het beeld op 690 blijft wazig. Net alsof men vergeet het licht aan te doen.

HDR aan, uit of auto maakt geen verschil. Het beeld blijft vaal. De witte shirts van Macedonie zijn niet wit

hier sinds vandaag geen last meer van

Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
wjb schreef:

Ik denk niet dat dat komt door het op "auto" zetten van de HDR instelling op de TV ontvanger maar door het op HDR10 zetten van HDR instelling op de Sony.

Waar zit die HDR instelling bij de Sony @wjb? Ik heb overal gekeken, maar kan het niet vinden.

Verder heb ik nu schokkend beeld op de 5202, niks aan veranderd. Iemand die hier ook last van heeft? Verder op mijn Samsung UE43TU7170S knippert me beeld op kanaal 109 en op 690 is het beeld erg donker. Ik kan daar zelfs de HDR niet uitzetten, omdat het op de ZTE ZXV8001 niet uit te zetten is. Op mijn andere Samsung UE40MU6100 ook met de ZTE ZXV8001 werkt 109 en 690 wel prima. 

Hdr uit op vip5202 lijkt beeld minder donker op Sony kd65ag9 ga bij wedstrijd Nederland vanavond ook eens schakelen 

Ray_mond
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • 155 reacties
  • 13 juni 2021

@Dennis Schreve 

Voor je Sony;

Instellingen - Weergave en geluid - Beeld - videosignaal (2e van onderen).

peter-keetfm
Wijsgeer
Henkvideohobby schreef:

Hdr uit op vip5202 lijkt beeld minder donker op Sony kd65ag9 ga bij wedstrijd Nederland vanavond ook eens schakelen 

Ook op mijn philips 

Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
Ray_mond schreef:

@Dennis Schreve

Voor je Sony;

Instellingen - Weergave en geluid - Beeld - videosignaal (2e van onderen).

@Ray_mond Helaas zit het bij mij anders, ik krijg dit te zien: 

Volledig of beperkt, maar hij staat op “auto” daar heb ik geen foto van gemaakt, vergeten! 😁🙈

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • 58 reacties
  • 13 juni 2021

We hebben nog een paar weken……

Het is dat de kosten bij KPN slechts 2,50 euro zijn. Ik betwijfel nu of UHD dat waard is.

kanaal 611 is veel beter qua kleurstelling.

( met een Samsung 40 inch 4 K en met KPN arris 5202 )

Ray_mond
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • 155 reacties
  • 13 juni 2021

@Dennis Schreve

Het menu ziet er heel anders uit bij jouw Sony. 

Persoonlijk ga ik straks Oranje gewoon op 1 kijken want 109 ( en ik denk 690 ) loopt 3 seconden achter in de uitzending. Jammer want mijn beeld bij 109 was best wel goed.

Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
peter-keetfm schreef:
Henkvideohobby schreef:

Ook op mijn philips 

Ja dat klopt @peter-keetfm en @Henkvideohobby, maar helaas kan ik die HDR niet uitzetten op mijn ZTE ZXV8001 (4K). Hoop dat KPN die functie ook op die ZXV8001 willen toepassen. @Jeroen-bart Engelen zouden jullie dit mee willen nemen in de volgende update? Zodat we HDR ook kunnen uitzetten met de ZTE ZXV-8001: 

Dat zou een hele grote uitkomst zijn, want met deze tv ontvanger is het erg donker en flets beeld. 

Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
Ray_mond schreef:

@Dennis Schreve

Persoonlijk ga ik straks Oranje gewoon op 1 kijken want 109 ( en ik denk 690 ) loopt 3 seconden achter in de uitzending. Jammer want mijn beeld bij 109 was best wel goed.

@Ray_mond bij mij is het beeld wel goed op 690 op dit moment, ik heb de modem even opnieuw opgestart. Bij mij loopt het synchroon. 👍🏼

Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
renebennie schreef:

We hebben nog een paar weken……

Het is dat de kosten bij KPN slechts 2,50 euro zijn. Ik betwijfel nu of UHD dat waard is.

kanaal 611 is veel beter qua kleurstelling.

( met een Samsung 40 inch 4 K en met KPN arris 5202 )

@renebennie ik heb ook een Samsung 40 inch 4K tv, welke type heb je? Ik heb deze: UE40MU6100, daar ervaar ik geen problemen mee. 🤔😉

Ray_mond
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • 155 reacties
  • 13 juni 2021

Ga ik dat ook even proberen. 

690 heb ik niet, zit op koper, nu nog bij XS4ALL. 

King006
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1267 reacties
  • 13 juni 2021
MauMaus schreef:
King006 schreef:

@MauMaus,

Toch ga ik vanavond kijken via kanaal 1 en niet in UHD. Dit omdat het UHD kanaal achterloopt op kanaal 1. Buurtgenoten zonder UHD juichen dan al en zie jij later het doelpunt.

Grappig... Bij mij is het op met kanaal 1 (HD) zo goed als gelijk. Kanaal 661 (glas) loopt bij mij juist een seconden achter en is UHD 'sneller'.

Kijken buren niet via andere provider? 

De buren kijken via Ziggo 😉 en die daarnaast via KPN. Waarschijnlijk kijken de buren via 999 bij Ziggo en die daarnaast gewoon op 1.

Ach, we checken even het beeld en anders zetten we gewoon kanaal 1 aan.

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • 58 reacties
  • 13 juni 2021

hallo Dennis.

ik heb een Samsung UHD 40NU7190

Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
Ray_mond schreef:

Ik zit ook op koper @Ray_mond, heb je eens bij de verborgen zenders gekeken? En wat is je maximale haalbare internetsnelheid? Deze moet minimaal 100 Mbit/s zijn om 4K te kunnen kijken. Mijn maximale snelheid die ik echt binnen krijg is: 200 Mbit/s. (BVDSL)

• Deelnemer
  • 9 reacties
  • 13 juni 2021
Ray_mond schreef:

@Dennis Schreve

Hier loopt het precies gelijk. Daarnaast loopt de tv via de gewone kabel (Ziggo) altijd iets voor volgens mij.

Edit: o wacht, 109 loopt inderdaad 3 seconden achter, 690 daarentegen niet

Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
renebennie schreef:

hallo Dennis.

ik heb een Samsung UHD 40NU7190

Oké @renebennie, ik heb ook nog de Samsung UE43TU7170S. (bouwjaar 2020) Daar ervaar ik wel problemen bij met het kijken van kanaal 109, beeld knippert. En op 690 is het beeld erg donker en flets. 

Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
Wesleyl schreef:

o wacht, 109 loopt inderdaad 3 seconden achter, 690 daarentegen niet

Dat klopt @Wesleyl, dat ervaar ik ook. 😉

Ray_mond
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • 155 reacties
  • 13 juni 2021
Dennis Schreve schreef:
Ray_mond schreef:

Ik zit ook op koper @Ray_mond, heb je eens bij de verborgen zenders gekeken? En wat is je maximale haalbare internetsnelheid? Deze moet minimaal 100 Mbit/s zijn om 4K te kunnen kijken. Mijn maximale snelheid die ik echt binnen krijg is: 200 Mbit/s. (BVDSL)

@Dennis Schreve Ik had ook een Bonded (200Mbit/s) maar bij XS4ALL bleken er bij een aantal klanten problemen te zijn waardoor er herhaaldelijk uitval was het signaal was. Ik was 1 van die klanten. Ik ben toen terug gegaan naar 100 Mbit/s en daar zit ik nog steeds op. Reden dat ik geen 690 kan ontvangen is omdat XS4ALL claimt dat ik 3 stb's op mijn aansluiting moeten hebben om 4k tv kan kijken (koekoek). Maar uit reacties hier schijnt dat niet te hoeven. Het klinkt ook sowieso absurd. 

Ik ben de laatste tijd al niet meer zo tevreden bij XS4ALL. Zijn een aantal dingen voorgevallen wat mij niet bevalt als klant.

Edit: Geen verborgen zenders.