Skip to main content

Beleef het EK voetbal 2021 in 4K samen met KPN

• May 30, 2021
  • 774 reacties
  • 29794 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

774 reacties

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • June 13, 2021

Ik heb in 1 keer sinds vandaag gewoon normaal beeld op 690 iets minder van kleur als 661 maar bijna geen verschil meer ja dat 690 mega scherp is vergeleken met 661.

Ik heb een Samsung QE55Q950R

King006
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • June 13, 2021

Het is wel jammer, dat de NPO het voorprogramma voor Oranje ook niet even in 4K doet :grinning: echt alleen de wedstrijden zijn 4K en die levert de UEFA gewoon aan de NPO.

TFHFony
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • June 13, 2021

Het is wel jammer, dat de NPO het voorprogramma voor Oranje ook niet even in 4K doet :grinning: echt alleen de wedstrijden zijn 4K en die levert de UEFA gewoon aan de NPO.

Dan zouden ze voor die paar uur TV allemaal 4K camera's, regiewagen en uitzendstraat moeten kopen. Dat gaat hem niet worden natuurlijk.

peter-keetfm
Wijsgeer

Reclame geluid en stadion beeld 

Gaat nog wel eens wat mis

Dennis Overbeek
Wijsgeer

Nog bezig geweest met de Samsung UE43TU7170S, helaas blijft het beeld te donker op 690. En bij 109 knippert het beeld, aangesloten tv ontvanger is ZTE ZXV8001. En de HDR-functie van de Samsung UE43TU7170S is niet uit te schakelen! Zou fijn zijn als de HDR-functie op de 8001 ook de functie krijgt om de HDR uit te zetten: (AUTO → AAN → UIT)

peter-keetfm
Wijsgeer

Nog bezig geweest met de Samsung UE43TU7170S, helaas blijft het beeld te donker op 690. En bij 109 knippert het beeld, aangesloten tv ontvanger is ZTE ZXV8001. En de HDR-functie van de Samsung UE43TU7170S is niet uit te schakelen! Zou fijn zijn als de HDR-functie op de 8001 ook de functie krijgt om de HDR uit te zetten: (AUTO → AAN → UIT)

Hier op de Philips is het redelijk goed met de helderheid alleen jammer van de 2/2 nu 

• June 13, 2021

Hoi Allemaal,

Als het beeld zo vlijmscherp is.
En als alle kleuren schitteren op de buis als die van de regenboog.
Dan kun je er echt voor gaan zitten, en dat heb ik dan ook gedaan.

En aangezien ik meer een liefhebber van hockey ben.
Waar zowel de Vrouwen en de Mannen Europees kampioen zijn geworden.

Ben ik aan het tellen gegaan.

Mijn eindconclusie is dat de grasmat in de Arena te Amsterdam een mat bezit die bestaat uit 46.800.000 grassprieten.
Veel hé. :wink:

Dennis Overbeek
Wijsgeer

Hier op de Philips is het redelijk goed met de helderheid alleen jammer van de 2/2 nu 

Ze hebben gelukkig gewonnen met 3-2 ​@peter-keetfm:laughing:

peter-keetfm
Wijsgeer

Ze hebben gelukkig gewonnen met 3-2 ​@peter-keetfm:laughing:

Super 🍺🍺🍺 

Peterpiwi
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • June 14, 2021

HDR zender om 109 om het ek te kijken levert veelste donker beeld ! Niet mooi beeld ! 

Nee ligt niet aan mijn tv mensen mijn tv is professioneel ingesteld ! 

ald je HDR uit zet op je tv ontvanger druk de zender HDR er gewoon door  die uit knop heeft ook geen zin 

• Nieuwkomer
  • June 14, 2021

HDR zender om 109 om het ek te kijken levert veelste donker beeld ! Niet mooi beeld ! 

ald je HDR uit zet op je tv ontvanger druk de zender HDR er gewoon door  die uit knop heeft ook geen zin 

Hier heeft Oranje ook gewonnen! Tv herkend HDR HLG signaal goed. Beeld op standaard HDR staan en is beter geworden dan eerste paar wedstrijden. Beelden reclame en studio ook minder kwa kleur. 

Mooi beeld dus!

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • June 14, 2021

Hoi Allemaal,

Als het beeld zo vlijmscherp is.
En als alle kleuren schitteren op de buis als die van de regenboog.
Dan kun je er echt voor gaan zitten, en dat heb ik dan ook gedaan.

En aangezien ik meer een liefhebber van hockey ben.
Waar zowel de Vrouwen en de Mannen Europees kampioen zijn geworden.

Ben ik aan het tellen gegaan.

Mijn eindconclusie is dat de grasmat in de Arena te Amsterdam een mat bezit die bestaat uit 46.800.000 grassprieten.
Veel hé. :wink:

Dan heb je niet veel van de wedstrijd gezien :yum::grinning::joy:

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • June 14, 2021

Al die klachten over het beeld….
Op mijn Philips OLED is het beeld haarscherp en prima van kleur.
De kleurverzadiging is wat minder dan 661, maar dat kun je eventueel met je TV bijregelen, hetgeen ik niet gedaan heb, 'vond het al mooi genoeg
Ik denk dat de oudere toestellen de eerste serie HDR hebben en daardoor geen mooi beeld hebben.
De Philips die ik heb heeft HDR10+ en dat is perfect.

• June 14, 2021

Hoi @huistijger en anderen,

Ik lees hier het volgende.

En dan toch mij in mijn eentje laten tellen.
We hadden ieder een helft kunnen doen @huistijger .:wink:

Dan had ik ook nog wat kunnen zien van de met geluk gewonnen wedstrijd.

Maar zonder geluk vaart niemand wel.
Bij de keuze van een tv  daar heb je geen geluk voor nodig, daar kun je voor kiezen.
Bijvoorbeeld een Philips:sunglasses:

Peterpiwi
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • June 14, 2021

Hier heeft Oranje ook gewonnen! Tv herkend HDR HLG signaal goed. Beeld op standaard HDR staan en is beter geworden dan eerste paar wedstrijden. Beelden reclame en studio ook minder kwa kleur. 

Mooi beeld dus!

Ik heb sony tv uit 2020 oled zeer goed beeld ! Met tv is door ISF calibratie ingesteld  zeer mooi beeld maar HDR zender blijf hier vrij donker  ! Vind HDR zo ie zo niet echt toevoeging maar dat is mijn mening 🙈

Peterpiwi
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • June 14, 2021

Hoi @huistijger en anderen,

Ik lees hier het volgende.

En dan toch mij in mijn eentje laten tellen.
We hadden ieder een helft kunnen doen @huistijger .:wink:

Dan had ik ook nog wat kunnen zien van de met geluk gewonnen wedstrijd.

Maar zonder geluk vaart niemand wel.
Bij de keuze van een tv  daar heb je geen geluk voor nodig, daar kun je voor kiezen.
Bijvoorbeeld een Philips:sunglasses:

Heb sony tv oled uit 2020. Zeer goed beeld en doorISF calibratie ingesteld  zeer tevreden over me beeld in 4K en 1080p maar HDR zender voor EK vind ik gewoon te donker beeld leveren in HDR  mijn tv heb HDR 10 + en HDR 10 maar goed ik vind geen toevoeging die zender ! En als je via je tv ontvanger HDR uit zet druk de zender de HDR gewoon door dan heeft uit knop ook geen zin  

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • June 14, 2021

Kijk jij dan naar kanaal 109?
Das geen UHD hoor dat is 1080P met HDR
In wie is ISF?

• June 14, 2021

Hoi @huistijger 

Dit is ISF kalibratie

Peterpiwi
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • June 14, 2021

Kijk jij dan naar kanaal 109?
Das geen UHD hoor dat is 1080P met HDR
In wie is ISF?

Ja ik naar 109 HDR zender is dat toch ? 1080 p klop 

http://www.isf-calibratie.nl 
dimtri heet die meneer die dat doet zeer kundig en weet wat hij doet ! Beeld is echt top er naar ! En tv verbruik ook minder stroom 

Peterpiwi
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • June 14, 2021

Hoi @huistijger 

Dit is ISF kalibratie

Thank we hebben de zelfde link 😁

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 14, 2021

Genetic schreef: Mijn eindconclusie is dat de grasmat in de Arena te Amsterdam een mat bezit die bestaat uit 46.800.000 grassprieten.

Dan ben je bij hockey :field_hockey: snel uitgeteld…. :stuck_out_tongue_winking_eye: , @genetic 

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • June 14, 2021

Hoi @huistijger 

Dit is ISF kalibratie

hmmm   zou ik nooit met hun vingers aan mijn tv laten.

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • June 14, 2021

NPO verbetert tijdelijk 4K-kanaal EK voetbal

NPO heeft gisterenavond plotseling een wijziging doorgevoerd bij het aanvoersignaal van het tijdelijke kanaal NPO 1 4K.

Peterpiwi
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • June 14, 2021

NPO verbetert tijdelijk 4K-kanaal EK voetbal

NPO heeft gisterenavond plotseling een wijziging doorgevoerd bij het aanvoersignaal van het tijdelijke kanaal NPO 1 4K.

Thanks voor de update 😊

• Topper
  • June 14, 2021

Dat bericht gaat inmiddels over eergisteravond.

Hier trouwens vanuit NPO een iets uitgebreidere reactie:
https://tweakers.net/nieuws/183072/npo-onzeker-of-4k-beeldkwaliteit-van-ek-voetbal-voor-alle-kijkers-in-orde-komt.html