Skip to main content

Beo vision 7 met HDMI aansluiting geeft pas na een paar minuten TV Beeld via de aansluiting met KPN. Onlangs De B&O Beo Vision 7 met enkel een Scart aansluiting vervangen voor Beo vision 7 met een HDMI mogelijkheid. Deze TV aan dezelfde KPN box (zwart) aangesloten. Dit Uiterlijk identieke toestel geeft bij werking scherper maar geeft in tegenstelling tot de oude TV pas na een paar minuten beeld. Hoe komt het nu dat de oude TV met scart aansluiting wel snel opstart maar deze TV met HDMI aansluiting lange tijd nodig heeft om TV beeld te geven. De geïntegreerde cd speler geeft overigens direct beeld als ik deze aanzet...En na enkele minuten wachten geeft de TV ook top beeld maar dat lange wachten is super irritant.

Bij de B&O dealer wordt mij verteld dat de KPN installatie eerst leeg moet worden gemaakt. Dit is gedaan maar probleem is niet verholpen. Wat doe ik verkeerd?

Wat moet ik doen om dit te verhelpen? 

 

Hoi @Paul BeoVision 7, welkom hier. 

Jouw tv heeft dus veel tijd nodig om beeld te geven. Heb je al meerder HDMI poorten van de TV geprobeerd? Ontvanger gereset


Hoi Bart,

De TV ontvanger gereset en de verschillende poorten geprobeerd maar blijft lang duren alvorens ik beeld krijg. Is de reset welke ik middels mijn TV uitvoer dan ook een reset Experia box? Want misschien is dit de veroorzaker? 


Nee, dit is puur een reset voor de tv ontvanger. Je kan nog eens kijken om de Experia Box te herstarten of te resetten. Of kijk eens naar een andere HDMI kabel, minimaal een HDMI 2.0.


Alles gedaan en nu de TV met een startkabels aangesloten. Beeld werkt nu super en probleem opgelost. Ben niet technisch genoeg om ook nog een poging te doen met een snelle HDMI kabel en omdat het nu allemaal naar behoren werkt een tevreden klant. Bedankt ook voor alle telefonische support van jullie! Super ik kan in deze periode weer TV kijken


Fijn om te lezen!