Skip to main content

Sinds zondag zijn bepaalde series onvindbaar op Netflix op onze beide mediaboxen VIP5202. Terwijl op de iPad/Apple TV deze series gewoon vindbaar en afspeelbaar zijn. Vreemde is ook dat 1 logo van een gebruikersprofiel is gewijzigd, maar ook alleen op de mediaboxen, niet op de iPad/Apple TV.

Mediaboxen bedraad aangesloten, Apple TV/iPad draadloos. Wel zelfde netwerk.

Uitloggen/inloggen op Netflix helpt niet. Software op de mediabox opnieuw geïnstalleerd, helpt ook niet.

Wat nu? Komt dit vaker voor?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

Hoi @Snater71, wijzig in ieder geval je wachtwoord en gebruik dit nergens anders voor. 
Kijk hieronder ook even omdat je aangeeft dat het logo van een gebruikersprofiel gewijzigd is 

 

Kun je aangeven wat niet via de ontvanger wordt getoond en elders wel?

 Verder is is het handig, mocht je dat nog niet gedaan hebben, om je forumprofiel (rechts bovenaan) alvast in te vullen voor een KPN medewerker. 


Voorbeeld; serie Chicago Med en Walking Dead; niet vindbaar via ontvanger, wel via andere devices.  Logo gebruikersprofiel is alleen anders op de mediabox en niet via Apple TV op iPad (dan hetzelfde).


The Walking Dead en Chicago Med staan hier wel op de KPN ontvanger en elders. Ik heb de zoekfunctie gebruikt in Netflix. Ook de logo’s zijn hier hetzelfde.
Waarom dat bij jou niet zo is weet ik niet. Dat zal een KPN medewerker moeten nakijken  

Heb je geen (anderstalige) accounts tussen de Netflix profielen staan?  Het periodiek wijzigen van wachtwoorden is altijd een goed idee, zeker wanneer er een betaaldienst achter zit :-) 


Staat jouw eigen Netflix account wel op jouw 5202 of is dat een buitenlands account?

Ik ben bang dat je slachtoffer bent van de beruchte Netflix fraude.

 


Het is mijn eigen account. En de betreffende series waren tot zaterdag via de mediabox gewoon vindbaar en te zien (want zo keken we ze altijd).

Wat ik niet begrijp, waarom zou dit fraude zijn? Immers alleen de mediabox van KPN werkt niet goed, de rest van de devices werken prima.  In en uitloggen heeft geen effect.

Wat  is 5202?


Het is mijn eigen account. En de betreffende series waren tot zaterdag via de mediabox gewoon vindbaar en te zien (want zo keken we ze altijd).

Weet je dat zeker immers dan zouden de logo's ook allemaal hetzelfde moeten zijn.

 

Wat  is 5202?

Ehhh...

Sinds zondag zijn bepaalde series onvindbaar op Netflix op onze beide mediaboxen VIP5202.

 


@Snater71 Het hóeft geen fraude te zijn, het wordt aangegeven om stappen te ondernemen om uit te sluiten omdat je ook aangaf dat het logo gewijzigd is. Het wijzigen van het wachtwoord is daarom wel aan te raden want het is een beetje gek dat de genoemde series bij jou niet zichtbaar zijn. Dat heeft niet direct met de ontvanger te maken. Wel kan de doorgifte niet goed zijn, maar volgens mij is dit niet gebruikelijk of zo. 
(VIP) 5202 is de KPN tv ontvanger, die heb je toch?


Aha, 5202 is de ontvanger idd 🤭 we hebben er 2, en beide hebben dezelfde problemen.

We hebben meerdere gebruikersprofielen, en van 1 daarvan is het logo anders dan normaal. Op de iPad en Apple TV is dit specifieke logo dus niet gewijzigd. Erg vreemd dus. Gisteren gewoon op ons account de serie kunnen kunnen kijken, via de Apple TV want via de KPN ontvanger is de serie niet vindbaar.

Overigens ook vreemd, nog niet vermeld, is dat bij recent bekeken series ook series bijstaan die niet recent bekeken zijn. Ook hier geldt dat dit weer niet geldt voor de iPad of Apple TV.  Deze geven de eerder bekeken series precies weer. Het lijkt mij dus echt te liggen aan de mediabox. 


@Snater71 Direct je wachtwoord wijzigen! Het lijkt er wel sterk op dat je account wordt misbruikt  

Loop alsjeblieft de stappen door via de eerdere gegeven topic/link. 


Nog een aanvulling, de KPN tv ontvangers hebben geen opslag, er wordt dus niets opgeslagen zoals wel het geval is bij bijvoorbeeld Ziggo ontvangers.
Alles bij KPN gaat via de (internet) verbinding. 

 


@Snater71 het lijkt me verstandig om de berichten van @Anneke-Anna en @wjb goed te lezen en hun adviezen om het wachtwoord te wijzigen op te volgen. Ik ben bang dat jouw eigenwijsheid je anders duur komt te staan.


Direct je wachtwoord wijzigen!

En zet 2FA (two factor authentication) aan.


Wil nog wel een verwijzing naar dit topic doen (met dank aan @SledgehammerNL voor het opzoeken) 

 


Bedankt voor de tip, maar dat draadje had ik idd ook gezien. Lijkt sterk op mijn probleem, helaas zie ik geen oplossing staan daar, ook ik gebruik geen VPN.

Overigens, zojuist op de iPad (safari) had ik hetzelfde probleem (ander logo voor 1 profiel en onvindbare series). Na weggooien van cookies etc en opnieuw inloggen stond alles weer helemaal correct en waren de series weer vindbaar.
Daarna voor de zekerheid mijn modem uit en aan aan gezet om te kijken of dat helpt voor de mediabox, echter dit heeft niet geholpen.


Probeer dan eens een frisse start van de KPN ontvanger. Menu-instellingen-systeem

Hierna moet je wel opnieuw inloggen bij Netflix. 


Dat heeft geholpen (frisse start), icoontje is weer correct, series worden weer gevonden. Lag dus echt aan de mediabox (gelukkig). Bedankt voor de hulp!


Raar probleem @Snater71, top dat een frisse start de oplossing bleek te zijn!


Zeker een raar probleem. Sterker nog, het probleem is opeens weer terug na maandag. Niets bijzonders gedaan. Op de iPad werkt alles prima, maar op Netflix de series weer onvindbaar en logo gebruikersprofiel weer gewijzigd. Wie heeft de oplossing?


Nouja zeg :slight_frown:

Weer op beide ontvangers? En is een frisse start nu weer de oplossing of blijft het probleem daarna bestaan @Snater71?


@Snater71 het zou ook zomaar eens een Netflix-probleem kunnen zijn. Ik zie het ook wel eens gebeuren (andere avatar en missende series). Maar dan praat ik dus over mijn mobiel met een abonnement van Ben...


Op beide ontvangers een frisse start gedaan, maar dat heeft in beide gevallen niet geholpen. Vreemd….

De iPad/Apple TV werken wel prima met Netflix. Probleem blijft dus bestaan.

Het probleem is begin deze week ontstaan, daarvoor werkte alles feilloos op de Arris 5202.

Waar kan het nog meer aan liggen? 


Op beide ontvangers een frisse start gedaan, maar dat heeft in beide gevallen niet geholpen. Vreemd….

De iPad/Apple TV werken wel prima met Netflix. Probleem blijft dus bestaan.

Het probleem is begin deze week ontstaan, daarvoor werkte alles feilloos op de Arris 5202.

Waar kan het nog meer aan liggen? 

Probeer eens om je wachtwoord te wijzigen via de website van Netflix. Je zult vervolgens overal opnieuw moeten inloggen. Een soort reset van Netflix dus. Who knows...


Op beide ontvangers een frisse start gedaan, maar dat heeft in beide gevallen niet geholpen. Vreemd….

Inderdaad vreemd :thinking:

Probeer eens om je wachtwoord te wijzigen via de website van Netflix. Je zult vervolgens overal opnieuw moeten inloggen. Een soort reset van Netflix dus. Who knows...

Heb je dit inmiddels geprobeerd en maakt dit wel een verschil?