Skip to main content

Goedenavond,

Wij krijgen op Netflix de volgende storing/melding in beeld: 

fout M7111-5059 

Excuses voor de onderbreking

Uit onze gegevens blijkt dat je een unblocker of proxy gebruikt. Schakel dergelijke services uit en probeer het opnieuw. Ga naar netflix.com/proxy voor meer ondersteuning.

 

E.e.a hebben wij geprobeerd, maar er draait geen vpn of proxy op het netwerk waarop de interactieve tv ontvanger is aangesloten.

Een medewerker van de helpdesk van Netflix geeft aan dat dit door de provider kan worden opgelost.

 

Het betreft overigens de serie "Downton Abbey"’.

Kunt u mij verder helpen?

Alvast bedankt.

Werkt het wel als je op Netflix inlogt op een ander apparaat en de serie probeert af te spelen? Bijvoorbeeld je mobiel of laptop?


Werkt het wel als je op Netflix inlogt op een ander apparaat en de serie probeert af te spelen? Bijvoorbeeld je mobiel of laptop?

Dank voor je reactie.

Ja, op een telefoon kan ik het inderdaad wel bekijken


Hallo @Rokay 

Als je het op jouw telefoon wel kan kijken, doe je dit dan via mobiele data? Of via wifi?


Hallo @Jeroen-bart Engelen 

Zowel via wifi als via mobiel internet is de serie wel te bekijken.

 

Ik heb overigens via fast.com een speed en vpn test gedaan, en de vpn test is vrij accuraat (scheelt slechts een paar km)

Beide ITV ontvangers zijn bekabeld geïnstalleerd waar van 1 met een Netgear switch er tussen maar ook dat maakt helaas geen veschil


Welke Experiabox heeft u?


@Nick83 

Wij hebben de V10a hier staan 


Hallo @Jeroen-bart Engelen 

Zowel via wifi als via mobiel internet is de serie wel te bekijken.

 

Ik heb overigens via fast.com een speed en vpn test gedaan, en de vpn test is vrij accuraat (scheelt slechts een paar km)

Beide ITV ontvangers zijn bekabeld geïnstalleerd waar van 1 met een Netgear switch er tussen maar ook dat maakt helaas geen veschil

 

Als je via Wifi op een mobiel wel kan kijken, dan zou dat erg raar zijn. Die Netflix melding is op basis van het IP-adres dat je gebruikt op jouw verbinding en dat IP-adres is hetzelfde voor de STB ontvanger en een apparaat op de Wifi. Tenzij je een Wifi gebruikt die niet van jouzelf is, bijvoorbeeld van de buren met een andere internet provider?


Hallo @Jeroen-bart Engelen 

Zowel via wifi als via mobiel internet is de serie wel te bekijken.

 

Ik heb overigens via fast.com een speed en vpn test gedaan, en de vpn test is vrij accuraat (scheelt slechts een paar km)

Beide ITV ontvangers zijn bekabeld geïnstalleerd waar van 1 met een Netgear switch er tussen maar ook dat maakt helaas geen veschil

 

Als je via Wifi op een mobiel wel kan kijken, dan zou dat erg raar zijn. Die Netflix melding is op basis van het IP-adres dat je gebruikt op jouw verbinding en dat IP-adres is hetzelfde voor de STB ontvanger en een apparaat op de Wifi. Tenzij je een Wifi gebruikt die niet van jouzelf is, bijvoorbeeld van de buren met een andere internet provider?

Haha ja best opmerkelijk he.

De wifi komt overigens inderdaad van dezelfde Experiabox als waar de als waar de beide STB ontvangers op aangesloten zijn. 

Behalve een aantal “basis” verandering in bijvoorbeeld netwerknaam, wachtwoord en wifi kanaal is er verder weinig in de Experiabox door mijzelf of anderen gewijzigd.


Nog even de reactie van Netflix bijgevoegd. Wellicht heb ik iets over het hoofd gezien of geeft het een beter/ander licht op het probleem..?

Zojuist heb ik de KPN helpdesk gesproken, maar daar werd aangegeven dat zij niks met het probleem konden doen. Voor zover men kon zien was alles goed aangesloten en/of ingesteld.

Tevens was het probleem ook niet bekend bij een van de aanwezige collega's.

 

Vóór het gesprek met je internetprovider:

Controleer of je via hetzelfde IP-adres en dezelfde gemelde locatie verbinding maakt met Netflix als het adres dat je internetprovider aan je heeft toegewezen. Controleer dit als volgt:

  1. Ga naar fast.com en voer de snelheidstest uit.

  2. Selecteer na afloop van de test de knop Meer informatie weergeven onderaan de pagina.

  3. Noteer de locatie en het IP-adres (een lange string van letters en cijfers) dat wordt weergegeven na Cliënt. De weergegeven locatie moet overeenkomen met je werkelijke locatie.

Als de door fast.com gemelde locatie niet overeenkomt met je werkelijke locatie:

Mogelijk heb je VPN- of proxysoftware geïnstalleerd op het apparaat waarmee je Netflix kijkt. Ook kan het zijn dat de internetprovider van je gebouw proxyservers gebruikt. Vraag je IT-beheerder om hulp.

 

Neem contact op met je internetprovider en volg de onderstaande instructies als de gemelde locatie niet overeenkomt.

 

Tijdens het gesprek met je internetprovider:

Vraag je internetprovider om je locatie en IP-adres te bevestigen.

Als de gegevens van fast.com wel overeenkomen met de locatie en het IP-adres dat is toegewezen aan je thuislocatie, vraag dan je internetprovider om contact met ons op te nemen via netflix.com/contactus.

 

Als je IP-adres volgens je internetprovider niet overeenkomt met het adres dat is toegewezen aan je thuislocatie, vraag dan of je de DNS-server van de provider gebruikt.

  • Zo ja, laat de internetprovider dan contact opnemen met Netflix via netflix.com/contactus.

  • Zo nee, vraag de internetprovider dan om over te schakelen naar de DNS-server. Start daarna de Netflix-app opnieuw en probeer of je Netflix kunt kijken.

 

We staan klaar om je te helpen. Ga naar ons Helpcentrum of neem contact met ons op.


Netflix-klantenservice

 


De vervelendste problemen zijn wanneer twee partijen naar elkaar wijzen. 
 

Zou dit eens willen proberen?

  • Op je KPN STB-ontvanger 
  • Menu > Instellingen > Systeem 
  • Één keer drukenk op de gele knop op de afstandsbediening
  • Er verschijnt er een optie “Verwijderen Netwerk Instellingen”
  • Kies daar verwijderen
  • Daarna opnieuw Netflix opstarten en je login gegevens invoeren. 

@Digimusic

Dat kun je wel stellen inderdaad...

Op de Arris STB krijg je na het drukken op de gele knop geen optie on de Netwerk instellingen te verwijderen.

Wel heb ik de STB zojuist terug naar fabrieksinstellingen gezet, maar dit leverde helaas niethet gewenste resultaat op.

Modem/router resetten dmv de knop achterop de Experia box mocht helaas ook niet baten.


Ik bedoelde “Verwijderen Netflix instellingen”. Alleen de autocorrect van mijn telefoon maakte er “netwerk instellingen” van.  Oeps!
 

Misschien komt de optie als je twee of drie keer op de gele knop drukt in dat menu?


Nog een vraag. Heb je het probleem op beide STB-ontvangers? Diegene zonder netgear switch en diegene met netgear switch?


Ach dan kan het in ieder geval ook niet liggen aan netwerk instellingen op de stb vanuit mijn kant:joy:

 

3x drukken bracht inderdaad wél die optie naar boven.

Maar ook de Netflex instellingen verwijderen en opnieuw aanmelden hielp niet.

In een (vrij kort) chatgesprek met een medewerker van Netflex werd ons verteld dat de IT afdeling er mee aan de slag gaat en werd er aangeraden om “maar geduldig te wachten” en zo nu en dan te kijken of de serie weer te voorschijn komt. Ze konden niks beloven of enige tijdsindicatie geven helaas.

(overigens ondertussen het zelfde probleem ontdekt met de serie Outlander en Dawson's creek). 

 

Het probleem ondervind zich bij beide STB-ontvangers, mét en zonder de switch ertussen

 


Nou dan heb je vrijwel alles uitgesloten wat je thuis kon doen. :thumbsup_tone1:
Ik zat nog aan het uitschakelen van ipv6 te denken op je experiabox, maar ik denk dat de STB-ontvangers van KPN alleen ipv4 gebruiken. En dat dat dus niets uitmaakt.

Ook eventuele aangepaste DNS-servers in je experiabox zouden het gedrag mijn inziens niet verklaren.

Ik vrees dat de interpretatie van Netflix/Fast van je netwerk-setup gewoon onjuist is en dat ze daarom de foutmelding geven. Kleine aanname, maar ik ga er ook vanuit dat je niet afgetapt wordt door een AIVD/FBI met een transparante proxy ertussen. :smile:
 

My best guess: je MAC addressen (eventueel icm met je IP) van je STB-ontvangers zijn gebacklist of aan een verkeerde regio gelinkt door Netflix/fast zelf. Je vindt ze onder Instellingen > Informatie. De IP-adressen die je daar tevens ziet zijn alleen de interne op-adressen  

Dawson’s creek speelt hier overigens wel gewoon op de KPN STB-ontvanger. 

Hopelijk lost Netflix het snel op. 


Dan wil ik jou (en de anderen) in ieder geval heel erg bedankt voor het meedenken, uitzoeken en proberen voor zover. Ik zal e.e.a. nog even proberen na te lopen/checken en hopelijk komt er een oplossing vanuit Netflix.

Heb zojuist mijn schoonmoeder (woonachtig in Amerika), gevraagd om even in te loggen met ons account, en nu blijkt dat ook bij haar die series niet te voorschijn komen.

Morgen ook Netflix maar weer contacten.

 

Mocht er nieuws zijn laat ik het weten!