Skip to main content

Ik ben, sinds Purmerend is omgezet naar glasvezel, overgestapt van Ziggo naar KPN. Wat betreft de snelheid en stabiliteit van het internet signaal heb ik echt niets aan te merken. Maaaarrr….alles wat maar iets te maken heeft met televisie kijken, denk aan opnemen, spoelen (als het mag van de comm zender..wink wink), gebruik maken van interactieve diensten als NetFlix and so on, dan is Ziggo echt vele stappen verdermet haar Next kastje. Onderstaand een summary…

  1. Bij vooruit of achteruit spoelen van een programma heb je na het Stoppen van het spoelen werkelijk géééén idee waar het programma verder gaat. Scheelt soms vele secondes, in ergste geval een minuut. Super irritant. Een VHS tape doet dat beter, jaren '80….duhhh
  2. Opnemen; je wilt een programma opnemen wat al is begonnen, je neemt het dan helaas op vanaf dát moment, en niet het hele programma. 
  3. Reclames en commerciële zenders, het is in bepaalde gevallen niet mogelijk bij terugkijken om te spoelen. Gaat het om reclame-blokken dan snap ik dat, maar het hele programma? Come on KPN……
  4. Herstarten ontvanger; Na een actief dagje tv kijken en streamen is de ontvanger helemaal de weg kwijt, cache loopt vol, memory is opgebruikt, en hij heeft geen idee meer hoe te reageren op commando's van de AB. Herstarten is de enige optie.
  5. Gebruikersvriendelijkheid; de menu's zijn niet slim ingericht, je vliegt als gebruiker over de toch al best langwerpige ab heen om bijvoorbeeld een programma te verwijderen met de 'Rode knop'….Het is niet intuïtief, niet logisch.
  6. TV gids; vreemde navigatie, toekomstige afleveringen zijn niet zichtbaar, jaartallen worden niet getoond, ook hier omslachtige handelingen noodzakelijk.

Kortom, ZIGGO is op het punt van ‘TV-beleving’ in het algemeen echt ver en ver verder dan KPN. Ja, ZIGGO heeft meer storingen etc, en ik heb geen spijt van mijn overstap, maar dat het ‘KPN TV-kastje zooo beperkt is, dat had ik niet verwacht. Dus als mijn eerste contractjaar voorbij is, en ik zie geen verbetering, tja, dan toch weer terug naar Ziggo, liever niet….maar het is wat het is .

 

Dank, Mark